Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    AMTEL: Eesti autopark üha kasvab ja vananeb

    „Oli küllalt stabiilne aasta,“ kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Uute autode müük näitas kokkuvõttes väikest kasvu, samas autopark kasvas ja vananes kindlalt edasi - sõiduautode keskmine vanus jõudis 14 aastani." 

    Detsember oli nagu tavaliselt uute sõiduautode müügitulemustes aasta kõige lahjem kuu, aga lõppenud jõulukuul elas autoturg 2012. aasta detsembriga võrreldes üle isegi kerge languse, vahendas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit AMTEL.
    Sillati sõnul lubas aasta algus enamat, kuid aasta teine pool tõmbas tagasi - uute autode müük on hea majandusindikaator. "Sõiduautode keskmine vanus jõudis 14 aastani, autopargi tihedus (483 sõiduautot 1000 elaniku kohta) ületas EU keskmise," kommenteeris Sillat.
    Sellegipoolest tõusis kogu aasta kokkuvõttes võrreldes 2012. aastaga uute sõiduautode müük 4% võrra ja tarbesõidukite müük koguni 8% jagu.
    Lõppenud aasta detsembris müüdi Eestis kokku 992 uut sõiduautot, mis on veidi üle saja auto võrra vähem kui aasta varem. Kokku müüdi aga 2013. aasta jooksul 19 500 uut sõiduautot ehk siis 4% võrra rohkem kui 2012. aastal, mil müügiks läks 18 778 uut sõiduautot. Tuleb tõdeda, et põhilise tõusu müüginumbrites andis esimene poolaasta. Näiteks mai järel näitas uute sõiduautode turg koguni 8% kasvunumbreid. Aasta teisel poolel, mil üldise majanduskasvu prognoos veidi pessimistlikumaid noote võttis, müük stabiliseerus.
    Automarkide osas olid ka detsembris esikolmikus samad margid, mis novembris: Toyota, Renault ja Škoda. Toyota müüs detsembris 177 uut sõiduautot, Renault 108 ja Škoda 103. Populaarseimate mudelite osas jagasid esikohta Škoda Octavaia ja Toyota Avensis ning kolmandaks enim müüdi maasturit Honda CR-V.
    AMTELi hinnangul osutus detsembris üllatavalt madalaks maasturite osakaal, sest kui aasta ülejäänud kuudel moodustas antud segment keskeltläbi veerandi kõigist müüdud sõiduautodest, ulatudes kohati ligi 30%, siis detsembris oli see number vaid 20%. Elektriautosid müüdi detsembris 10 tükki.
    Ka tarbesõidukite osas toimus detsembris kerge langus võrreldes 2012. aasta detsembriga, kuid 2013. aasta kokkuvõttes kasvas uute tarbesõidukite müük siiski 8% võrra. Klientidele anti detsembris üle 239 tarbesõidukit. Parima tulemuse tegi detsembris Mercedes-Benz, kelle tarbesõidukeid müüdi kokku 64. Järgnesid Citroen ja Peugeot, vastavalt 32 ja 22 tarbesõidukiga. Ka veokite segmendis oli edukaim Mercedes-Benz 30 veoautoga, DAF müüs 11 ja Volvo 10 veokit.
    Sillati sõnul kasvas tarbesõidukite müük oluliselt rohkem, kuid sellel olid ka teatud välismõjurid (uued keskkonnanõuded veoautodele). "Samas autopark kasvas ja vananes kindlalt edasi - sõiduautode keskmine vanus jõudis 14 aastani, autopargi tihedus (483 sõiduautot 1000 elaniku kohta) ületas EU keskmise," kommenteeris Sillat. Autopargi edasine tuntav suurenemine ei ole tema hinnangul kindlasti mõistlik - hoiatava näitena on ees Leedu, kus on arvel ca 3 miljonit autot (1 auto prakitliselt iga Leedu elaniku kohta), aga pargi keskmine vanus on ca 17 aastat. Arvestades, et meie autoregistris on arvel hulgaliselt nö surnud hingi, on reaalne pilt veidi parem.“
    „Autoturu väga oluline sektor, kasutatud autode müük, mõnevõrra korrastus riigiametite töö tulemusena, kuid ideaalmaastikust oleme veel kaugel," rääkis Sillat. "Eestis esmaregistreeritud kasutatud autode keskmine vanus oli 8 aastat, kõige enam toodi sisse 5 aastat vanu autosid, aga hulgaliselt ka üle 20 aasta vanu autosid. Meie autopargi tänane maht ja vanuseline koosseis eeldaksid tegelikult siseturu siseturu suuremat osakaalu kasutatud autode turul. Kindlasti on kohalikult turult pärit teada ajalooga auto ostmine ka kindlam ja turvalisem. Trend on turu korrastumisele, aga paraku on kõik sellised protsessid aeganõudvad.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.