Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veeber Lindaliini saneerimisest: paberil on ilus!

    Lindaliini ASil on kohustusi 10 miljoni euro eest ja ettevõttele koostatakse saneerimis­kava. Ette­võtte tegevjuht Enn Rohula andis eile kohtus saneerimismenetluses võlgnikuvande.

    Firma esitas pankroti vältimiseks talveperioodiks saneerimisavalduse. “Samm-sammult tegutseme, kõigepealt saadetakse saneerimisteatised välja, koostatakse kava. See on pikaajaline protsess, kokku 60 päeva,” kommenteeris Rohula.
    Lindaliini AS ei suutnud kohustusi täita pärast seda, kui plaanis ühe laeva välja vahetada ja uue ­osta, kuid ostuprotsess jäi toppama. Ettevõte pidi vahepeal tegutsema ainult ühe laevaga. “Saime uue laeva osta alles aasta hiljem, aga kogu personal ja kulutused jäid ju peale,” märkis Rohula.
    Kohustuste hulk on Rohula hinnangul suurusjärgus 10 miljonit eurot. Kui kõigi osapoolte kokku­lepped on olemas, peaks Rohula hinnangul saneerimiskava käivituma.
    Lindaliini AS tegeleb praegu saneerimiskava paika panemisega. Ettevõtte ühe omaniku Janek Veeberi sõnul on plaan paberil ilus. Küsimustele vastab Janek Veeber.
    Kuidas kavatsete Lindaliini terveks ravida? See on väga detailne küsimus, meil on saneerimis­kava, kus on kohustused ja prognoosid välja toodud, lähtuvalt eelnevatest aastatest. Bilanss ja planeerimine – seda on raske suusõnaliselt edasi anda.
    Ettevõttel on täiesti toimiv mudel olemas, aga mingitel aastatel jäid nad ühe laevaga, kuid oli kaks meeskonda. Nii see miinus tiksus. Pangaintressid ja kõrvalnõuded viisid kohustused nii suureks, et kõrvalkohustusi polnud võimalik katta.
    Kui suur on kogu miinus, saneeritav summa? Need numbrid on täiesti kirjas ja olemas, aga kuna olen tõbisena kodus, ei taha peast öelda.
    Kes on suurimad võlausaldajad? Sisuliselt on Swedbank see, kes protsessi oma nõuetega kontrollib. Need paadid praegu tagavadki ­ainult Swed­banki nõuet. Kuna Swedbank on nõus kõrval­kohustuste ja saneerimisega kaasa tulema, kahandama oma nõuet, on ettevõttel võimalik ka jätkata.
    Teie liitusite ettevõttega möödunud aastal? Jah, olen olnud passiivne aktsionär. Me oleme osalenud saneerimise ettevalmistamises ja diskussioonis, kuid tegev juhatuse liige on Enn Rohula.
    Kas Te usute, et saneerimine õnnestub? See on nii raske küsimus! Numbriliselt Exceli tabelis õnnestub kindlasti, see on väga ilus. Aga mis toimub kuni aprillini, kui on vaja need paadid vette ja liinile saada? Sinnamaani tuleb ka elada. Inimfaktor on see kõige keerulisem.
    Eestis pole saneerimised just ülemäära edukad olnud. Ma tean jah, aga meie puhul on lihtsam – bilansiplaan ja saneerimiskava on töökindlad. Alati on olemas ohud, riskifaktoreid on kümneid ja sadu – looduskatastroofid või arulagedalt halb tormine suvi või konkurentsis liiga palju laevu või ei leia tööjõudu.
    Kas professionaalset personali pole võtta? Jah, laevapere liikmetele on ju palju erinõudeid, vaja on parve­tunnistusi ja muud sellist. Liinil on palju laevu, Eckerö ja teised on neid juurde toonud, Eesti lippude alla, mis tähendab, et nad saavad nüüd võtta Eesti tööjõudu. Õnneks pole meie kaadrivoolavus nii suur.
    Oletame, et saneerimine õnnestub. Kuidas kavatsete klientide usalduse tagasi võita? Kliente see saneerimine niivõrd ei puuduta. Paadid on tegelikkuses ju viimastel aastatel kogu aeg liinil olnud, natuke saab neid ka paremaks ja ilusamaks teha, kliente pole see väga palju puudutanud.
    Kindlasti segab kliente, et tormistel ilmadel võivad reisid ära jääda. Võib see ka saneerimiskava mõjutada? Suure uduga ei lenda ka lennukid välja. Ilmselt tuleb meil hoo­aega lühendada, graafikud üle vaadata ja teavitussüsteemi parandada, aga kui mere peal on kole ilm, ei saa ju minna, sest paat upub ära.
    Kuid ka koledate ilmade statistikat vaadates – see pole riskifaktor, et saneerimiskava ei toimiks. Inimfaktor on ikka kõige suurem risk, tööjõud, personal. Nii palju on spetsiifiliste nõuetega töötajaid ja üsna palju laevu tuleb uuesti liinile. Tuleb leida korralik personal. Sisemine osa on raskem kui turuosa tagasi saada.
     
    Tasub teada
    Kaasas tormi ajal investoreid
    2013. aastal kaasas ette­võtte senine omanik Enn ­Rohula investoreid.omanikeringis on nüüd lisaks temale 60% osalusega ka Tartu ettevõtjate Urmas Sardise ja Janek Veeberi ettevõte Ferry Service.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.