Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leito: tuleb hea reklaamiaasta

    Elektroonilise meedia positsioon reklaami­turul tugvneb veelgi, reklaamide hinnad aga tõusevad, usub telekanali TV3 juht Priit Leito.Firmadele muutub kasulikumaks osta sponsor­reklaame, mida saateid veebist järele vaataja ei saa edasi kerida.

    Mis juhtub telemeedias 2014. aastal? Arvan, et televisioonil on reklaamiturul tugev positsioon, sest televisioon on jäänud ainsaks tõeliseks mass­kanaliks. Pole teist kanalit, mis jõuaks 300 000 inimeseni. Ilma televisioonita on raske teha suuri kampaaniaid.Arvan, et videoreklaam levib üha jõulisemalt ka interneti vahendusel.
    Kuidas vaatamisharjumused muutuvad? Järelvaatamine on küll kasvav trend, aga numbreid kokku lüües moodustab ikka vähem kui 10% vaatajate koguarvust. Kahtlen, et järelvaatamise osakaal lähima viie aastaga 50%ni kasvab, aga kasv on kindel. Programmitootjad peavad sellega arvestama.Kindlasti on veebitelevisioonil positiivne pool. TV3 Play kasvab ja saame sinna rohkem reklaami müüa. Lisaks saame küsida õiglast tasu järelvaatamise võimalust pakkuvatelt firmadelt. See on meile uus sissetulekuallikas.
    Kas järelvaatamine mõjutab ka reklaami tootmist – vaatajad kerivad reklaamid kiiresti läbi? Suureneb sponsorpositsioonide osatähtsus ja väärtus. Sponsorreklaam tähistab saate algust ja siis vaatajad peatavad kerimise. Seega saab sponsor vaatajalt suuremat tähelepanu.
    Meediaagentuuride hinnangul tõuseb 2014. aastast telereklaami hind. Jah, tõuseb, sest pakutava kauba hulk on piiratud. Reklaamid peavad mahtuma 12minutilise reklaamipausi sisse ja reitinguid ei ole lõputult palju. Kui kliente on palju, siis paratamatult hind tõuseb.
    Postimees ja Delfi katsetavad veebitelevisiooni. Kas peate neid konkurentideks? Seni on nende osakaal väike. Kvaliteetsete telesaadete tootmine on väga kallis ja suure publikuhuviga saateid suudavad praegu teha ainult telekanalid. Videotoodang veebis kindlasti kasvab. Üha enam leitakse nutikaid viise, kuidas odavat meelelahutust toota, ja telekanalid peavad sellega arvestama.
    Vaatajad kurdavad tihti omasaadete promoklippide sageduse üle. On omareklaam vajalik? Saadete reitingud sõltuvad suuresti sellest, kuidas saade õnnestub nii-öelda maha müüa. Sagedust pole võimalik vähendada, sest nii kaotame vaatajaid.
    Traditsiooniliselt on teles suurimad reklaamijad rahvusvahelised kontsernid. Kas Eesti brändide osakaal telereklaamis suureneb või väheneb? Viimastel aastatel on Eesti brändide osakaal suurenenud. Suurte rahvusvaheliste ettevõtete reklaamieelarved kujunevad üldpoliitiliste ja globaalsete trendide järgi. Näiteks kui Kreekal läks halvasti, vähendati ka Eestis reklaamimahtu, kuigi otsest põhjust selleks polnud.
    Mida uut on telereklaamides? Olulisemat rolli mängivad erilahendused, näiteks product placement, mis ei kuulu reklaamipausi sisse, vaid on osa saatest. Need lahendused on Eestis suuresti proovimata. Katsetame digitaalset product placement’i –  saade toodetakse valmis ja hiljem on võimalik digitaalselt tooteid lisada.
    Kui suur on Kanal 2 ja TV3 vaadatavuse katvus? Kas ühe kampaania jaoks piisaks ühest kanalist? Pikema kampaania puhul pakuvad mõlemad kanalid täielikku katvust. Osa kliente on valinud ühe kanali, et saada paremat reklaamihinda. Arvan, et see pole parim lahendus. Oht tabada reklaamiga sama vaatajat on suurem.
    Kas Postimehega suurde kontserni kuulumine annab Kanal 2-le eelise? Ei. Ka meie teeme teiste Eesti meediakanalitega koostööd. Telekanali olulisim turunduskoht on eeter. Ka reklaamimüügis annab kontserni kuulumine vähe. TV3ga on kontsernis raadiojaamad Star FM ja Power Hit Radio, kuid kliente, kellele ühist lahendust müüa, on vähe.
    Teles tuleb pikalt ette plaanida
    Majanduses tervikuna räägitakse, et pikk planeerimine ei toimi enam. Priit Leito lausus, et reklaamimahu planeerimisel nii ei ole. “Tele on ainus meedia, kus tehakse palju aastaseid lepinguid. See ei muutu. Nii saab klient parima hinna ja telekanalil on kergem eetrit planeerida. Aastaste lepingute maht moodustab suure osa käibest,” selgitas ta.Leito hinnangul tuleb hea aasta. “Kui rääkida siseturule keskendunud ettevõtjatega, siis tundub, et läheb hästi,” lausus ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.