Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teedel tõhustub kauba- ja veokontroll
Täna leppisid maanteeameti, politsei- ja piirivalveameti, maksu- ja tolliameti, tööinspektsiooni ja vedajate esindajad ümarlaual kokku, et tõhustavad veo- ja kaubafirmade sõidukite järelevalvet.
Maanteeameti juhtiveksperdi Mika Männiku sõnul on bussi- ja kaubaveoettevõtete probleem nii sõidukite tehniline seisukord kui ka väsinud juhid. „Meie kontrollreidid näitavad, et sõidukitel lekivad mootorid, on vead veermikus, katkised klaasid, nähtavust piiravad tuled, kulunud rehvid ning väsinud juhid,“ rääkis Männik.
Politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna arendusbüroo juht Margus Kotter näevad politseinikud liigagi tihti, et ettevõtted optimeerivad kulusid ohutuse arvelt. "Politsei jätkab kindlasti teedel kommertssõidukite kontrollimist. Ühistegevused teiste ametkondadega annavad aga selge sõnumi, et turvalisus nõuab terviklähenemist ja head koostööd."
Maksu- ja tolliameti kontrollitalituse juhataja Airi Lepassar nimetab kaubaveo puhul probleemideks varjatud käibe ja ümbrikupalga. Tööinspektsiooni peadirektor Maret Maripuu märkis, et inspektsioon jätkab sõidukijuhtide töö-, sõidu- ja puhkeaja kontrollimist.
Ümarlaual lepiti kokku jätkata eelkõige nelja ameti ühireide nii maanteedel kui ettevõtetes. Reidide käigus kontrollitakse sõidukite tehnilist seisukorda, juhtide sõidu- ja puhkeajarežiimist kinnipidamist, töölepinguid ja ettevõtete rahaliste kohustuste täitmist riigi ees.
Mullu 18. novembril sõlmisid maanteeameti, politsei- ja piirivalveameti, maksu- ja tolliameti ning tööinspektsiooni juhid ühiste kavatsuste protokolli, mis pani paika transpordisektori probleemide lahendamiskava.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.