Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Premia tegi käiberekordi
Premia Foods teatas eile, et eelmisel aastal kasvas ettevõtte käive 98,9 miljoni euroni, mis on uus rekord. Käibe kasvu aitas vedada kalatoodete valdkond, mis kasvas aastaga veerandi võrra.
Eelmise aasta kokkuvõttes kasvas käive 14,4%, 86,4 miljonilt eurolt 98,9 miljonile eurole. Käive kasvas kõigis Premia Foodsi ärivaldkondades ja sihtturgudel, välja arvatud Venemaal, kus käibe langus tulenes rubla kursi nõrgenemisest euro suhtes. Suurima panuse Premia 2013. aasta käibe kasvu andsid kalatooted, mille käive kasvas võrreldes eelneva aastaga 8,5 miljoni euro ehk 25% võrra.
Suurim käibehüpe tuli Soomest, kus kasv oli aasta varasemaga võrreldes 7,2 miljonit eurot. Järgnes Eesti 2,4 miljoni eurose käibe kasvuga ning kolmandale kohale tuli Läti 1,7 miljoni eurose kasvuga. Baltimaade käibe osakaal Premia Foodsi 2013. aasta kogukäibest oli üle 54%.
Premia juht Katre Kõvask jääb eelmise aasta müügitulemuste ja kalavaldkonna kasvuga igati rahule. “Premia tegi oma ajaloo käiberekordi ning ka käibe protsentuaalne kasv oli muljetavaldav,” ütles ta.
Kõvaski sõnul on Premia kalasegmendi peamine sihtturg Soome. “Sealsel turul on seoses jõuludega just neljas kvartal ajalooliselt tugevaim müügiperiood. Eelmise aasta neljandas kvartalis tuligi käibehüpe oluliselt aktiivsemast osalemisest kala ja kalafilee müügikampaaniates ning kasvanud hulgimüügist,” ütles Kõvask.
Ainukest langust näitas Venemaa turg, kus 12 kuu käive kahanes 2%, 8,7 miljonilt eurolt 8,5 miljonile eurole. Kõvasti sõnul tegeletakse Venemaa turu kasumlikkuse parandamisega, mida on 2013. aasta esimesed kolm kvartalit ka näidanud. “Peterburi turu neljanda kvartali käivet mõjutas enim rubla kursi nõrgenemine euro suhtes, jäätisemüük kulges samal ajal seal stabiilselt ning plaanipäraselt. Venemaa kehtestatud impordikeeld Eesti toidutootjatele Premiat ei mõjutanud,” ütles Kõvask.
Premia aktsia reageeris headele müügitulemustele üle 5protsendilise tõusuga, kerkides eile veerand tundi pärast kauplemispäeva algust 5,26 protsenti, 0,76 euroni. See on kõrgeim hind pärast 2012. aasta augustit.
LHV prognoosib Premia külmtoodete müügile stabiilse kasvu jätkumist. LHV Panga analüütik Joonas Joosti sõnul olid Premia neljanda kvartali müügitulemused palju tugevamad, kui nad ootasid, eriti just kalatoodetel. “Samas ei ole veel teada kalatoodete kasumlikkus, mis omab vast suurimat mõju kogu ettevõtte neljanda kvartali kasumile. Joost meenutas, et 2013. aasta varasemates kvartalites on kalatoodete kasumlikkus olnud väga nõrk. “Kuigi ootame kasumlikkuse paranemist neljandas kvartalis, jääb see ilmselt eelmise aasta tasemest madalamaks. Hinnasihi muutmise vajalikkust hindame pärast neljanda kvartali majandustulemuste avaldamist veebruaris,” ütles Joost.
LHV eelduste kohaselt jätkab Premia Foodsi käive kasvamist ka 2014. aastal, kuigi aeglasemas tempos. Kalatoodete müük oli eelmise aasta esimesel poolel tagasihoidlik ning kui sisendhinnad väga järsult ei kasva, siis ilmselt näitab see valdkond 2014. aasta esimesel poolel head kasvu. LHV eeldab ka külmtoodete müügi stabiilse kasvu jätkumist, kuigi aeglasemas tempos. Kõige väiksema kasvupotentsiaaliga on tänavu jäätise müük.
“Juba neljanda kvartali tulemustes avaldus Vene majanduse ja nõrga rubla negatiivne mõju jäätise müügile. Samuti oli 2013 väga tugev jäätise müügi aasta, mistõttu on võrdlusbaas üsna kõrge,” sõnas Joost. LHV soovitab Premia aktsiat osta ning peab aktsia õiglaseks hinnavahemikuks 0,85–0,95 eurot.
Suurim panus Premia jäätisemüügist tuli Eestist. 12 kuuga kasvas jäätise segmendi käive võrreldes 2012. aastaga 1,3 miljoni euro ehk ligi 5% võrra.
2013. aastal oli külmutatud toodete käive 24,2 miljonit eurot, mis on 8% ehk 1,8 miljoni euro võrra parem 2012. aasta tulemusest. Kala- ja kalatoodete müük kasvas neljandas kvartalis kõige kiiremini – 60,4% ehk 6,1 miljonit eurot.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.