Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Allahindlused tõstsid Euroopa automüüki
Euroopas kasvas uute autode müük detsembris 13 protsenti, mis on peaaegu nelja aasta suurim tõus. Müügikasvu vedasid nii Ford, kui ka Prantsuse autotootjad.
Detsembris registreeriti Euroopas 948 090 uut autot. Aasta varem võeti arvele 839 027 uut autot, selgub Brüsselis asuva autotootjate ühenduse European Automobile Manufacturers Association (ACEA) andmeist.
Fordi müük kasvas 20%, kuna autotootja oli üks kolmest, kes kõige enam allahindlusi tegi. Järgnesid PSA Peugeot Citroen ja Renault.
General Motorsi müük kasvas detsembris 13%, Toyotal 11%. Hyundai müük langes 8,4%. Audi müük suurenes 17%.
"Paljud Euroopa turud on majanduskriisi halvimast hetkest üle saanud, kuid taastumine saab olema väga aeglane, eriti esimeses kvartalis," ütles Hyundai Euroopa tootmisdirektor Allan Rushforth.
Terve aasta jooksul müüdi Euroopas 12,3 miljonit uut autot, mis on 1,8% vähem kui 2012. aastal.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.