Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põllumees eelistab nelikveolisi sõidukeid

    Arvestades Eesti maapiirkondade sageli keerukate teeolude ning talvisel ajal lükkamata lumega, eelistavad põllumajandusettevõtjad võimalusel kasutada nelikveolisi autosid - olgu nendeks maasturid, pikapid või nelikveolised kaubikud.

    Enamasti eelistavad põllumajanduses tegutsejad universaalseid sõidukeid, mis sobivad nii tööülesannete täitmiseks kui ärikohtumistele sõitmiseks. Põllumeeste Ühistu KEVILI on mitmel korral ühiselt sõidukeid soetanud. Viimati osteti ühishankena 20 Subarut, mille eelised tegevjuht Marek Linnutaja sõnul on just neljarattavedu, kvaliteet ja samas lihtsus. Linnutaja lisas: "Tegelikult on autoost nagu naisevõtt - igaüks tahaks ise valida. Väetiste ja taimekaitsevahendite osas on meestel võimalik teha otsuseid lihtsalt, sest need otsused saab läbi kaaluda ka numbrites. Aga kombaini või auto värvi ja emotsiooni ei saa mõõta."
    Subaruid müüva ASi Mariine Auto Tartu autokeskuse juhataja Egert Tavita hinnangul eelistavad põllumehed töökindlaid, hea läbivusega sõidukeid, mis samas on säästlikud. "Subarud oma väga korraliku nelikveosüsteemiga suudavad nende vajadused selles osas täielikult rahuldada," nentis ta. "Proovisõitudel on meil tavaks viia kliendid raskematesse oludesse, et nad saaksid kogeda auto võimekust ja eeliseid. Paljud saavad suure üllatuse osaliseks, et pealtnäha tavaline sõiduauto suudab hakkama saada ka väga rasketes maastikuoludes."
    AS-i Silberauto PR-spetsialist Andero Kaha leidis, et erinevalt linnaoludest, kuhu sobivad ka esiveolised maasturid ja teised kõrgema kliirensiga autod, hakatakse maaoludes aina enam eelistama pideva või lülitatava nelikveoga autosid. Lukustatava kesk- ja tagadiferentsiaaliga autod ületavad maastikuvõimelt neid sõidukeid, millel seda võimalust ei ole.
    Ta lisas, et samas on iga sõiduki puhul oluline pöörata tähelepanu säästlikkusele, mugavusele ja turvalisusele. Libedal teel toob nelikvedu olulise turvalisuse eelise, samas tähendab pidev nelikvedu enamasti kahe ratta veolise sõidukiga võrreldes suuremat kütusekulu. "Kui täna eelistatakse ka maapiirkondades endiselt peamiselt kaherattaveolisi sõidukeid, siis paranevad majandusolud on tõstnud huvi ka nelikveoliste tarbesõidukite vastu," nentis Kaha. "Kindlasti tasub arvestada kaherattaveolisest mõnevõrra kallima hinnaga, samas on näiteks kuuekohalisele, piisavat kaubaruumi omavale ja seejuures nelikveolisele Vito Mixtole universaalsuse osas raske vastast leida," leidis ta.
    Põllumajandusettevõtjate seas on hea vastuvõtu pälvinud Mitsubishi raudvara hulka kuuluv pikap L200, mille populaarsuse põhjuseks on sõiduautolik mugavusvarustus, mis on kombineeritud lukustatava kesk- ja tagadiferentsiaali ning vaikse aga jõulise diiselmootoriga, ning maastikusuutlikkus. Samuti kuuluvad põllumajandusettevõtjate lemmikute hulka suuremaid kaubamahte liigutada võimaldavad tarbesõidukid. "Tark ettevõtja valib sõidukit selle kasutamise kogukulusid, mitte vaid soetushinda arvestades. Sageli võib mõni ootamatu tehniline rike kaasa tuua ootamatuid kulutusi ning kokkuvõttes minna saamata jäänud tulu näol maksma rohkem kui odavama, aga vähem kvaliteetse sõiduki soetamine säästu toob," nentis Kaha.
    Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu soovitas põllumehele igapäevasõidukiks Ford Rangerit. "Pikapid pakuvad piisavalt mõnusat, puhast ja kuiva olemist, kusjuures veokastis saab vajadusel objektile-põlluservale muretult ja operatiivselt kohale toimetada tööriistad- ja vahendid, mida salongi või pagasnikusse ilma põhjaliku mähkimise-pakkimiseta naljalt ei pane. Ja õnnestunud põdrajahi lõpul pole probleemi saak metsast välja vedada."
    Lillipuu lisas, et võimekas nelikvedu aitab farmeril oma valdusi inspekteerida ka viletsama ilmaga ja kehvemates teeoludes. Kui aga kastikas tundub liiga ekstreemne sõiduriist ja majapidamise autopargis mõni taolise funktsiooniga sõiduk juba olemas, tasub igatahes mõelda nelikveolise sõiduriista peale, mis Eestimaa kestvalt kehvas suusailmas hätta ei jäta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.