Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Burgerid teevad Prantsusmaal revolutsiooni
Äsja avaldatud uuringust selgub, et eelmisel aastal olid Prantsusmaal pea pooled müüdud võileibadest hamburgerid ehk kokku müüdi 970 miljonit hamburgerit.
Burgerimüügi plahvatuslik kasv käivitab riigis, kus pikka aega on oma toidukultuuri üle uhkust tuntud, kindlasti laia diskussiooni. 2012. aastal ületas kiirtoidu müügitulu esmakordselt traditsiooniliste restoranide müüginumbrid.
Eelmisel kuul võeti Prantsuse parlamendis vastu seadus, mille kohaselt peavad restoranid hakkama rohkem selgitama, kuidas mingi roog nende menüüs on valmistatud.
Märtsis jõustuva seaduse eesmärgiks on vähendada eelvalmistatud toitude tegemist, mida restoranid on üha enam kasutama hakanud tänu Prantsusmaa majanduslangusele.
Seaduseandjad otsustasid antud seaduse töösse võtta eelmisel aastal peale hotelliomanike assotsiatsiooni Synhorcat uuringut, mille kohasel kasutavad 31% Prantsusmaa traditsioonilistest restoranidest oma köögis tööstuslikult valmistatud komponente.
Sellel nädalal avaldatud toidukonsultatsiooni ettevõtte Gira Conseil uuringu kohaselt müüdi umbes kolm neljandikku kõikidest burgeritest eelmisel aastal kiirtoidukettide poolt.
See peaks USA kiirtoiduketile Burger King olema rõõmusõnum, kuna ettevõte avaldas eelmise aasta novembris plaani, mille kohasel kavatseb firma agressiivselt arendada ja laiendada Burger Kingi Prantsusmaal. Ettevõte lahkus nõrkade müügitulemuste pärast Prantsusmaalt 1997. aastal. Firma esindajate sõnul plaanitakse avada restoranid üle terve riigi ning esimesel aastal plaanitakse luua 1200 uut töökohta.
McDonaldsi restoranide arvu poolest on Prantsusmaa USA, Jaapani, Hiina ja Saksamaa järel 6. kohal.