Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti automüük lippab paremini kui Lätil-Leedul

    Lõunanaabrite uute sõidukite müügi mahajäämuse põhjuseks on AMTELi hinnangul ebasoodne maksupoliitika, mida ka Eesti valitsus plaanib kehtestada.

    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) liikmetest automüüjad prognoosivad sel aastal uute sõiduautode müügi 5–8protsendist ja tarbesõidukitele 10protsendist ­müügi kasvu, samas kui Läti automüüjad plaanivad tänavu müüa 6,2% ja Leedu 2% võrra rohkem uusi autosid kui mullu.
    Moller Auto Tallinn ASi juhataja Keijo Kaasiku sõnul on Eesti uute autode müük läbi aastate olnud ca 45% Baltimaade uute autode müügist. “Kokkuvõtlikult lubab kindlam majandus ja suurem müügimaht positiivsemalt tulevikku vaadata,” hindas Kaasik.
    “Läti ja Leedu autoturu oluline mahajäämus Eestist on seletatav eelkõige lõunanaabrite ebasoodsa maksupoliitikaga, mis pärsib tuntavalt ­uute autode soetamist,” kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat. Ta lisas, et Läti autoturul selleks aastaks prognoositav väike kasv on seletatav Läti automaksude tasumisest kõrvalehoidmist piiravate regulatsioonide positiivse mõjuga legaalsele autoturule. Leedus seevastu autoturg kasvu praktiliselt ei planeeri – loodetav 2% võib tema hinnangul sama hästi ka kerget langust tähendada, nagu varasemad aastad on näidanud.
    Leedus ülekaalus kasutatud autod. “Leedus tuuakse palju kasutatud autosid Lääne-Euroopast. Leedu näitab, et kui sõiduautode sisendkäibemaksu  ei ole võimalik maha arvata, siis ostetakse ­uusi autosid vähem ja tuuakse sisse palju kasutatud autosid,” märkis AMTELi pressiesindaja Rein Luik. Ta selgitas, et kui Eestis on uute ja kasutatud autode suhe 20 000 uut autot veidi üle 40 000 kasutatud auto kohta, siis Leedus on need numbrid vastavalt 12 000 ja 200 000. Sillat märkis, et kasutatud autode puhul kasutatakse maksude minimeerimiseks erinevaid skeeme.
    Maksusoodustuse kaotamine vähendaks ­uute autode soetamist. Kui Eestis kaoks sisendkäibemaksu mahaarvamise võimalus, nagu praegu on Leedus, elavneks kasutatud autode turg, mis omakorda suurendaks Eesti autopargi vanust, ütles Luik. AMTELi  teatal müüdi nii Lätis kui ka Leedus mullu oluliselt vähem uusi sõiduautosid kui Eestis. Eestis müüdi eelmisel aastal 19 500 uut sõiduautot, Lätis vaid 10 637 ja Leedus 12 152.
    Ka Amserv Auto juhatuse liige Margus Nõmmik märkis, et kuigi Eesti inimesel läheb uue mudeliga harjumiseks pisut aega, eelistab ta uut või vähe pruugitud autot, samas Leedus on tugev kasutatud autode turg.  “Ka meie kasutatud autode kliendiks on Leedu suured autoplatsid,” lisas Nõmmik.
    Eelmise aasta lõpul tellitud tarbesõidukeid toimetati tänavu jaanuaris klientidele kätte 15% võrra rohkem kui möödunud aasta esimesel kuul, kokku müüdi jaanuaris 436 tarbesõidukit. “Tööautode müügi kasv näitab majanduse arengut – kui tootmise ja kaubavahetuse mahud kasvavad, on rohkem vedada ja see kajastub ka müüginumbrites,” hindas Sillat.
    Nõmmik tõi välja uue tendentsi – nimelt on paljud suurettevõtted oma aasta juba ette planeerinud ja 20 protsenti Amservi eelarvest on juba uute tellimustega täidetud. “See on täitsa uus tendents, et autopargi vahetust planeeritakse pikemalt ette. Ei ole emotsioonioste, tehakse selged kalkulatsioonid ja vahetatakse autopark välja,” selgitas ta.
    Nõmmiku sõnul sarnaneb alanud aasta esimene kuu eelmise aasta jaanuariga, suurt tõusu ta uueks aastaks ei ennustata. Jaanuaris kasvas ­Amserv Auto müük veidi üle 10 protsendi.
     
    Tasub teada
    Jaanuaris oli uute autode müük kesine
    2014. aasta jaanuaris müüdi kokku 1638 uut sõiduautot, mis on 4% võrra vähem kui mullu samal ajal.Automarkidest püsib jätkuvalt esikohal Toyota, neid osteti koguni 312 tükki. Toyota lähimad konkurendid Škoda ja Volkswageni  mudeleid müüdi vastavalt 129 ja 120.Populaarseim mudel oli jaanuaris Honda CR-V, mida osteti 100 autot. Honda ­CR-V-le. Järgnesid Škoda ­Octavia ja Toyota Auris, vastavalt 68 ja 65. Elektriautosid müüdi 12 tükki.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.