Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Auto. Hiina autotootja tegi Euro NCAPis puhta töö
Euroopa uute sõidukite hindamise programm Euro NCAP kuulutas välja möödunud aasta kõige turvalisemad autod kuues autoklassis. Esimest korda kuulus võitjate sekka ka Hiina autotootja Qoros, mis oli klassi parim igas “ülesandes”.
Möödunud aastal testis Euro NCAP 32 uut sõiduautot, millest kaheksa saavutasid kokkuvõttes neli tärni ja üks – Nissan Evalia – kolm tärni. Tegemist on sisuliselt sama autoga, mis on meil tuntud kui Nissan NV2000, lihtsalt parempoolse rooliga Inglismaal müüdav variant. Auto ise polnud teistega võrreldes sugugi vähem turvaline, kuid kuna tegemist on kaubiku baasil valminud mahtuniversaaliga, on tal ka turvavarustust veidi vähem. Mullu “põrus” samal põhjusel Dacia Lodgy, mis samuti teenis vaid kolm tärni.
Ülejäänud 22 autot saavutasid aga igati eeskujulikud viis tärni ning nende seas tõstab Euro NCAP ise esile mitte üllatuslikult just Hiina autotootja Qoros sedaani Qoros 3, mis saavutas täiskasvanute esiistmetel reisijate turvalisuses kõrgeima hinde – 95% – ning jagab sellega esikohta koos uue luksusautoga Maserati Ghibli. See on küllaltki tähelepanuväärne saavutus, sest siiani on Hiina autotootjad turvatestidest sõna otseses mõttes kolinal läbi kukkunud.
Valmis Euroopa spetsialistide käe all. Kuid eks Qoros ole ka juba oma põhikontseptsioonilt sootuks teisest puust masin. See on alates esimestest joonistest kuni lõpptoodanguni valminud Euroopa inseneride ja disainerite käe all, kogu meeskond on komplekteeritud erinevate Euroopa tuntud autotootjate endistest töötajatest jne.
Tänavusel Genfi autonäitusel esitleb Qoros juba oma teist mudelit, Qoros 3 viieukselist varianti. Edasi tulevad samal põhjal linnamaastur jt. Igatahes annab Euro NCAPi sedavõrd hiilgav tulemus lootust, et uue autotootja paar aastat tagasi antud lubadus asuda vallutama Euroopa turgu saab lõpuks ka teoks.
Uuendusena tõstis Euro NCAP möödunud aastal laste turvalisust puudutavaid hindamiskriteeriume. Kui siiani polnud tehasepoolsete lasteistme kinnituskohtade (ISOFIX) puudumine väga suur miinus, siis nüüd suhtutakse ka sellesse märksa karmimalt.
Tasub teada
Turvalisemad autod aastal 2013
Väikeautod
Renault ZOETäiskasvanute turvalisus – 89%Laste turvalisus – 80%Jalakäijate turvalisus – 66%Turvaseadmed – 85%Renault ZOE esines suhteliselt edukalt kõikides kategooriates. Konkurentidest pea jagu üle oli Renault ZOE aga erinevate turvalisade rohkuse poolest.
Kompaktautod
Qoros 3Täiskasvanute turvalisus – 95%Laste turvalisus – 87%Jalakäijate turvalisus – 77%Turvaseadmed – 81%Tulemused olid kõrgeimad igas neljas kategoorias, üksnes turvaseadmete loetelus suutsid veel viis konkurenti saavutada sama suure arvu protsendipunkte.
Keskklassi autod
Lexus IS 300hTäiskasvanute turvalisus – 91%Jalakäijate turvalisus – 85%Laste turvalisus – 80%Turvaseadmed – 66%Hiilgas eeskätt jalakäijate turvalisusega ja seda tänu nn aktiivsele kapotikaanele. Esipampris olevad sensorid tuvastavad otsasõidu jalakäijale, mispeale tõuseb kapotikaane klaasipoolne serv kokkupõrkel automaatselt ülespoole, summutades nõnda ohvri löögitugevust vastu esiklaasi.
Premium-klassi autod
Maserati GhibliTäiskasvanute turvalisus – 95%Laste turvalisus – 79%Jalakäijate turvalisus – 74%Turvaseadmed – 81%Maseratil oli vaid üks konkurent – Infiniti Q50. Mõlemad said viis tärni, kuid Maserati oli parem peamiselt eesistujate, kuid ka jalakäijate turvalisuse poolest.
Mahtuniversaalid
Ford Tourneo Connect/Kia CarensTäiskasvanute turvalisus – 94%/94%Laste turvalisus – 85%/76%Jalakäijate turvalisus – 62%/64%Turvaseadmed – 70%/81%Ühte kindlat võitjat ei selgunudki ning parima tiitel läks jagamisele. Mahtuniversaalide klassis oli ka enim põrujaid, sest MB Citan Kombi ja Nissan Evalia pidid esimese hooga leppima vaid kolme tärniga.
Linnamaasturid
Jeep CherokeeTäiskasvanute turvalisus – 92%Laste turvalisus – 79%Jalakäijate turvalisus – 67%Turvaseadmed – 74%Jeep on varem esinenud Euroopa turvatestides tagasihoidlikult. Küllap see ehmatas tootjat ja sundis end kokku võtma.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.