Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto. Hiina autotootja tegi Euro NCAPis puhta töö

    Euroopa uute sõidukite hindamise programm Euro NCAP kuulutas välja möödunud aasta kõige turvalisemad autod kuues autoklassis. Esimest korda kuulus võitjate sekka ka Hiina autotootja Qoros, mis oli klassi parim igas “ülesandes”.

    Möödunud aastal testis Euro NCAP 32 uut sõiduautot, millest kaheksa saavutasid kokkuvõttes neli tärni ja üks – Nissan Evalia – kolm tärni. Tegemist on sisuliselt sama autoga, mis on meil tuntud kui Nissan NV2000, lihtsalt parempoolse rooliga Inglismaal müüdav variant. Auto ise polnud teistega võrreldes sugugi vähem turvaline, kuid kuna tegemist on kaubiku baasil valminud mahtuniversaaliga, on tal ka turvavarustust veidi vähem. Mullu “põrus” samal põhjusel Dacia Lodgy, mis samuti teenis vaid kolm tärni.
    Ülejäänud 22 autot saavutasid aga igati eeskujulikud viis tärni ning nende seas tõstab Euro NCAP ise esile mitte üllatuslikult just Hiina autotootja Qoros sedaani Qoros 3, mis saavutas täiskasvanute esiistmetel reisijate turvalisuses kõrgeima hinde – 95% – ning jagab sellega esikohta koos uue luksusautoga Maserati Ghibli. See on küllaltki tähelepanuväärne saavutus, sest siiani on Hiina ­autotootjad turvatestidest sõna otseses mõttes kolinal läbi kukkunud.
    Valmis Euroopa spetsialistide käe all. Kuid eks Qoros ole ka juba oma põhikontseptsioonilt sootuks teisest puust masin. See on alates esimestest joonistest kuni lõpptoodanguni valminud ­Euroopa inseneride ja disainerite käe all, kogu meeskond on komplekteeritud erinevate Euroopa tuntud auto­tootjate endistest töötajatest jne.
    Tänavusel Genfi autonäitusel esitleb Qoros juba oma teist mudelit, Qoros 3 viieukselist varianti. Edasi tulevad samal põhjal linnamaastur jt. Igatahes annab Euro NCAPi sedavõrd hiilgav tulemus lootust, et uue autotootja paar aastat tagasi antud lubadus asuda vallutama Euroopa turgu saab lõpuks ka teoks.
    Uuendusena tõstis Euro NCAP möödunud aastal laste turvalisust puudutavaid hindamiskriteeriume. Kui siiani polnud tehasepoolsete lasteistme kinnituskohtade (ISOFIX) puudumine väga suur miinus, siis nüüd suhtutakse ka sellesse märksa karmimalt.
     
     
    Tasub teada
    Turvalisemad autod aastal 2013
    Väikeautod
    Renault ZOETäiskasvanute turvalisus – 89%Laste turvalisus – 80%Jalakäijate turvalisus – 66%Turvaseadmed – 85%Renault ZOE esines suhteliselt edukalt kõikides kategooriates. Konkurentidest pea jagu üle oli Renault ZOE aga erinevate turvalisade rohkuse poolest.
    Kompaktautod
    Qoros 3Täiskasvanute turvalisus – 95%Laste turvalisus – 87%Jalakäijate turvalisus – 77%Turvaseadmed – 81%Tulemused olid kõrgeimad igas neljas kategoorias, üksnes turvaseadmete loetelus suutsid veel viis konkurenti saavutada sama suure arvu protsendipunkte.
    Keskklassi autod
    Lexus IS 300hTäiskasvanute turvalisus – 91%Jalakäijate turvalisus – 85%Laste turvalisus – 80%Turvaseadmed – 66%Hiilgas eeskätt jalakäijate turvalisusega ja seda tänu nn aktiivsele kapotikaanele. Esipampris olevad sensorid tuvastavad otsasõidu jalakäijale, mispeale tõuseb kapotikaane klaasipoolne serv kokkupõrkel automaatselt ülespoole, summutades nõnda ohvri löögitugevust vastu esiklaasi. 
    Premium-klassi autod
    Maserati GhibliTäiskasvanute turvalisus – 95%Laste turvalisus – 79%Jalakäijate turvalisus – 74%Turvaseadmed – 81%Maseratil oli vaid üks konkurent – Infiniti Q50. Mõlemad said viis tärni, kuid Maserati oli parem peamiselt eesistujate, kuid ka jalakäijate turvalisuse poolest.
    Mahtuniversaalid
    Ford Tourneo Connect/Kia CarensTäiskasvanute turvalisus – 94%/94%Laste turvalisus – 85%/76%Jalakäijate turvalisus – 62%/64%Turvaseadmed – 70%/81%Ühte kindlat võitjat ei selgunudki ning parima tiitel läks jagamisele. Mahtuniversaalide klassis oli ka enim põrujaid, sest MB Citan Kombi ja Nissan Evalia pidid esimese hooga leppima vaid kolme tärniga. 
    Linnamaasturid
    Jeep CherokeeTäiskasvanute turvalisus – 92%Laste turvalisus – 79%Jalakäijate turvalisus – 67%Turvaseadmed – 74%Jeep on varem esinenud ­Euroopa turvatestides tagasihoidlikult. Küllap see ehmatas tootjat ja sundis end kokku võtma.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.