Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink püüab noori laeva meelitada
Tallink Grupp on alustanud Tallink Silja laevade ulatusliku renoveerimisega. Pärast poolteist kuud kestnud värskendust toodi möödunud nädalal Helsingi–Stockholmi liinile tagasi 1990. aastal ehitatud MS Silja Serenade, mida renoveeriti enam kui 10 miljoni euro eest.
Põhjalikult uuendati kogu Serenade’i spaakeskus, laiendati tax-free-kaubanduspindu ja avati poetänaval uusi poode, kirjutas Helsinki Times.
“Me uuendame järk-järgult kogu laevaparki,” märkis Tallink Silja juht Margus Schults.
Samaealisi veel kaks. Tallink Silja kõige vanem alus, 1986. aastal ehitatud Silja Festival prahiti jaanuari lõpus aastaks ajaks Kanadasse. Renoveeritud laevaga samas vanuseklassis on veel Silja Serenade (ehitatud 1990. aastal) ja Silja Europe (1993).
Uuendusprogrammi eesmärk on meelitada laeva noori, kes eelistavad laevakruiiside asemel umbes samal hinnatasemel Euroopasse lennata.
“Traditsiooniline kruiisilaevade kontseptsioon võib olla ajale jalgu jäänud,” tunnistas Schults. “See ei ole aastakümneid muutunud. Samas on maailm edasi liikunud – meil on odavlennufirmad, Facebook ja päevaspaad.”
Schultsi sõnul peaks kruiisilaevad olema paeluvamad, eriti noorte jaoks, kes on harjunud nägema rohkem asju ning reisivad enam kui vanem generatsioon.
Vikingil sama mure. Viking Line’i kommunikatsioonijuht Christa Grönlund usub, et kruiisilaevad suudavad ilusate saarestike, meelelahutuse ja uute toidutrendidega ka noori inimesi võluda. Samas tunnistas ka tema, et Kesk-Euroopa paelub noori inimesi praegu rohkem kui traditsioonilised kruiisid Balti merel.
Viimastel aastatel on nii Tallink kui ka Viking Line hädas Helsingi–Stockholmi liinil kasvu saavutamisega. Kui Viking Line suutis eelmisel aastal tänu uue aluse MS Viking Grace’i tõttu Soome ja Rootsi vahel reisijate arvu säilitada, siis Tallink vedas aastaga 2,8 miljonit reisijat, mida on 8,6% vähem kui aasta eest.
2012. aasta aruande järgi andis Helsingi–Stockholmi liin Tallinkile 39% kogukäibest ning 15% kasumist.