Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õlletootjatel on Euroopas raske
Õlletootjate aktsiatesse ei tasuks praegu investeerida. Tegemist on investeerimise mõttes kaitsva sektoriga, kuid tuleb arvestada, et head dividenditootlust õlletootjate aktsiad praegu samuti ei paku.
Isegi 3% brutodividenditootlus on juba suur asi, kuigi kunagi võis selles sektoris kohata 6% ja suuremat dividenditootlust. Saku Õlletehase head dividenditootlust ei hakka meelde tuletamagi. Probleemiks on Euroopa õlleturg, nii Lääne- kui ka Ida-Euroopa oma. Mujal paistavad olud helgemad, iseäranis Aasias, kus õlletootjad teevad ülevõtmistehinguid.
Kui sektorist midagi osta, võiks mõelda Anheuser-Bushi InBevi ostmisele, kuid enne tasub oodata ära kvartalitulemused.
Saku Õlletehase omanikul Carlsbergil oli küll üle väga pika aja üks hea kvartal. Carlsberg panustas kunagi väga suurelt Venemaale ja see on sellest ajast saadik valmistanud nii ettevõtte juhtkonnale kui ka investoritele peavalu. Seekord suutis maailma suuruselt neljas õlletootja ületada analüütikute ootusi, kuna kasvatas turuosa premium-õllede müügiga. Neljanda kvartali EBIT-kasum kasvas 2,15 miljardilt Taani kroonilt 2,32 miljardile, lüües analüütikute 2,19miljardilist kasumiootust.
“Me muretsesime Vene turu pärast ja kuidas neile mõjub rubla langus,” ütles Bloombergile Alm Brandsi analüütik Michael Friis Jorgensen. “Nendes väga rasketes oludes läks Carlsbergil hästi. Mida me tõsiselt heaks peame, on müüdud õlle hind.”
Carlsberg on Venemaa suurim õlletootja ja see turg annab veerandi ettevõtte käibest.
“Ma olen eri piirkondades rahul meie tulemusega,” ütles Carlsbergi juhatuse esimees Jörgen Buhl Rasmussen. “Jah, meil on raskeid turge iseäranis Ida-Euroopas, kuid võrreldes konkurentidega läheb meil hästi.”
Sektoris on käimas konsolideerumine
Õlletootjad vaatavad üha enam Aasiasse, et saada kergendust väheneva õlletarbimisega Lääne-Euroopast, kus karmid majandusolud mõjutavad õlle müüki. Detsembris teatas Carlsberg teisest Hiina õlletootja ostust kuu aja jooksul. Chongquing Beer Groupilt omandati 257 miljoni dollariga kaheksa õlletehast. Aasias laieneb ka maailma suurim õlletootja Anheuser-Busch InBev, kes maksis jaanuaris 5,8 miljardit dollarit Lõuna-Korea õlletootja Oriental Brewery eest.
Maailma suuruselt kolmas õlletootja Heineken teatas, et kui 2013. aastal vähenes tal käive Kesk- ja Ida-Euroopa nõrga esinemise tõttu, siis 2014. aastal tuleb käibe kasv.
Hollandi õlletootja teatas, et isegi tagasihoidlik majanduse taastumine aitab õllemüüki. Mullu kukkus selle ettevõtte õlle müük 2,7% (ilma ülevõetud tehasteta) ning käive 0,9%. Heineken kurtis, et iseäranis raske on Kesk- ja Ida-Euroopas.
“Meie esimene ootus tulemustele on, et suhtume Heinekeni veidi positiivsemalt,” ütles Mirabaud Securitise anaüütik Johnathan Fyfe. “Iseäranis raske aasta järel tundub 2014. aasta väljavaade aina positiivsem.”
Euroopa õlleturg kannatab, kuna niigi nõrgale tarbimisele avaldavad mõju valitsuste eelarve kärpekavad ja seetõttu kahanev tarbijakindlus, mis lööb õllemüüki.
Euroopa probleemne
Heineken prognoosib arenevatel turgudel müügi kasvu, sest seal on noor, kasvav rahvastik, ning Lääne-Euroopas müügi kahanemist. Ettevõte panustab Euroopas turundusele ja näeb siinkandis ohtralt uusi kulude kärpimise võimalusi.
Maailma suuruselt teise õlletootja SABMilleri kvartaalne õllemüügi number valmistas analüütikutele pettumuse. Euroopas õllemüük vähenes ja Aafrikas oli see oodatust nõrgem. Ülevõtmisteta kasvas SABMilleri õllemüük koguseliselt kõigest 1%. Analüütikud ootasid 2% müügi kasvu. SABMilleril on arenevate turgude osakaal konkurentidest suurem.
Ülevõtmised
Maailma suurim õlletootja Belgia-USA Anheuser-Busch InBev, kes toodab Budweiseri ja Corona õllesid, panustab just ülevõtmistele. Lisaks Korea õlletehase ostule aasta algul viidi mullu lõpule 20,1 miljardi dollariline Mehhiko Grupo Modelo ülevõtmine.
Ettevõtte tähtsaim turg on USA, kuid olulised on ka Ladina-Ameerika maad. Aasias ei ole ettevõttel kasumimarginaalide mõttes seni midagi ülihead ette näidata, välja arvatud Hiina. Sama käib ka Euroopa kohta. USAs on esikümne õllebrändidest Grupo Modelo käes kuus, sealhulgas esikoht. Neljanda kvartali tulemused avaldab see ettevõte 26. veebruaril.
Olvil suurim langusruum
Kuidas läks A. Le Coqi omanikul läinud aastal ja neljandas kvartalis, saab teada 27. veebruaril.
Seni näevad analüütikud oma hinnasihtidega võrreldes suurimat aktsia hinna langusruumi just Olvi aktsiale. Kõige optimistlikumad on analüütikud AB InBev suhtes, millele nähakse 10,9% tootlusruumi hinnasihini.
Suuremat (19,5%) tõusupotentsiaali nähakse SABMilleri aktsial, kuid kui vaadata analüütikute soovitusi, siis ei ole see aktsia nii suures soosingus kui AB InBev.
Hinna-kasumi suhtarvu näitudelt ei ole õlletootjate aktsiad odavad, välja arvatud Anheuser-Busch InBev. Samas on selle aktsia dividenditootlus väga tagasihoidlikud 1,6%.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.