Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti saematerjal sai Nordwoodi kaubamärgi
AS Viiratsi Saeveski, AS Aegviidu Puit ning AS Viru-Nigula Saeveski toodang kannab nüüdsest ühtset kaubamärki Nordwood.
Põhjatähe kujutisega logo, mida kolme saeveski toodangu markeerimisel kasutatakse, tähistab kvaliteetsest kodumaisest okaspuidust valmistatud saematerjali, teatas Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liit.
AS Viiratsi Saeveski, AS Aegviidu Puit ja AS Viru-Nigula Saeveski põhitoodangut kasutatakse nii ehituses kui ka järeltöötluses erinevates puidutööstusettevõtetes. Järeltöötlejad väärindavad saematerjali edasi höövelmaterjaliks, mööblikomponentideks ja mööbliks, liimpuittaladeks, aia- ja elumajadeks ning muudeks toodeteks.
Liidu teatel jääb tänu siinsele kodumaise puidu kasutamisele ja väärindamisele kogu saadud tulu palkade ja maksudena Eestisse. Pikaajalise puidutöötlemise kogemusega ning kaasaaegse sisseseadega kolm saeveskit kindlustavad täna töö 134 inimesele.
Kolme saeveski toodangumaht oli 2013. aastal ühtekokku 187 000 m3 saematerjali, mis moodustab kogu Eesti saeveskite lõikes ligi 15protsendilise turuosa. Sae- ja höövelmaterjalide osatähtsus ekspordis on omakorda suurim, moodustades 16,6%.
Saeveskite emaettevõtted on üle 20 aasta edukalt puidutööstusgruppidena tegutsenud RAIT AS ja LEMEKS AS. Nendes Eesti kapitalil põhinevates ettevõtetes saab tööd ligi 800 inimest. Kontsernide ettevõtted on suunatud ekspordile ning tegutsevad erinevatel turgudel Euroopas, Aasias, Venemaal, Austraalias.
Puidutööstusgruppide tuntumateks kaubamärkideks on Raitwood, Parkwood, Palmako, Imprest, Pinest, AP Mets, Lemeks ning nüüd ka Nordwood.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.