Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hääl: petetakse luksusautodega
Eesti Liisinguühingute Liidu tegevdirektori Reet Hääle sõnul on levinuimaks petuskeemiks kallimate kasutatud autode Eestisse toomine ja nende pealt käibemaksust kõrvalehiilimine.
"Need on reeglina kallimad sõidukid, pisut kahtlase taustaga, esimest korda Eestisse sisse toodavad sõidukid, mille puhul võibolla automark, aastaarv ja hind ei lähe ka päris kokku,“ kirjeldas Reet Hääl autosid, mille tausta kontrollimine registris on aeganõudev ja mis võivad olla seotud mõne petuskeemiga.
Hääle kinnitusel on levinud petuskeem selline, et üks fiktiivne OÜ toob need autod Eestisse ja kavandab käibemaksupettust, kus riik jääb käibemaksust ilma, sest seda pole enam kelleltki küsida, kuna väike OÜ on põhja läinud.
“Ohu märgiks ongi see, et kõik tundub auto puhul liiga muinasjutuline. Reeglina öeldakse, et autoga on sõitnud kirikuõpetaja naine ühe korra poodi, et autot pole üldse kasutatud või et auto on kuskil garaažis seisnud ja seepärast ongi seis nii ilus. Müüja on tavaliselt tundmatum, kes teeb seda tööd isegi ka tellimuse peale," rääkis Hääl ja lisas, et maksu- ja tolliameti esimesed jõupingutused on ka vilja kandnud, sest massilist kahtlaste autode riiki toomist enam ei ole.
"Aga tüüpiline auto on kõrgema klassi luksusauto, kuid väga madala hinnaga. Või siis väga kõrge hinnaga, kui soovitakse riigilt käibemaks tagasi saada,“ seletas Hääl.
Heauskseid ostjaid esialgu liistule ei võeta. Seda, mis saab sellise auto ostnud inimesest, Hääl esialgu öelda ei osanud. „Seda on raske veel öelda, sest inimene on seal ju heauskne ostja. Maksu-ja tolliametilt peab küsima, et kas neid juhtumeid on juba ka kohtusse jõudnud. Riik tegeleb ikkagi käibemaksupettusega ja konkreetselt ostjat kiusama ei hakka. Riik vaatab neid, kellel käibemaks maksmata,“ lisas Hääl.
Maksu- ja tolliamet teatas täna, et hakkab kasutatud autode turu korrastamiseks jagama liisingettevõtetega teavet selle kohta, milliste sõidukite puhul ei saa registritoiminguid kiirelt teha, liisingettevõtted omakorda hoiduvad selliste sõidukite finantseerimisest.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.