Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aruanne veebis avalikuks
Äriühingutele tuleks muuta kohustuslikuks majandusaasta aastaaruannete esitamine ettevõtte kodulehel.
Aruannete avalikustamine kodulehel muudaks meie ettevõtluskeskkonda ausamaks ja läbipaistvamaks ning koostööpartneri valiku kiiremaks ja lihtsamaks. See lisaks kindlust, et tegu on usaldusväärse firmaga. Nii nagu meil on sõnavabadus, peaks olema ka vabadus eelnevalt hõlpsasti teada saada, kellega koostööd alustatakse.
Esinduslik mulje. Informatiivne ja korrektne aruanne jätab ettevõttest esindusliku mulje. Seal peaks olema esitatud kõige olulisem info antud perioodi ja võrdlusandmete kohta. Avalikud ja alati kättesaadavad aruanded annavad nii klientidele, partneritele kui ka avalikkusele vajaliku ülevaate, kuidas ettevõttel tegelikult läheb. Kuna korrektne aruanne loob lisandväärtust, muutuks nende esitamine populaarseks ja võistlevaks tegevuseks. See motiveeriks ettevõtjaid nende sisu ja vormi suhtes rohkem pingutama, et avaldada muljet nii senistele kui ka uutele klientidele.
Eestis on probleemiks majandusaasta aruannete tähtajaks esitamata jätmine. Ligi pool aruandekohustuslastest ei esita seda õigeks ajaks. Põhjusi on peamiselt kolm. Esiteks tahetakse sihilikult ettevõtte tegelikku majandusseisu varjata, mille põhjused võivad omakorda olla erinevad - alates kartellikokkuleppest kuni maksupettuseni. Teiseks võidakse soovida edasi lükata ettevõtte likvideerimist või pankroti algatamist, mis loob võimaluse varade kantimiseks. Kolmas põhjus on lihtsakoeline laiskus, sest aruande esitamata jätmine ei too kaasa karistust.
Kasu muudab populaarseks. Praegu on aruande esitamine ebapopulaarne ja pigem tülikas kohustus. Kui aga ettevõtjad aduvad, et aruande õigeaegne esitamine ja selle oma veebilehele panek annab neile konkurentsieelise, siis see suhtumine kindlasti muutuks. Ühtlasi on informatiivne majandusaruanne neile ka täiendavaks turunduskanaliks, mille tõttu uued potentsiaalsed kliendid ja koostööpartnerid eelistaksid ja valiksid just neid.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi “Edukas Eesti” raames.