Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autode müük tegi Hiinas hüppe
Autode müük kasvas Hiinas eelmisel kuul 18% ja purustas sellega analüütikute ootused. Kõige enam kasvas Toyota ja Fordi mudelite müük.
Sõiduautode, maasturite ja sportautode müük kasvas veebruaris 1,31 miljoni ühiku võrra, teatas Hiina Autotootjate Assotsiatsioon. Bloombergi küsitletud viis analüütikut ennustasid mediaankasvuks aga 1,27 ühikut.
Autotootjad kiirendasid oma paranemist anti-Jaapani vastastest protestidest, mis toimusid 2012. aastal. Fordi müük tegi viimase seitsme kuu kiireima kasvu.
Assotsiatsiooni sõnul kahaneb Hiina autode müük veelgi, kuna need ei ole oma kvaliteedi ja seadmete poolest võrreldes teiste riikide autodega piisavalt konkurentsivõimelised.
Toyota ja Honda müük kasvas Hiinas vastavalt 43% ja 28% eelmisel kuul. Ka Nissani mudelite müük kasvas.
General Motors, mis kaotas oma Hiina suurima välismaa autotootja tiitli 2013. aastal Volkswagenile, teatas eelmisel kuul 20% müügikasvust, mis tulenes peamiselt Wulingi ja Cadillaci müügist.
Kohalike autotootjate müük kahanes veebruaris 4,6%.
“Hiina enda autotööstus seisab hetkel silmitsi suurte väljakutsetega,” sõnas CAAMi peasekretär Dong Yang. “Kohaliku autotööstuse probleemid seisnevad näiteks nõrgas innovatsioonis ja väheses konkurentsivõimes.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.