Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Genf 2014: on, mida oodata!
Pühapäevani kestev Genfi autonäitus tõi välja mõnegi mudeli, mida ka Eestisse tasub oodata.
Eestlane armastab linnamaastureid, mis paaril viimasel aastal on tõusnud turu müüduimaks segmendiks. Selles osas on kindlasti ootamist vääriv auto uus Nissan X-Trail, mis peaks Eestis müügile jõudma sel suvel.
Tõsi, autot tutvustati ideeautona juba eelmisel sügisel Frankfurdis ning erinevusi toonasega sisuliselt ei ole. Esiosa ja sisemus on uuel X-Trailil vägagi sarnane uue Qashqaiga, küll aga on X-Trail viimasest üksjagu suurem ning maastikusuutlikum.
Uue mudeli juures leiab ka tehnoloogiad, mida selles autoklassis pole varem kasutatud, näiteks Bi-LED esituled. Septembris on Nissanilt müügile oodata ka uut kompaktautot, mida kahjuks Genfis veel väljas polnud. Kuuldavasti peaks seegi auto tulema välimuselt uue Qashqai ja X-Traili sarnane.
Maasturitest võib esile tuua ka Jeep Renegade'i, mille disain tekitas üpriski vastakaid arvamusi, kuid kindlasti on see auto, mille maastikusuutlikkuses pole põhjust kahelda. Crossover'ite sekka võib liigitada Citroen C4 Cactuse, mis näeb esmapilgul välja nagu ideeauto, kuid tegelikkuses tuleb ta Eestis müügile juba sel suvel ning ka selle hind on üpriski soodne: alates 12 000 eurost.
Sellega uudised linnamaasturite seas laias laastus lõppevadki. Lisada võib veel BMW X3 ja Nisssan Juke'i kerge "näovärskenduse", mis mõlemal juhul on tulnud ainult kasuks.
Uuenenud Focus ja mahukas 308 SW
Turuosalt järgmine autoklass Eestis on väike-kesk- ehk kompaktklass. Selleski polnud Genfis uudiseid ülemäära palju. Kõige silmatorkavam neist oli kahtlemata sügisel müügile jõudev uuenenud Ford Focus, mis sai omale uue Mondeo sarnase näoilme, mitmeid uusi jõuallikaid, täiustatud vedrustuse jms.
Teiseks selle segmendi peauudiseks on kindlasti äsja Euroopa aasta auto tiitli pälvinud Peugeot 308 universaalversioon, mis hakkab olema omas segmendis üks mahukamaid. 610 liitrit pakiruumi jääb numbriliselt küll alla selle nädala lõpus turule jõudvale Honda Civic Tourerile, kuid ületab nii mõndagi keskklassi autot. Samuti on oodatud uudis selles segmendis ka Škoda Octavia Scouti turule tulemine.
Väikeautode paraad
Tõeliselt domineerisid tänavu Genfis aga väikeautod. Vaadates erinevate tootjate stende, võis laias laastus öelda nii: Volkswagen esitles uuenenud Polot, Renault Twingot, Toyota Aygot jne. Suure osa nende autotootjate väljapanekust moodustasidki erinevates kombinatsioonides just need mudelid.
Eraldi tähelepanu väärib sõsarautode kolmik: Toyota Aygo, Peugeot 108 ja Citroen C1. Meeldiv on asja juures see, et kui varem erinesid need autod üksteisest vaid suhteliselt põgusalt, siis nüüd näevad nad kõik täiesti omamoodi välja, ehkki sisuliselt on tegemist identsete sõidukitega. Kui vaadata Eesti autoturgu, siis paraku ei ole ükski neist siiani rahva seas väga suurt menu saavutanud.
Küll aga ootavad paljud premium-markide ostjad pikisilmi uut Mercedes-BenziC-klassi, mis näeb nii mõnegi nurga alt välja nagu uus S-klass. Ning muidugi BMW 2. seeria Active Tourer. Igati mahukas ja praktiline auto, kuid BMW-fännide meelehärmiks esiveoline. Sellist asja ei ole BMW mudelivalikus varem nähtud.
"Kuumad" luukpärad
Sportlike autode austajatele leidus Genfis nii mõndagi põnevat: eeskätt uue Honda Civic Type-R-i kontseptsioon, mis peaks sisuliselt samal kujul jõudma turule juba järgmisel aastal ja seda ligi 300 hj võimsusega. Lisaks uus Seat Leon Cupra, mille võimsaima versiooni kapoti all on 280 hj ja mis kiirendab paigalt 100 km/h muljetavaldava 5,7 sekundiga.
Ja loomulikult uus Subaru WRX STI, mis jõuab müügile juba paari kuu pärast ning mille hind on isegi soodsam kui eelmisel mudelil: alates 35 900 eurost. Sportlike autode uudiste sekka võib lugeda ka uue Audi TT, VW Polo GTI, Peugeot 308 R, Lexus RC F jt. Ning muidugi on kirsiks tordil Opel Astra baasil tehtud tõeline ringrajarakett Opel Astra Extreme. Tõsi, viimane on küll kõigest OPC limiteeritud versioon, mida toodetakse vaid kuni 300 eksemplari, kuid tema väljanägemine võttis põlvist nõrgaks iga kiirusegurmaani.
Mida toob tulevik?
Tulevikku vaatavaid kontseptsioonimudeleid oli näitusel mitmeid. Oma lähiaja disainikeelt esitlesid Subaru, Hyundai, Mitsubishi, Volkswagen jpt, kuid tähelepanuväärseim ideeauto seisis Volvo stendis: Concept Estate, mis vihjab otseselt juba sel sügisel Pariisis näidatavale uuele XC 90-le. Samuti Mazda Hazumi, millest võib juba täna välja lugeda järgmise põlvkonna Mazda 2 välimuse. Škoda stendis oli väljas kontseptsioon Vision C, millest saab lähitulevikus Superbi ja Octavia vahele jääv tootmismudel.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.