Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    F1 tiimi aktsiad veerevad alla

    Ajal, mil F1 maailm ootab hingevärinal nädalavahetuse avaetappi, täitus kolm aastat Williamsi meeskonna börsileminekust.

    Esimese ja seni ainsa F1 meeskonnana emiteeris Williams Grand Prix Holdings PLC 2011. aastal ligi kolm miljonit osakut hinnaga 24,38 eurot. Neist 27,39% Frankfurdi börsil. 50,82% osalusega jäi suuromanikuks võistkonna asutaja Sir Frank Williams, kes lõi tiimi 1977. aastal üheskoos Patrick Headiga.
    Juba sama aasta augustiks oli aktsiahind langenud 12,5 eurole. Hirmutav algus sai leevendust eelmise aasta jaanuaris, mil aktsia tõusis rekordilise 25,5 euroni. Alates sellest ajast on püsitud pidevas langustrendis - viimase aastaga kukkus aktsiate hind 13%.
    2013. aasta esimesel poolaastal oli 195 miljoni euro suuruse turuväärtusega firma käive 131,5 miljonit, olles sama ajaga langenud 9,5%. Puhaskahjum oli 17,3 miljonit. Ehk süstib õhkõrna lootust peatsesse tõusu fakt, et päev enne treeningsõite on aktsiahind kerkinud 1,5 % võrra 19,485 eurole.
    Mõõduvõtt muutub võrdsemaks
    F1 maailm ootab igal juhul hingevärinal eeloleval nädalavahetusel Austraalias Melbourne'i ringrajal peetavat avaetappi. Lisaks V6 mootorite kasutuselevõtule on muutunud autode kuju, nõuded rehvidele ja kütusekulule. Ühelt poolt leitakse, et regulatsioonid muudavad masinad võrdsemaks ning Sebastian Vetteli ja Red Bulli ainuvalitsus lõppeb.
    Teisalt ei olda kitsid kriitikaga. Kuna nüüdsest on igas sõidus lubatud kasutada vaid 100 kg kütust, on Ferrari pealiku Di Montezemolo hinnangul F1-st saamas "pealtvaatajate jaoks arusaamatu taksojuhtide võistlus," vahendab Autosprint. Nimelt peavad sõitjad nüüdsest veidi enam kui 300 km distantsi läbima piltlikult öeldes ühe paagitäiega.
    Itaalia väljaandele La Gazzetta dello Sporta antud intervjuus hoiatas autode elektroonikavarustaja Magnetti Marelli juht Roberto Dalla, et pühapäevasel avasõidul ei pruugi 22 masinast ükski finišijoont ületada. Põhjuseks uued nõuded ja vähene testimine.
    Mootor Mercedeselt
    Kõigele vaatamata võib just algav hooaeg aidata tänase päevani langustrendis püsinud Williamsi aktsia taas tõusuteele. Austraalias Melbourne'i ringrajal peetavale avaetapile kihutatakse lootusrikkalt vastu tuliuue autoga Williams-Martini. Nimi tuleneb värskelt sõlmitud koostöölepingust Itaalia vahuveini ja vermuti tootjaga.
    Lootust tõusuks lisab seegi, et uue mootori on valmistanud vastne tehniline partner Mercedes-Benz HPP. 2012. aastal sõlmitud liit eelmise partneri Renault'ga ei toonud soovitud edu, olgugi et 90ndatel suudeti üheskoos noppida viis konstruktorite MM-tiitlit. 2000. aastate koidikul püsiti BMW mootori jõul taas viivuks liidrite hulgas.
    Pärast partnerluse lõppu Saksa autotootjaga 2005. aastal on tulemused jäänud keskpäraseks. Peale 2004. aasta vormel-1 Brasiilia Grand Prix´ võitu on hiljem kullamaitset tuntud veel vaid 2012. aasta Hispaania Grand Prix'l.
    Mõned aastad tagasi hõiskas Sir Frank Williams, et IPO-ga algab tiimi jaoks uus ajastu, millega tagatakse sõltumatus ja luuakse põhi tuleviku kasvule. Sel nädalal koduleheküljel avaldatud teadaandes hindab Williams igal juhul uusi reegleid heaks võimaluseks taas püünele pääseda. "Oleme viimastel kuudel tõestanud, et me ei karda muutusi ja meie eesmärk on saada tagasi võiduteele," kinnitas ta. Võrdlemisi radikaalsete reeglimuudatustega uus hooaeg peaks üsna kiirelt näitama, kas 297 korral poodiumil lõpetanud meeskonnal on lootust välja tulla kümnendi pikkusest madalseisust.
    2014. aasta vormel-1 kalender:
    14. - 16. märts: Austraalia (Melbourne)
    28. - 30. märts: Malaisia (Kuala Lumpur)
    4. - 6. aprill: Bahrein (Sakhir)
    18. - 20. aprill: Hiina (Shanghai)
    9. - 11. mai: Hispaania (Kataloonia)
    22. - 25. mai: Monaco (Monte Carlo)
    6. - 8. juuni: Kanada (Montreal)
    20. - 22. juuni: Austria (Spielberg)
    4. - 6. juuni: Suurbritannia (Silverstone)
    18. - 20. juuli: Saksamaa (Hockenheim)
    25. - 27. juuli: Ungari (Budapest)
    22. - 24. august: Belgia (Spa)
    5. - 7. september: Itaalia (Monza)
    19. - 21. september: Singapur
    3. - 5. oktoober: Jaapan (Suzuka)
    10. - 12. oktoober: Venemaa (Sotši)
    31. oktoober - 2. november: USA (Austin)
    7. - 9. november: Brasiilia (S?o Paulo)
    21. -23. november: Abu Dhabi (Yas Marina)
    F1 sarja sõitjad 2014:
    Meeskond:                               Piloodid:
    Red Bull Racing                       Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
    Mercedes                                 Nico Rosberg, Lewis Hamilton
    Ferrari                                       Kimi Räikkönen, Fernando Alonso
    Lotus                           Romain Grosjean, Pastor Maldonado
    McLaren                                   Kevin Magnussen, Jenson Button
    Force India                               Sergio Pérez, Nico Hülkenberg
    Sauber                                     Esteban Gutiérrez, Adrian Sutil
    Toro Rosso                              Jean-Éric Vergne, Daniil Kvyat
    Williams                                    Felipe Massa, Valtteri Bottas
    Marussia                                   Max Chilton, Jules Bianchi
    Caterham                                  Marcus Ericsson, Kamui Kobayashi
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.