Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fazeri käive Eestis langes
Fazer Grupp tegi 2013. aastal kõigi aegade parima tulemuse, saavutades käibeks 1,696 miljardit eurot, kuid Eestis ettevõtte käive langes.
Grupi tegevuskasum oli seejuures 49,0 miljonit eurot. 2014. aastaks prognoosib ettevõte kasvu jätkumist, teatas ettevõte.
Täna avaldatud aastaaruande kohaselt oli Fazeri tulemus 2013. aastal rahuldav, eriti arvestades keerulisi majandustingimusi. Grupi käive kasvas aastaga 2,3% 1,696 miljardi euroni. 49 miljoni euro suurune ärikasum oli varasemate aastatega võrreldes stabiilsel tasemel, kuid siiski 19.6 miljonit eurot väiksem kui Fazeri jaoks kasuminumbri poolest rekordilisel 2012. aastal.
Fazer tegutseb juba 40 eri riigis. Ettevõte on tõhustanud tegevust oma koduturgudel Soomes, Rootsis, Venemaal, Eestis, Lätis, Leedus, Norras ja Taanis. Venemaal on Fazer pagaritoodete osas jätkuvalt kadestamisväärsel juhtpositsioonil. Rootsis kasvas Karl Fazeri šokolaaditahvlite müük muljetavaldavad 19% ja ületas selgelt seatud eesmärgid.
Lisaks laiendas Fazer 2013. aastal oma äritegevust globaalses turismisektoris ning on nüüd esindatud ka Abu Dhabi ja Istanbuli rahvusvahelistes lennujaamades. Laienemine jätkus ka Lähis-Idas, täpsemalt Araabia Ühendemiraatides ja Qataris, ning Aasias, kus Fazer avas kaks uut müügiesindust Hiinas. Fazer oli üks kõige kiiremini kasvavatest rahvusvahelistest maiustusetootjatest Lähis-Ida ja Aafrika turismiturul.
Fazeri põhiturgude majanduslik väljavaade on endiselt ebakindel. Toorainehindade suur volatiilsus mõjutab jätkuvat 2014. aasta tegevustingimusi. Kakao hind, mis 2013. aasta tõusis, peaks jääma kõrgeks ka 2014. aastal. Konkurents pagarisektoris on jätkuvalt suur. Vaatamata keerulisele turuolukorrale jätkab Fazer oma strateegia elluviimist ka 2014. aastal. Strateegia eesmärgiks on tagada kasumlik kasv olemasolevates ja uutes tootekategooriates nii koduturgudel kui ka teatud kasvuturgudel.
Tegevusest Eestis
Fazer Eesti käive 2013. aastal oli 19.7 miljonit eurot ning aasta varasemaga võrreldes tähendas see ligi kaheksaprotsendilist langust. Eesti on nii pagaritoodete kui maiustuste kategoorias äärmiselt konkurentsitihe turg. Pagaritoodete sektoris on Fazer Eestis suuruselt kolmas tootja ning hoiab tugevat turupositsiooni lisaväärtusega leivasegmentides. Maiustuste kategoorias on Fazer Eesti turul suuruselt teine tegija. Ettevõtte osakaal šokolaaditurul on 11%, kusjuures Fazeri turuosa tahvelšokolaadide segmendis on juba 16%.
Autor: 1321-aripaev
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.