Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbija kulutab meediale sama palju kui 30 aastat tagasi

    Sakslased kulutavad meediale 80 miljardit eurot aastas - see on summa, mis pole 1980. aastatest suurenenud, ehkki teenuspakkujate arv on mitmeid kordi kasvanud.

    Järgmisel nädalal toimuvale turunduskonverentsile Password esinema tulev innovatsiooniekspert Nick Sohnemann - tema põhialaks on globaalsete trendide uurimine - korraldas Saksamaal uuringu, millest selgus, et sakslased kulutavad meediale 80 miljardit eurot aastas. Seega aastane kulutus inimese kohta on tuhat eurot ja igakuine 150 eurot. See summa ei ole alates 1980. aastatest suurenenud, kuigi teenusepakkujate arv on mitmeid kordi kasvanud - on lisandunud näiteks interneti- ja mobiilsideteenuste pakkujad. Järelikult jaotatakse 80 miljardit eurot suurema hulga mängijate vahel.
    Ajalehti loevad vanemad inimesed. "Samas on firmasid ja valdkondi, kes haaravad turul suurema tüki. Mõni aasta tagasi tegid seda telekomifirmad, seejärel nutitelefonide tootjad. Tervikuna on meediaäris seega supp järjest lahjem," rääkis Sohnemann. "Arvan, et tulevikus ei osta inimesed enam regulaarselt trükimeediat," lisas ta. "Nõudlus ei kao täielikult, kuid tarbijakäitumine muutub. Trükiväljaandeid ostab jätkuvalt vanem generatsioon, kes on nendega harjunud."
    Raamatute turg on Saksamaal juba oma olemuselt väike. Aastas ostab seal vähemalt kaks raamatut kõigest 13 miljonit 80 miljonist elanikust. Sohnemanni sõnul ei suuda inimesed enam pikka teksti haarata. "Tänapäeval on vaja info kiiresti kätte saada. Selleks sobivad videod ja pildid. Pikem tekst suudab edasi anda keerulisemaid probleeme, näiteks teadusartiklid ei kao kusagile. Video ei võimalda sügavuti minemist. Seetõttu on tulevikus pikkade tekstidega mitte harjunud inimestel raskem teatud keerulisemaid probleeme lahendada ja olukordi mõista," rääkis Sohnemann.
    Ka e-raamatute turu kasv on peatunud vähese innovatsiooni tõttu. Kirjastajad avaldavad ainult teksti, aga e-raamat peaks olema interaktiivne ja kasutama rohkem multimeedia võimalusi. "Asjal on õnneks ka helgem pool: raamatuturul on niigi liiga palju rämpsu, paljud avaldatud raamatud ei kõlbagi lugemiseks," lisas ta.
    Telereklaam sobib hästi mainekampaaniate jaoks. Sohnemanni sõnul lõõgastuvad vaatajad telerit vaadates ja on reklaamile rohkem avatud. "Arvan, et telereklaam ei kao kuhugi. Televiisor jääb peamiseks ekraaniks ka tulevikus, kuid tehnoloogia areng võimaldab telereklaame täpselt sihtida," lausus ta. "Sisu kuvatakse vastavalt vaatajale, tekivad individuaalsed kanalid. Online ja tele segunevad ühel ekraanil. Reklaamieelarved vähenevad, kuna sihtimine on täpsem. Tulevikus hakkab reklaam paiknema keskses reklaamiserveris, millest siis sihitakse reklaame vaatajatele erinevatesse kanalitesse – TVsse, online- ja mobiilsesse meediasse," selgitas ta.
    Viimasel ajal räägitakse palju content marketingist - toimetus on reklaamiosakonnaga justkui segunenud ja reklaami on üha raskem tuvastada. Sohnemanni sõnul oleme kõik väsinud häirivast, pealesurutud bännerreklaamist internetis. "Content marketing on nutikam ja intelligentsema turundusega. Probleem tekib peidetud reklaamiga, kui reklaami serveeritakse toimetuse materjali pähe. Tarbijad ei ole rumalad, nad oskavad reklaami tuvastada. Peidetud reklaam kahjustab brändi mainet," sõnas Sohnemann.
    Reklaam ei mõju, kui sõbrale ei meeldi. Teise Passwordi esineja, Joeri Van den Berghi sõnul on kindel üks: generatsioon Y (1985.-1999. aastatel sündinud - toim) ei vaata enam nii palju telerit kui eelmised põlvkonnad.
    Bergh, kes on noorte põlvkonnale turundamisest rääkiva raamatu "How Cool Brands Stay Hot“ autor, leiab, et telereklaam ja televisiooni sisu peab selle generatsiooni jaoks tervikuna muutuma. Statistika kohaselt on televisiooni positsioon reklaamikanalina siiani tugev. Ent Berghi sõnul on tüüpiline mitme ekraani kasutamine korraga. Televiisori vaatamise ajal saadetakse Facebookis sõnumeid ja tweet’itakse.
    "Telereklaami ülesanne on käivitada bränditeemalisi vestlusi. Noorte jaoks on aga coolnessi filtriks nende sõbrad. Telereklaamiga saab küll vestluse käivitada, aga kui sõbrad seda reklaami ei jaga ega laigi, siis reklaam ei mõju. Kuulsuse kasutamine brändingus ei ole tänapäeval enam tingimata cool – üksnes sellest jääb väheks. Noorte jaoks defineerivad brändi meeldivuse ja „laheduse“ nende sõbrad."
    Generatsioon Y sihtgrupini jõudmiseks on oluline, et telereklaami leviks ka viraalselt, eelkõige YouTube'i ja Facebooki kaudu. Selline reklaam peab vastama kindlatele tingimustele, mida Bergh nimetab nelja Si mudeliks: smile, surprise, suspense, self-identification (naeratus, üllatus, pinge, samastumine). Möödunud aastal oli suureks trendiks võtta telereklaami aluseks nn inside joke ehk sõpradevaheline nali.
    Hea idee ei sõltu vanusest. Mitmed agentuurid on seetõttu oma loovosakonda palganud noori inimesi, kes sihtgrupiga paremini samastuvad. Ent noorte palkamine pole Berghi hinnangul ainus võimalus. "Ma ei usu, et hea idee leidmine sõltub vanusest. Muidugi on noortel endasugustega samastumine kergem, kuid ka 40aastane võib hea idee peale tulla. Arvan, et erinevatest vanusest inimestega tiim töötab kõige paremini," rääkis Bergh.
    Tema sõnul tuleb arvestada, et enam ei piisa loo jutustamisest telereklaami abil nagu 20 aastat tagasi. Meediapilt on palju mitmekesisem ja auditoorium on fragmenteerunud. Nüüd tuleb leida uusi lahendusi, mis oleksid autentsed ja sobituksid brändiga.
    Noore generatsiooni kõnetamiseks on vajalik neid turundusse ja brändi loo jutustamisse kaasta. Neid tuleb kaasata protsessi. Heaks näiteks on tema sõnul Smirnoffi Nightlife Exchange Producti kampaania. "Fännid genereerisid 33 000 ideed Smirnoffi õhtuse ürituse jaoks. Ükski agentuur ei suudaks nii palju ideid välja pakkuda. Koostöö noortega on tähtsam kui nende palkamine."  
    Bergh soovitab noortele suunatud kampaaniaid tehes arvestada noorte meediatarbimist – kõige efektiivsem on sõbra soovitatud reklaam või bränd. Tuleks mõelda sellele, kuidas turunduses seda fenomeni ära kasutada.
    Oma silm on kuningas. IKEA turundustöötajad külastavad klientide kodusid. IKEAs viiakse uuringuid läbi nii, et saadetakse turunduse, müügi ja klienditeeninduse valdkonna töötajad kodusid külastama ja küsitlusankeete täitma, sest soovitakse saada ülevaadet, millised on klientide kodud ja millist mööblit inimesed vajavad.
    IKEA Suurbritannia ja Iirimaa piirkonna turundusdirektori Anna Crona sõnul on rõhutab IKEA loomingulisust ja on pidevas arengus Ingvar Kampradi kontseptsioonile truuks jäädes. "Meil on igal turul samasugune mööblivalik. Tähtis on kontseptsiooni mugandamine vastavalt turu omapäradele. Tarbijaga tuleb suhelda ja teada saada, kuidas ta süüa teeb ja kui suurel pinnal elab. Ingvar Kamprad võttis arvesse turu omapärasid, kuid säilitas lihtsuse."
    IKEA-l pole kliendilojaalsusprogrammi mitte kõikidel turgudel. "Alustasime lojaalsusprogrammiga Rootsis. Suurbritannias on meil kuus miljonit liiget. IKEA loojalsusprogramm ei keskendu soodustustele, see on mõeldud inimesele, kes soovib uudistega kursis olla ja on kodusisustamisest huvitatud," rääkis Corona.
    Kampaaniapõhine turundus põimub katkematu turunduskommunikatsiooniga. "Moodne turunduskommunikatsioon käib katkematult," lausus Corona, ent samas on tema sõnul ka pühad, mis loovad eelduse teatud kampaaniateks. "IKEA-l on jõulude eel telereklaam kõige intensiivsem. Alati tuleb olla ajakohane ja tarbijaga dialoogi pidada."
    Tagasiside saamiseks tuleb Corona sõnul tarbijatega kohtuda silmast silma. "Peab arvestama, et inimesed tõlgendavad asju erinevalt, ja küsitlused, eriti ankeetide täitmine, võib anda väga moonutatud pildi. IKEAs küsisime oma klientidelt, millist stiili nad sisekujunduses eelistavad. Näiteks vastus „kaasaegne“ tähendas tarbija jaoks hoopis muud kui meie jaoks. Sellepärast peabki tarbijaga isiklikult kohtuma ja vestlema."
    IKEAs on tehtud uuringuid nii, et turunduse, müügi ja klienditeeninduse valdkonna töötajad saadeti kodusid külastama ja küsitlusankeete täitma. "Külastasime oma uuringu käigus kokku 300 majapidamist. Kõikide uuringus osalejate jaoks oli tegu väga õpetliku projektiga. Saime hea ülevaate, millised on meie klientide kodud ja millist mööblit nad vajavad. „Oma silm on kuningas“ põhimõte leidis suurel määral kinnitust."
    PANE TÄHELE
    Tulevikutrendid turunduses:Inimesed ei osta enam regulaarselt trükimeediat, nõudlus ei kao täielikult, kuid tükiväljaandeid ostab jätkuvalt vanem generatsioon.Inimesed ei suuda enam pikka teksti haarata, soovitakse info kiiresti kätte saada, milleks sobivad videod ja pildid.E-raamatute turu kasv on peatunud vähese innovatsiooni tõttu, sest kirjastajad avaldavad ainult teksti, aga e-raamat peaks olema interaktiivne.Televiisor jääb peamiseks ekraaniks ka tulevikus, kuid tehnoloogia areng võimaldab telereklaame täpsemalt sihtida, sisu kuvatakse vastavalt vaatajale, tekivad individuaalsed kanalid.Online ja tele segunevad ühel ekraani, reklaamieelarved vähenevad, kuna sihtimine on täpsem.Reklaam hakkab paiknema keskses reklaamiserveris, millest sihitakse reklaame vaatajatele erinevatesse kanalitesse – TV-sse, online- ja mobiilsesse meediasse.Noorte puhul on telereklaami ülesanne käivitada bränditeemalisi vestlusi, noorteni jõudmiseks on oluline, et telereklaam leviks ka viraalselt, eelkõige YouTube’i ja Facebooki kaudu.Reklaam peab vastama nelja S mudelile: smile, surprise, suspense, self-identification (naeratus,  üllatus, pinge, samastumine).Noore generatsiooni kõnetamiseks tuleb neid turundusse ja brändi loo jutustamisse kaasta.Allikas: Nick Sohnemann, Joeri Van den Bergh
    KUULA LISAKSTurunduse tulevikust läbi erinevate vaatenurkade räägitakse 27.-28. märtsil toimuval turunduskonverentsil Password.Lisainfo www.best-marketing.ee
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.