Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mölder: Ligi idee võib muuta ehitushindu

    Kui hakata tugevalt kõigutama kütuseaktsiisist teedeehituse jaoks kulutatava raha osakaalu, siis võib see kindlasti mõjutada ka ehituse hinnataset, ütles TREV-2 Grupi juht Erki Mölder.

    Tema sõnul võivad ehitushinnad muutuda, kuna ettevõtted ei suuda tagada efektiivsust. "Kui (taastus-)remontide mahud hakkavad sellest tulenevalt olema väga hüplikud, siis ei mõju see kindlasti hästi ka teede olukorrale. Seepärast suhtun isiklikult sellesse väga skeptiliselt ja loodan Eesti teede seisundit silmas pidades, et seda teed ei minda," viitas ta rahandusminister Jürgen Ligi ideele.
    Ligi ütles eilsel valitsuse pressikonverentsil, et on väga pikki aastaid kritiseerinud ja valitsus on olnud hädas täpselt 75%ga kütuseaktsiisist laekuva raha suunamisega teedesse. Ministri sõnul on projektikaupa ehitatavate teede summad vahel väiksemad, vahel suuremad, mistõttu näeb ta selles kohta säästmiseks.
    TREV-2 juhi teatel on senine seaduse nõue suunata tee-ehitusse 75% kütuseaktsiisist märk, mis on aidanud ettevõttel prognoosida oma tegevusi. Kuigi seaduses on vastav 75% nõue, siis Mölderi sõnul on teedeehitussektori ettevõtete enda kalkulatsioonide järgi tegelik osakaal madalamgi, kõikudes pigem 60-70%vahel.
    Seda enam võivad Mölderi hinnangul ehitusettevõtted just pikaajalise strateegia täitmisel raskustesse sattuda, kui valitsus muudab liiga tihti meelt pikaajalisi investeeringuid nõudva sektori rahastamise põhimõtetes.
    Mölder nõustus muljega, et uus valitsuskoalitsioon lähtub raha ümberjagamisel ennekõike vajadusest leida raha muude lubaduste täitmiseks. "Tunnetan kahjuks samuti, et kõigepealt lubatakse ja alles siis mõeldakse. Pikaajalist plaani ja strateegiate analüüsi üritatakse kohandada pildi järgi, kuidas see poliitiliselt sobivana tundub. Samas ei kujundata sageli oma arvamust tegelikkuse järgi. Mina isiklikult sellist lähenemist ei toeta," ütles ta.
    TREV-2 Grupi juhi teatel peaks teehoiu ja -ehituse puhul aluseks võtma, kuidas muutub Eesti teede olukord ajas – kas me suudame teid taastada või investeerida taastamisse sama palju, kui teed iga aastaga amortiseeruvad. Selle alusel tuleks hinnata, kas seaduses sätestatud 75% piirmäär on õige või vale.
    "Just selged kalkulatsioonid peavad olema otsuste aluseks. On vastuvõetamatu, et valitsusvahetuse ja uue koalitsiooni tulekuga tehakse nii kardinaalseid muutusi ilma laiapõhjalise diskussioonita. Muidugi on poliitiliste valikute tegemine täiesti loomulik, kuid ka need peavad olema tehtud kaalutletult," lisas ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.