Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riik paneb avalikud teenused ühte „portfelli“
Täna esitlesid majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning riigikantselei metoodikat, mille põhjal hakatakse tulevikus hindama ja arendama kõiki Eesti avalikke teenuseid.
Ühtse metoodika eesmärk on tõsta riigi pakutavate teenuste kvaliteeti ning inimeste rahulolu nende kasutamisel, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Ministeeriumi infoühiskonna teenuste arendamise osakonna juhataja Janek Rozovi sõnul on avalike teenuste tase Eestis ebaühtlane ning seetõttu tuli välja töötada metoodika, mis aitab saada parema pildi kõigist Eestis pakutavatest avalikest teenustest.
Ühtne portfell annab asutustele parema teadmise sellest, kuidas oma teenustega edasi minna, kas need peaks säilitama, asendama, lihtsustama, korrastama, uuendama või hoopis sulgema. Ühtses portfellis saab ülevaate avalike teenuste tugevustest ja nõrkustest, kokku ligi 60 erineva indikaatori põhjal.
Uuringu algatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning see viidi läbi riigikantselei tarkade otsuste fondi toel. Uuringu juhtrühma kuulusid lisaks Riigi Infosüsteemi Amet, siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus ning Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit. Uuringu viis läbi AS PricewaterhouseCoopers Advisors.