Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
"Astu välja oma mugavustsoonist"
Uue kujunduse loomine tootele võib anda ettevõttele täiesti uue suuna, märkis Nokia peakujundaja Jonne Harju Äripäevale antud intervjuus.
"Kui sa otsustad ettevõttes muuta toodangu kujundust, pead aru saama, et disainerid võivad muuta kogu su äri," sõnas Harju. Nokia näitel märkis ta, et disaini muutmine on enamat kui uued värvilised korpused.
"Rääkides puhtalt visuaalsest disainist, siis see ei ole ainus lahendus. Sa pead tõesti oma mõtlemist muutma," lausus ta. "Ma töötasin enne Nokiat 6-7 aastat konsultandina. Ma nägin, et firmad mõtlevad sageli, et kui sa maksad tuhandeid eurosid disainimeeskonnale, siis see aitab sul kuskil uusi turge haarata. Asi pole rahas, sa pead rohkem pingutama, aru saama, miks sa kasutad disaini. Uus disain võib tuua täiesti teisi vastuseid," kirjeldas Harju oma kogemusi.
Tihti kipuvad firmad tema hinnangul leidma ilmselgeid lahendusi või jälgima konkurente, kes omakorda jälgivad sind vastu ja nii kõik vaatavadki vaid üksteist.
"Mulle tundub, et ärikeskkonnas on oluline astuda mugavustsoonist välja, omada teisi arvamusi, olla enesekindel, olla julge, leida uusi asju ja mitte mõelda ainult visuaalsele kujundusele – disain on palju sügavam," ütles Harju.
Täispikka intervjuud Jonne Harjuga, kus ta räägib, mida Nokia uue disaini loomisega võitis, loe homme Äripäeva veebist.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.