Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti idufirmad jahtisid Berliinis äripartnereid

    Eelmisel nädalal külastas kümme Eesti loome- ja leiutamisvaldkonna iduettevõtjat Berliini, et luua Euroopa suurlinnade ettevõtjate ühisüritusel ärisidemeid, kuid parimad kontaktid leidis mõni Eesti firma hoopis omal käel tänaval uidates.

    Möödunud nädala hakul toimus Berliinis projekti Cross Innovation raames üritus, kus kohtusid uute toodete-teenuste arendamiseks ning tõhusamate sidemete loomiseks Berliini, Amsterdami, Stockholmi, Londoni, Tallinna, Varssavi jt Euroopa pealinnade loome- ja kasvusektori ettevõtjad.
    Parim kontakt tänavalt. “Saime Berliinist ühe väga hea kontakti, kolm sellist kontakti, millest kunagi võib kasu olla, ning ühe kõige põnevama saime tänu sellele, et olime ise väga agarad,” rääkis mehhatroonikainsener Kristjan Maruste taastuvenergia salvestussüsteemidega tegelevast TTÜ spin-off-firmast Prismattery.
    “Viimasel päeval polnud enam ettevõtlusega seotud üritusi, meil oli vaba aega. Otsisime siis mööda Berliini huvitavaid firmasid, kellega võiks sidemeid luua. Selle ühe hea firmani jõudsimegi pooleldi õnnega, juhusliku helistamise peale. Eestis me isegi ei mõelnud selle peale ette, et võiks ka omal käel n-ö tänaval koostööpartnereid otsida,” sõnas Maruste.
    Eri maade ettevõtjate ametlikult kohtumiselt korjas Prismattery siiski samuti ühe väärtusliku kontakti, kelleks on Hollandi elektrijalgrataste tootja, valdkonna üks turuliider Vanmoof. “Meil pole otseselt ühtegi valmis riiulitoodet, arendame oma tooted koos klientidega nende jaoks välja. Näiteks elektrimootorratta tootjale teeme just temale sobiliku energia salvestamise seadme mudeli ja hakkamegi siis hiljem talle selliseid tootma. Vanmoof ongi just täpselt selline klient, keda me otsisime,” rääkis Maruste.
    Maruste sõnul oli ettevõtjate plejaad Berliinis väga lai, teiste seas leidus ka palju inseneeriaettevõtteid, kes teevad erinevaid rakendusi, ning kui neil on vaja mingit energiasalvestuse lahendust, siis nad teavad nüüd, et võivad Prismattery poole pöörduda.
    “Tegeleme Euroopa turuga, kust on suhteliselt lihtne kontakte leida, sest see on väga ühtne majanduspiirkond. Meil on üks koostööpartner Austriast ja tegeleme ka ühega Saksamaalt. Meie fookuses on elektribaasid ning Saksamaal on neile väga suur turg, sest Lõuna-Saksamaal on sisepõlemismootorid keelatud,” lisas ta.
    Laulvad nutipadjad Euroopasse. Ka Eesti ettevõtjate plejaad Berliinis oli lai ning nende hulgas otsis Saksamaal kontakte ka nutikate värvi muutvate, helisid tekitavate ning valgustitena toimivate diivanipatjade-voodilinade tootmisega tegeleva KO! asutaja, disainer Kärt Ojavee. KO! on tegutsenud aasta jagu ning ettevõtte esimeste laienemis­ambitsioonide märksõnad on Soome ja Skandinaavia, kuid ka Berliinis oli KO!-l mõni kontakt juba varasemast olemas ning nende rakendamine on Ojavee sõnul kindlasti järgmine samm pärast naaber­maade vallutamist.
    “Mul olid väga konkreetsed soovid sellele üritusele, kuid selliseid ettevõtteid seal ei leidunud, kes oleksid otseselt KO! tootmisele või turustamisele abiks tulnud. Seal osales mõni meiesarnane ettevõte, kellega oli väga hea valdkonna kitsaskohti arutada. Mina panin küll paar ettevõtet kõrva taha, kelle materjale saaksin kasutada, kui mul peaks tekkima idee mõne nende materjalidele sobiva toote jaoks. Eks see kontaktide kasulikkus selgubki ju alles mõne aja pärast,” rääkis Ojavee.
    Berliin meelitab jalgrattafirmasid. Elektroonilisi jalgrattaparklaid ehitava OÜ Bikeep asutaja ja tegevjuht Kustas Kõiv oli Berliinil jalgrattasõbraliku linnana ammu silma peal hoidnud, sest tegemist on ettevõtte jaoks väga ahvatleva turuga. “Saime sealt väga palju uusi tutvusi, mis on start-up’ide puhul sellistel üritustel sageli kõige olulisem. Kuna me olime ammu mõelnud, et meie toode sobib väga hästi Berliini turule, siis see oli suurepärane võimalus seal ise ära käia ja selleks vajalikud kontaktid luua. Konkreetseid koostööpunkte me seal kellegagi paika ei pannud, kuid mitu esimest sammu tegime küll,” ütles Kõiv.
    Euroopas sondeerib Bikeep Kõivu sõnul kõikjal pinda, sest kuigi ettevõte on juba USA turule sisenenud, pole Euroopas veel väga jõudsalt kanda kinnitatud.
     
    Mis on mis
    Projekt Cross Innovation
    Eesmärk on luua osalevates linnades sobiv keskkond innovatsiooni ja loomemajanduse arenguks. Iga linn otsib ise kümme ettevõtet, kellest viis tegelevad loomemajandusega ning viis on muudest sektoritest, kuid soovivad loomeettevõtetega koostööd teha.Projektis osalevad peale Tallinna veel Birmingham, Amsterdam, Rooma, Berliin, Varssavi, Vilnius, Stockholm, Linz, Lissabon ja Pilsen.Eestist osalevad ettevõtted Derelict Furniture, KO!, Trinidad Consulting, Bloomingfern, Aplefly, Garage48, MPI, Plastrex, Prismattery ning Bikeep.
     
    Üks küsimus
    Kuidas hindate ürituse korraldust?
    Kärt Ojavee, KO! asutaja, disainerIga ettevõte sai enne Berliini sõitmist esitada oma nõudmised ja vajadused, vastavalt sellele püüti leida ka sobiv rahvusvaheline partner, kellega soovitud teemasid arutada. Mõnel firmal toimis see väga hästi, kuid mõne puhul oli see rohkem katsetuslik.Sellisest ühekordsest üritusest on muidugi kasu, kuid see tekitas ka mõtteid, kuidas seda paremini korraldada. Need võiksid toimuda mingi kindla mustriga seeriaüritustena, siis oleks hea kontakte ka hoida ja edasi arendada
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.