Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad valmistuvad kadudeks

    Tallinna kesklinna Pärnu maantee ettevõtjad soovivad ametnikelt paremat lahendust peagi algavatele ehitustöödele. Ohus on nii äride senine käive kui ka jätkamine pikas perspektiivis.

    Tallinn sulgeb esmaspäeval, 7. aprillil autodele täielikult Pärnu maantee lõigu Vabaduse väljakust Liivalaia tänavani, kuid läbi pääsevad ühistransport ja kohalikud sõidukid. Liivalaia ristmikust Pärnu maantee viaduktini jätab linn avatuks mõlemas suunas ühe sõiduraja. Esialgse kava järgi peaks tee-ehitus lõppema 31. augustiks.
    BonBon Lingerie kaubamärki esindava Gemhill ASi juhatuse esimehe Gregor Raudvere sõnul võib tee-ehitus ettevõtte käibest võtta ligi 20%, kuna Pärnu maantee butiik on firma suurima külastatavusega. Eriti suvel.
    “Linn oli resoluutne ja läbirääkimisteks ruumi ei olnud. Toodi informeeriv paber ja konstateeriti fakti, et algab ehitus,” ütles Raudvere.
    Kompromisse ei tee. Sama jäika suhtumist tunnetas Reval Café omanikfirma Esperan OÜ osanikust juhatuse liige Anri Treifeldt, kelle sõnul teatas linn, et trammitee tegemine on avaliku huvi objekt. “Nemad kompromisse ei tee. Nad ütlevad, et nad peavad selle projekti ellu viima. Nende poolt on antud juhtnöörid, kuidas autodega saab ligi ja kuidas kaupa tuuakse,” ütles Treifeldt.
    Pärnu maanteel asuv kohvik võib tee-ehituse tõttu kaotada kuni kolmandiku käibest, kuid ettevõttele tervikuna võib kaotus tulla väiksem. Treifeldti sõnul vähenevad Pärnu maantee kohvikus kindlasti mahud, sest autoga kliente on väga palju.
    Tallinna transpordiameti juhataja Andres ­Harjo sõnul on nad ehitustegevuse planeerimise käigus arvestanud ettevõtjate huvidega võimaluste piires ning kõigile ettevõtjatele ja kinnistutele on tagatud ühel või teisel moel ligipääs oma äri teenindamiseks. Harjo teatel on objektiga piirnevaid ettevõtteid eelnevalt informeeritud algavatest ehitustöödest nii meedia kui ka otsesuhtluse kaudu. “Muu hulgas on ettevõtteid teavitatud ehitustöödeaegsetest logistilistest võimalustest kauba veoks ja teenindava transpordi ligipääsuks,” lisas ta.
    Treifeldti teatel oleks linnal mõistlikum olnud alguses kokku kutsuda huvigrupid ning püüda koos leida lahendust. “Ilmselt on see nii suure strateegilise tähtsusega teelõik, et seal toimuva hakkav on kõigile ootamatu. Eriti aprillis-mais,” ­ütles Treifeldt.
    Ajutine tasuta parkimine. Raudvere kahtleb, kas linngi saab täpselt aru, mis hakkab Pärnu maanteel toimuma pärast ehitustööde algust. Firmajuht soovitab linnal ettevõtjatele vastu tulemiseks lahendada näiteks lähiümbruse parkimiskorraldus. “Kui teha kas või ehituse ajaks samas tsoonis tasuta parkimisvõimalused või korraldada paremini ligipääsu,” tõi Raudvere ühe näite.
    Ajutise parkimise ideed toetab ka ligi 20aastase ärikogemusega ettevõtja, kes soovis teemat kommenteerida anonüümselt. Pärnu maanteel kauplust omava ettevõtja hinnangul saaks nii talitades tulla vastu klientidele, kes peavad kaugemalt tulema jala. “Praegu ei oska ma klientidele soovitada ühtegi sobivat parkimiskohta, mida saaksin kodulehel näidata. See oleks lahendus ajutise keerulisema olukorra leevendamiseks,” ütles ta.
    Ta lohutas, et kui alguses läheb äril hullemaks, siis hiljem on ikkagi parem. “Selle taha ei jää ükski äritegevus seisma. Kindlasti on äris paremaid ja halvemaid päevi, olenemata, kas ehitatakse või mitte.”
    Harjo soovitab ettevõtjatel ehitustööde ajaks oma klientide ja koostööpartnerite tähelepanu ka omalt poolt juhtida ehitustööde ajal kehtivale liiklusskeemile ning teavitada oma kliente ja koostööpartnereid ligipääsu võimalustest enda juurde. “See aitab kindlasti vähendada ehitustöödest tingitud ebamugavusi,” ütles transpordiameti juht.
    Vinoteek kaalub kolimist. Tee-ehitust näeb pessimistlikumalt Pärnu maanteel asuva vinoteegi ­FineWine OÜ juht Eve Nõmm, kellel sõnul on suur osa nende kliente autosõitjad. Kunagi Harjumaalt suurte ladude juurest Tallinnasse klientidele lähemale kolinud FineWine kaalub naasmist väljapoole linna. Tema sõnul võib Pärnu maantee salongi käive kukkuda kuni 40%, kuid ettevõtte jaoks tervikuna jääb kadu tõenäoliselt marginaalseks.
    Nõmme sõnul on ehitusega kaasnev käibe vähenemine arusaadav, kuid muret valmistab, mis hakkab saama pärast ehitustööde lõppu. FineWine’i juhile teadaolevalt peaks alates sügisest jääma salongi praegusesse piirkonda mõlemas suunas üks sõidurada koos peatumiskeeluga. “See takistab suurelt äripindade perspektiivi. Teeninduspindadele ei ole nii suurt lööki, aga kaubandusele küll,” lisas ta.
    FineWine’i juht soovitab linnal ettevõtjatele ehitustöödest varem teada anda. Nõmme sõnul ei saa väita, et teeremondi infot pole olnud, sest ligi aasta tagasi sai ta teada, et selliseks ehituseks võib minna. “Aga konkreetsete kuupäevadega teade oli liiga lühikese etteteatamisega, veidi üle kuu tagasi,” ütles Nõmm.
     
    Tasub teada
    Esmaspäevast suletakse autodele Pärnu maantee Vabaduse väljakult Liivalaia tänavani
    Ühistransport7. aprillil suletakse liiklus 3. ja 4. trammiliinil ning Pärnu maanteel lõigus Vabaduse väljak – Tondi alustatakse uue trammitee esimese etapi ehitustöödega.Trammikasutajate teenindamiseks pannakse Hobujaama ja Kalevi peatuse vahel käima ajutine bussiliin nr 52. Trammiliini nr 2 sõidugraafikut tihendatakse.Autobussiliinid nr 5, 14, 18, 20, 20A ja 36 suunatakse kesklinna sõidusuunal ümbersõidule ­Tõnismäe tänava, Kaarli puiestee ja Vabaduse väljaku kaudu, ajutine peatus Kosmos tuleb Pärnu maanteele enne ­Tõnismäe tänava ristmikku. Autobussiliinide nr 14, 18, 20 ja 20A Vabaduse väljaku peatus tehakse Estonia puiesteel trolliliinide nr 1, 3 ja 6 Kaubamaja-suunalises Vabaduse väljaku peatuses.
    Autoliiklus7. aprillil suletakse Pärnu maantee lõik Vabaduse väljakust Liivalaia tänavani autodele täielikult, läbi pääsevad vaid liinibussid ja kohalikud sõidukid. Pärnu maantee viaduktist kuni Liivalaia ristmikuni jäetakse liiklusele avatuks mõlemas suunas üks sõidurada. Muutub ka Roosikrantsi tänava liikluskorraldus.Ümbersõiduks soovitab transpordiamet kasutada Järvevana teed ning Ahtri tänavat ja Skoone bastioni ringliiklust.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.