Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna-Helsingi tunneliprojekti tegi esimese sammu

    Täna kuulutati välja Tallinna-Helsingi püsiühenduse tasuvusuuringu eeluuringu hange. Tegu on esimese teadusliku sammuga kaua räägitud ulmeprojekti realiseerimiseks, ütles Harju maavanem Ülle Rajasalu.

    Tallinn, Helsingi ning Harju maavalitsus kuulutasid ühisprojektis Talsinkifix täna välja kahe pealinna vahelise püsiühenduse tasuvusuuringu eeluuringu hanke. Eeluuringu eesmärgiks on anda esialgne hinnang küsimustele, kas ja millistel tingimustel on püsiühendus otstarbekas luua. Hanke maksumus on 100 000 eurot, millest 85 protsenti tasuks Euroopa Liit. Tallinn investeerib hankesse 4005, Helsingi 6597 ja Harju maavalitsus 4089 eurot. Hankesse panustab 300 eurot ka Taani arengufond Fonden Femern Belt Development.
    Harju maavanema Ülle Rajasalu sõnul on Tallinna-Helsingi püsiühendusest kaua räägitud, kuid siiani pole tehtud ühtegi teaduslikku uuringut, mis selgitaks välja, kas projekt üldse ongi reaalselt tehtav ja sotsiaal-majanduslikult põhjendatav. Rajasalu lisas, et kui kunagi lähebki tunneli või silla ehitamiseks, seotaks projekt kindlasti ka Rail Balticu raudteeühendusega, mis praeguste plaanide järgi peaks valmima aastaks 2024. „Teisiti polekski võimalik,“ ütles Rajasalu. „Ka Soome tahab oma saareriigi staatusest pääseda. Nende areng ei ole seotud põhja, lääne või idaga, vaid ainult lõunaga. Soomlased on väga huvitatud Rail Balticust,“ lisas ta.
    Ühendus tuleb
    Rajasalu sõnul ei ole praegu veel tunneli, silla või nende kahe ühenduse ehitamiseks veel tehnoloogiatki, ent loodetavasti areneb see piisavalt kiiresti. Tema sõnul tuleb ühel hetkel püsiühendus kahe pealinna vahele niikuinii, kulugu selleks kasvõi paarkümmend aastat. „Kui me praegu neid alguse samme ei tee, siis ei tulegi seda kunagi,“ ütles Rajasalu.
    Rajasalu lisas, et ka la Manche'i tunnel Inglismaa ja Prantsusmaa vahel kõlas paljudele alguses utoopiana. „Kaks kümnendit hiljem on projekt ennast aga ära tasunud ja on tulutoov ettevõte,“ ütles ta, lisades, et kindlasti tasuks tulevikus ka Tallinna-Helsingi püsiühenduse loomine end rahaliselt.
    Tallinna linnasekretär Toomas Sepp on kindel, et ühendus pealinnade vahele ehitatakse. Tema sõnul saavad sellised suured projektid olla ainult avaliku sektori eestvedamisel. „Võime võrrelda enda tunnelit la Manche'iga, kuid meie elanikkonda ja veostemahtu arvestades on Tallinna-Helsingi tunneli äratasumise küsimused hoopis teises mastaabis,“ märkis ta. „Tasuvusuuring kindlasti näitab, kui palju peaksid riigid ja omavalitsused peale maksma, et projekti käsile saaks võtta.“
    Hind on suurim küsimus
    Soome transpordiagentuuri esindaja Juhani Tervola märkis, et projekti tasuvuse üle võibki juurdlema jääda, keegi seda ennustada niikuinii ei saa. „Kui 20 aastat tagasi oleks keegi minult küsinud, mida arvan Rail Balticu ideest, siis ma oleksin naernud. Nüüd on see aga reaalsus,“ märkis ta. Trevola sõnul on suurimaks küsimuseks projekti maksuvus. „Kui ilmneb, et summa läheb liiga ulmeliseks, siis jääb asi katki,“ märkis ta. Tema sõnul tuleb aga rohkem mõelda kõikidele uutele võimalustele, mida püsiühendus võib luua.
    Harju maavalitsuse projektijuhi Kaarel Kose sõnul on tasuvusuuringu eeluuringu hanke esitamiseks aega 37 päeva hanke väljakuulutamise hetkest. Töödega loodetakse alustada juunis ja esimesi uuringutulemusi oodatakse juba septembriks. „Kui kõik läheb ootuspäraselt, saame järgmise aasta jaanuaris konkreetsetest tulemustest ja edasistest plaanidest rääkida,“ ütles Kose.
    Eestis on võimaliku tunneli alguspunktiks peetud Viimsit, kuid Soomes pole veel konkreetsest asupaigast räägitud. Helsingin Sanomat kirjutas, et Soomel on võimalikke lähtepunkte kolm:
    Porkkala, mis oleks kasulikuim kaubaveoksHelsingi kesklinn, mis on mugavaim reisijateleVuosaari, mis sobib mõlemale
    Tunneli pikkus oleks pisut üle 80 kilomeetri ja rongiga läbiks selle vahemaa umbes 45 minutiga.
    Helsingist Tallinna liigub aastas umbes 260 000 veoautot ja 7,5 miljonit reisijat. Kose sõnul liikles Tallinna-Helsingi vahel möödunud aastal 9,2 miljonit inimest.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.