Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Siim Roodel mälulüngad

    Täna andis Autorollo asjas tunnistusi advokaat Siim Roode, kes vastas küsimustele üle kolme tunni, aga kasutas sageli väljendit „ma ei mäleta“.

    Roode oli närviline, eriti ärritasid teda hageja küsimused, mis olid pikad ja puudutasid erinevaid detaile nagu pangaülekandeid, nõudeid, nimesid, kohtumisi. Suuremale osale hageja küsimustest vastas Roode „ei mäleta“, nagu ka mitmetele kohtu ja kostjate esindajate küsimustele. Vahepeal kutsus kohtunik Anu Uritam Roodet korrale ja ütles, et istungil ei sõimelda.
    Roode rääkis kohtus, et ei mäleta, kas andis Autorollo ajutisele finantsnõustajale Erkki Kibbermannile 2010. aasta suvel paki dokumente, mille Kibbermann aga enda sõnul just Roodelt sai ja Autorollo endisele raamatupidajale Maris Metsisele Rakverre viis. Roode ütles ka seda, et ei tea mitte midagi võltsimiskahtlusega Autorollo sularaha laenulepingutest Roman Moiseevi ja Est-Trade Groupiga. Just need laenulepingud olid viidatud dokumendipakis ja Metsis kandis lepingud Autorollo 2009. aasta raamatupidamisse, kuna sai korralduse nii toimida.
    Roode jutt läks lahku Autorolloga seotud ettevõtte Renaldo Invest juhatuses tegutsenud arvatavate variisikute Argo Hollo ja Martin Sillandi omast. Roode vastas eitavalt küsimusele, kas Renaldo Invest oli kunagi tema kontrolli all. Samas ütlesid Hollo ja Sillandi täna kohtus, et said korraldusi Roodelt ja Kaimo Räppolt, kes on Roode endine kolleeg MAQS büroos. Roode ütles, et puutus Renaldo Investiga kokku lähtuvalt Autorollo huvidest. Näiteks juhendas ta Hollot ja Sillandit notaris käimiste jaoks, sest keegi pidi seda tegema, sõnas ta.
    Renaldo Invest võttis Roode sõnul sõltumatu äriühinguna enda kanda Autorollo kohustuse panga ees. Autorollo tütarfirma AutoHills omakorda käendas Renaldo Investile seda kohustust ja lepiti kokku tagatis ehk pant 50%le AutoHillsist, mis kuulus Autorollole. Läbirääkimisi pidasid ses asjas Roode sõnul tema Autorollo õigusnõustajana ja Renaldo Investi juhatuse liige Martin Sillandi. Sillandit tundis Roode enda sõnul vanast ajast.
    Roode ei mäletanud, miks just Renaldo Invest otsustati kirjeldatud tehingusse kaasata, kuid see otsus olevat sündinud arutelu käigus MAQS büroos. Olgu öeldud, et sama firmat – Renaldo Investi – kasutas Roode ka kunagi Toomas Rüütmanni skandaalses äris nõustades.
    Hageja esindaja küsis Roodelt, miks tegi Renaldo Invest Autorollost saadud rahast makseid Roode firmale Roode & Partnerid ning mida Roode tegi selle rahaga pärast sularahas väljavõtmist. Roode vastas, et ei mäleta. Ta ütles, et Renaldo Investi ja Roode & Partnerid vahel oli leping, mille sisu ta aga ei mäleta.
    Roode selgitas, et hakkas Autorollole 2010. aasta kevadel õigusabiteenust osutama, et leida võimalus jätkata Autorollo põhilist majandustegevust ehk veoteenuse osutamist. Autorolloga oli Roodel tulemustasu kokkulepe. Ülesandeid sai Roode enda sõnul Väino Pentuselt. Pentusega tutvus Roode Rain Rosimannuse kaudu. Oma tutvust Rain Rosimannuse ja Keit Pentus-Rosimannusega Roode ei kirjeldanud, ta ütles vaid, et teretab neid tänaval. Tutvus tekkis umbes kümme aastat tagasi, mil Roode oli Tallinna linnavolikogu liige.
    Roode saatis enda sõnul e-posti teel Autorolloga seotud infot Rain Rosimannusele, kuna Autorollo eksomanik Väino Pentus ise ei lugenud e-kirju. Rosimannus pidi info Pentusele vahendama. Roode sõnul juhtis Autorollot Väino Pentus ja seda ka siis, kui ta viibis haiglas. Veel ütles Roode, et Väino Pentus oli tema silmis Autorollo omanik edasi ka siis, kui ta ise Pentuselt Autorollo omandas. Autorollo eest maksis Roode enda sõnul Pentusele sularahas, summat ta ei mäletanud. 
    Roode ei mäleta, kui palju ta Rain Rosimannusega Autorollo teemal suhtles, Keit Pentus-Rosimannusega ei suhelnud ta sel teemal enda sõnul üldse. Keit Pentus-Rosimannus oli siiski mõne e-kirja saajate hulgas, kuid Roode ei mäletanud, miks.
    Roode sõnul jagunes Autorollo tema jaoks kaheks. Üks osa puudutas veoteenust ja teine osa tehingut, millega Väino Pentus ostis laenurahaga Tiit Pohlalt välja Autorollo osad. Roode rääkis kohtus korduvalt, et Pentus maksis Pohlale Autorollo osade eest liiga palju, osaluse omandamiseks võetud laen jäi Autorollo kanda. Hinnangu, et Pentus maksis Pohlale liiga palju, koostas Autorollo ajutine finantsnõustaja Kibbermann, kelle kutsus vastavat tööd tegema Rain Rosimannus.
    Roode sõnul ei andnud ta Autorollo õigusnõustajana tegutsedes Autorollo juhatuse liikmetele korraldusi, vaid hoopis juhiseid, mis olid selged. Ühega Autorollo endistest juhatuse liikmetest – Tiit Pohlaga – ei suhelnud Roode üldse. Ta ütles, et ei pidanud seda vajalikuks. Teine juhatuse liige Janos Sillamaa ütles kohtus, et sai Rosimannustelt ja Roodelt korraldusi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.