Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teetööd näpistasid käivet
Möödunud aastal vähenes Moller Auto Tallinna müügitulu 6,6%. Ettevõtte juhi Keijo Kaasiku hinnangul oli põhjuseks tihe konkurents ning teeremont Tallinnas.
“Natuke põhjustas käibe langust keerukas turuolukord ning tihe konkurents. Kindlasti mõjutas käibeid ka teeremont Tallinnas, sest meie Ülemiste esindus oli keset teeremonte ja ligipääs sinna oli oluliselt raskendatud viimased poolteist aastat,” kommenteeris tulemusi Kaasik.
2013. aastal moodustas ASi Moller Auto Tallinn müügitulu 37,1 mln eurot. Uute autode müük oli võrreldes 2012. aastaga languses. Ettevõtte puhaskasum oli mullu 0,1 mln eurot, mis võrreldes eelmise aastaga on vähenenud 94,4%. Hüppelise kasumi languse taga on ettevõttesisesed investeeringud, mis peaksid lähiaastatel kasumi ja käibe kasvule kaasa aitama. “Meie jaoks on madal majandustulemus teatavas mõttes ootuspärane,” möönis Kaasik.
Lootused. Selleks aastaks prognoosib Kaasik käibele ja kasumile väikest kasvu.
“Kui meie eelmisel aastal tehtud sammud ennast õigustavad, siis kasvame kindlasti. Praegu on tunne positiivne. Seda näitavad ka aasta esimesed kolm kuud,” lausus Kaasik.
Ka kasutatud autode turg on Kaasiku sõnul korrastunud ja inimesed usaldavad taas kasutatud autot osta. Seda Kaasiku hinnangul põhjusega, sest praegu on turule jäänud vaid kõige puhtamad tegijad. “Ausa kaubanduse viljelejatele on turuolukord selgelt paremaks läinud. Ennustan kasutatud autode müügile stabiliseerumist või mõõdukat kasvu,” lausus ettevõtte juht.