Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Investorid vallutavad BRICi asemel uusi turge
Kolmteist aastat tagasi, kui Goldman Sachsi strateeg Jim O’Neill tutvustas Brasiiliat, Venemaad, Indiat ja Hiinat kui kiire kasvuga BRIC-riike, on erainvestorid kõrge tootluse nimel nendesse riikidesse suuri investeeringuid teinud.
Paraku on see trend hakanud muutuma ning nüüd on erainvestorid tootluse nimel hakanud raha paigutama teistesse piirkondadesse, eriti Kagu-Aasiasse ja Sahara-tagusesse Aafrikasse.
Arenevate turgude erakapitali liidu koostatud uuringu väitel on arenevatele turgudele, mis asusid väljaspool BRIC-turge, investeeritud eelmisel aastal 18 protsenti rohkem kui 2012. aastal.
See tähendab, et eelmisel aastal paigutasid erainvestorid väljapoole BRIC-riike 11 miljardit dollarit. Sama ajaga voolas BRIC-riikidest välja 20 protsenti kõikidest aastate jooksul tehtud investeeringutest.
“Investorid vaatavad BRICist kaugemale uutele turgudele, mis kasvavad tarbijate nõudluse najal,” ütles The Abraaj Groupi partner Aly Jeddy.
Kuid BRIC-riike on veel vara maha kanda, kuna ainuüksi Hiina, India ja Brasiilia on need arenevad riigid, kuhu investorid on 50 protsenti kõikidest arenevatele turgudele tehtud investeeringutest panustanud.
BRIC-riikide tootlused investoreid enam ei rahulda. Kagu-Aasia ja Sahara-tagune Aafrika on need kaks piirkonda, mis on kapitali magnetiks muutunud. Mõlemad piirkonnad on kiire kasvuga.
Eelmisel aastal investeerisid fondijuhid Sahara-tagusesse Aafrikasse 1,6 miljardit dollarit, mis on 43 protsenti rohkem kui 2012. aastal. Võrreldes Põhja-Ameerikaga teenisid erainvestorid aastatel 2010–2012 Sahara-taguses Aafrikas keskmiselt 20 protsenti kõrgemat tootlust. “Me usume kõrgesse tootlusesse ka väljaspool BRIC-turge,” lisas Jeddy, kelle firma keskendub eelkõige tarbijatele mõeldud äridele, nagu toit, jaemüük, tervishoid ja finantsteenused. “Abraaji tähelepanu on aidata tärkava keskklassi tarbimisvajadusi. Need sektorid, mis meid huvitavad, lõikavad kõige rohkem kasu noorest demograafiast ja kiirest urbaniseerumisest,” ütles ta.