Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MTA puistab auto-müügi platse

    Maksu- ja tolliameti peadirektori Marek Helmi sõnul ei laeku autoturul tegutsevatelt ettevõtetelt makse.

    "Keskendume nüüd lisaks viimastel kuudel tähelepanu all olnud vähekasutatud autode kontrollile ka automüügipiirkondadele, nagu Kadaka tee Tallinnas või Raadi Tartus, ning seda sõltumata auto vanusest ja hinnast. Nendes piirkondades võib inimene aktiivset ettevõtlust oma silmaga näha, kuid maksude laekumine seal tegutsevatelt ettevõtetelt on reeglina olematu," tõdes ta.
    Helm toonitas pressiteates, et amet jätkab pettuste vähendamiseks intensiivset kontrolli.
    Tarbijakaitseamet, maksu- ja tolliamet ning maanteeamet jätkavad mullu kevadel alguse saanud kasutatud autode turu korrastamist uue teavituskampaania ja ühiskontrollidega, millesse on kaasatud politsei- ja piirivalveamet.
    Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles olukorda iseloomustades, et senise ühistegevuse tulemusena on turul ühest küljest muutunud kõik, aga teisest küljest mitte midagi.
    "Ettevõtjate endi sõnul on tarbijad ärganud ning see on parim tunnustus meie senisele ettevõtmisele. Ükski kontroll ei ole mahult ega tõhususelt võrreldav ostjaskonna enese nõudlikkuse kasvuga. See asjaolu on loonud ka ettevõtjates arusaama, et kvaliteedi tõstmise ehk korrektse ja põhjaliku teabe esitamisega on võimalik üles ehitada pikaajaline konkurentsieelis."
    Siiski tuleb Sooniste sõnul tõdeda, et turul tegutseb jätkuvalt hulk müüjaid, kes varjavad teadlikult sõiduki tausta või manipuleerivad sellega. "Meie selge sõnum tarbijatele on, et ärge ostke põrsast kotis, kus "kotiks" võivad osutuda tähistamata müügiplatsid ja ebaselgus selle osas, kes on auto tegelik müüja, puuduv informatsioon auto kohta, sealhulgas registreerimisnumber, kontrollimata ajalugu ja avariilisus," lausus ta.
    Tarbijakaitseameti peadirektor koputas ka tarbijate südametunnistusele, märkides, et kasutatud auto ostmisel tuleb arvestada, et see pole enam uus. "Seega ei saa eeldada, et autol ei ilmne pärast ostu ühtegi viga, ja tegemist ei pruugi olla tootmisvigadega."
    Sooniste sõnul ei tohi unustada, et ostu-müügiprotsessis on lisaks ostjale õigused ka müüjal ning et uus kvaliteediolukord eeldab mõlemalt poolelt ka vastutustundlikkuse kasvu.
    Maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna tõi esile maanteeameti e-teeninduses pakutavaid uusi võimalusi.
    "Auto ostja võiks olla teadlik sõiduki tegelikust ajaloost. Kõigi Eesti registris olnud sõidukite tehnilisi andmeid ja ajalugu saab ostja kontrollida e-teeninduses ühest allikast, kus igaüks saab veenduda sõiduki müüja antud andmete paikapidavuses," rääkis ta. Lugna sõnul on e-teenindus ka turvaline – ostja ja müüja on üheselt tuvastatavad.
    Kolme ameti jätkukampaania algab täna. Endiselt on avatud kampaania veebileht ostatargalt.ee, mis on uuendatud ning kust saab praktilist infot kasutatud autode ostmise kohta. Seekord on üks kampaania sihtgruppe vene keelt kõnelev elanikkond, mistõttu on valminud ka venekeelne veebiportaal pokupaisumom.ee.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.