Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Puhkepäev. Pidur kiiresse argipäeva
Avishai Coheni nime kannab kaks meest, mõlemad Iisraeli päritolu, mõlemad džässmuusikud – üks trompetist, teine bassist. Viimane neist lennutab kuulaja oma muusikaga argitoimetuste juurest kaugele ära.
Mõned päevad enne Jazzkaare algust jäi laiast muusikavalikust silma-kõrva bassist Avishai Coheni eelmise aasta lõpus ilmunud kogumik “Almah” (täpsustuseks olgu öeldud, et tänavu esineb Jazzkaarel trompetist Cohen).
Esimeste lugude järel näis tegu olevat üsnagi nukra, mõtliku ja sügavale oma mõtetesse lennutava albumiga. Albumiga, mille lood olid kihilised nagu sibul, samal ajal aga ka dramaatilised ja kohati isegi morbiidsed.
Peale viiendat pala “Arab Medley” õnneks kõik muutus – muusika sai tempokust ja selle looja päritolumaale sobilikku särtsakust juurde. Klaver, bass, trummid, puhkpillid sulasid mõnusalt ühte ja viisid peast argitoimetused. Silme ette tulid hoopis loodus- või džässibaari pildid.
Kokku oli see kõik nagu kevadine äikesevihm. Alguses said pea kohal tumedad ja rõhuvad äikesepilved kiirelt kokku, peale sadu oli aga ümberringi kõik mõnusalt värske ja uue hingamisega.
Hinnang
Avishai Cohen – “Almah”
Hinnang: 8