Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sester: eestlaste autod reostavad keskmisest enam

    Võrreldes Euroopa Liidu keskmisega, paiskab Eesti jätkuvalt õhku keskmisest oluliselt rohkem kasvuhoonegaase ning eestlaste autod on Euroopa keskmisest palju madalama energiatõhususklassiga, rääkis riigikogu rahanduskomisjoni aseesimees Sven Sester täna kütuseturu tuleviku teemalisel konverentsil.

    „Meie kütusemüüjad peaksid küll rahul olema, sest Eesti uued autod on Euroopa Liidu keskmisega võrreldes 20 protsenti kõrgema kütusekuluga. Samuti kuulub üle poole Eesti autodest energiaklassidesse E kuni G, kuid Euroopas on 65 protsenti autodest energiaklassilt A kuni C,“ rääkis Sester.
    Ta lisas, et kui Soomes on õhku paisatava CO2hulk keskmiselt 155 grammi kilomeetri kohta, siis Eestis on vastav näitaja 170. Sester tõi ka näite, et Eesti levinumates automüügiportaalides pole võimalik valida omale autot kütusekulu näitaja järgi, küll aga kõikvõimalike muude parameetrite alusel.
    Lisaks ei ole Eestis kehtestatud erinevaid auto kasutamisega seonduvaid makse, mis enamuses ELi riikidest erinevatel määradel eksisteerivad. Näiteks puudub Sesteri sõnul Eestis sisuliselt sõiduki registreerimismaks, sest praegune väike summa kulub sisuliselt ARKis vormistamiseks, kuid Soomes võib lisanduda sõiduki registreerimisel selle hinnale isegi kuni 50 protsenti. „Ka OECD on oma analüüsis välja toonud asjaolu, et Eesti on nende väheste riikide seas, koos leedukate, tšehhide ja slovakkidega, kus pole sõidukite soetamine maksustatud. Euroopa Komisjon on soovitanud Eestil taoline maks aga sisse seada,“ märkis Sester.
    Kütuseaktsiis on tõusnud viimase kümne aasta jooksul kokku suurusjärgus kaks korda, kuid seda väikeste juppide kaupa. Ometigi on aktsiisimaksu laekumine kasvanud proportsionaalselt riigieelarvega. Vaid masuaastatel ei küündinud aktsiisi tegelik laekumine prognoositud tuluni.
    Sesteri sõnul pole Eestis väga kõrge autokütuse aktsiis, kuid bensiini ja diisli aktsiisihinna vahe on Eestis 17 protsenti. Mujal Euroopas on diisli hind bensiini hinnast tunduvalt madalam.
    Kõikide erinevate aktsiiside laekumised moodustavad Eesti riigieelarvest 15 protsenti, kütuseaktsiis sellest omakorda poole. Kütuseaktsiisi laekumise osas on kõige suurem osakaal diislil - 216 miljonit eurot ning bensiinil 150 miljonit eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.