Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Villu Reiljan nõustab lauda­ehitust ja kaitseb loodust

    Endine keskkonnaminister, maadevahetuse- ja pistiseskandaaliga avalikkusest Luua metsade vahele tõmbunud Villu Reiljan tegutseb Silikaat Grupi nõunikuna looduskaitse ja põllumajanduse vallas. Usina palgatöö kõrval Silikaadi kontsernis on eksministril isegi oma firma pidamine soiku jäänud.

    Aastaid varju hoidnud Villu Reiljan on meediale antud üksikutes intervjuudes öelnud, et pärast ministrikoha kaotamist oli ta töötu vaid viis päeva. Poliitikat kommenteerides on ta aga öelnud, et maainimeste huvide eest ei seisa praegu mitte keegi. Nüüd on tal käed-jalad erasektoris tööd täis ja päevapoliitikat ei soovi skandaalselt ametist taandunud minister enam üldse kommenteerida.
    Milles seisneb nõuniku töö Silikaadis? Mis käsk antakse, seda teen.
    Kas annate nõu ainult keskkonnaküsimustes või ka muudes valdkondades? Keskkonnateemadega tegelevad meil teised spetsialistid. Mina tegelen klassikalise looduskaitsega, mis puudutab kaevandamisalasid, põllu­majandust – praegu hakkasime ehitama 1500pealist loomalauta. Igasuguseid väiksemaid asju on ka.
    Olete seega jäänud tuttavate alade juurde, millega puutusite kokku juba keskkonnaministrina? Mis siin päikese all mulle ikka uut on. Mis antakse, see on.
    Kuidas on Teile äris kasuks tulnud kogemused ja teadmised, mille saite avalikust sektorist ­ministrina? Vastutusastmed on lihtsalt teist­sugused, nõu antakse ikka elukogemuse, hariduse ja tõepoolest ka avaliku sektori kogemuse pealt.
    Kumb maailm Teile siis rohkem meelt mööda on, kas äriilm või riigisektor? Igal asjal on oma aeg. Lõppude lõpuks olen ma seal praegu palgatöötaja, kui seda tööd tellitakse, siis miks mitte.
    Silikaat Gruppi kuulub ka Kõo Agro, kes arendab Siimani farmis biogaasijaama ehitamist, et hakata tootma transpordikütuseks biometaani. Seda on nimetatud Eesti energeetika- ja keskkonnapoliitika seisukohast märgilise tähtsusega pilootprojektiks. Selgitage palun pisut keskkonnavõhikule, milles selle projekti märgilisus seisneb? Küsimus on ühes taastuvenergia­allikas, millega võib asendada transpordis umbes kolmandiku fossiilseid kütuseid, lahendada läga haisu ja reostusküsimuse, sellel on ka palju kaudseid hüvesid.
    Kui asendame fossiilse kütuse biokütusega, siis me ei pea ju nii palju importima, see suurendab meie sõltumatust.
    Projekt on nii paljulubav, et Keskkonnainvesteeringute Keskus on gaasijaama ehitust toetanud 3 miljoni euroga. Praegu ei ole käskkirja selle toetuse kohta olemas, see on ennatlikult välja hõigatud. Meil läheb võib-olla pea enne halliks, kui seda toetust antakse. Enne tuleb ehitada ja siis antakse toetust.
    See on meedias praegu väga üle reageeritud, mingit toetust kui sellist pole keegi kusagil saanud. Arvatakse, et see on juba Kunmani arvel (Vello Kunman, Silikaat Grupi omanik – toim), aga see ei ole nii. Praegu pole sellel isegi keskkonna­ministri allkirja.
    Nii et tegelikult pole isegi see teada, millal selle ülitähtsa gaasijaama ehitus võiks lahti minna? Selle juures on veel väga palju probleeme, taastuvenergia küsimused on ju kõik seotud mitte ­ainult investeeringutoetusega, vaid ka tootmiskulud on alati kallimad kui konkureerivus. Praegusel juhul konkureerib biometaan surugaasiga autokütusena.
    Kuidas Teie enda konsultatsioonifirmal Piceal läheb? Mul pole praktiliselt aega sellega tegeleda, olen väga vähe tegelenud. (Picea Abies on ladina keeles harilik kuusk, seda hääldatakse ­piitsea – V. R.)
    Majandusaasta just lõppes, kuidas Teil viimane aasta läks? Väga hästi läks – null-null. Ei teinud midagi ja ei saanud ka midagi. (2012. aasta majandus­aasta aruande järgi oli Picea toona 1145 euroga kahjumis – toim).
    Te olete mõnda aega poliitikast eemal olnud, kuidas Teile kõrvaltvaatajana uus koalitsioon tundub? Ma ei soovi üldse neid teemasid kommenteerida.
    Poliitikasse Te siis kohe üldse tagasi ei kibele? Ei ole see minu elu osa ja ei kibele ka. Mul on olnud iga valitsuse ajal tööd palju.
    Seega muret homse ees pole? Selletaolisi mitte jah, mul on oma teistsugused mured.
     
    Kes on kes
    Villu Reiljan (60)
    Töötab nõunikuna Silikaat Grupis.Juhib konsultatsioonifirmat Picea Konsultatsioonid OÜ.Kohtu all 2006. aastast riigi­maade erapoolikus vahetamises eramaade vastu. Riigi­kohus langetab otsuse mai lõpus.Süüdi mõistetud pistise küsimise eest kinnisvara müümisel.Keskkonnaminister aastatel 2003–2006, astus tagasi maadevahetuse skandaali puhkedes. Ministri ametis ka aastatel 1995–1999.Rahvaliidu esimees 2000–2007.Õppinud metsamajanduse inseneriks EPAs, lõpetas cum laude.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.