Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aeg on raha. Rohkem lende Eestisse!
Välismaalastest ettevõtjad jätavad Eestisse tulemata tihti põhjusel, et sama ajaga jõuaksid nad olulisemalt perspektiivsematesse sihtkohtadesse. Elavam lennuliiklus tähendaks tõenäoliselt ka majanduse elavnemist.
Hiljuti rääkis mulle ligi 90 miljoni eurose käibega ettevõtte juht, kuidas tema välismaalastest kliendid kurdavad kehvade võimaluste pärast Eestisse lennata. Muret teeb peamiselt suur ajakulu.
Kui äriklient või -partner tahab lennata näiteks Šveitsist Tallinna, ei ole kahjuks võimalik seda teha poole päevaga. Olenevalt ümberistumistest ja lennutihedusest võib selleks kuluda päevi. Kui sama ajaga saab minna Pekingisse, Tokyosse või New Yorki, kahandab see tõenäosust, et potentsiaalne klient otsustab Eesti kasuks.
Paneme pead kokku. Edukamad ja sealjuures varakamad kliendid eelistavad aega kokku hoida. Nad on valmis reisima, aga soovivad seda teha kiiresti. Aeg on raha. Praegu peavad Eesti ettevõtjad pakkuma teistsugust tõmbenumbrit, mis meelitaks maailma mõistes tegijaid siinset meepotti uudistama. Siiatuleku argument võib olla soodne ettevõtluskeskkond, väiksemad tootmiskulud, nutikad spetsialistid/juhid. Kindlasti mitte hea liiklusühendus.
Kõik ettevõtjad, kes tunnevad, et on jäänud kliendist või partnerist ilma ebasoodsate reisimistingimuste tõttu, võiksid panna pead kokku ja nuputada, kuidas suurendada maailmaäri voolavust Eestisse parema lennuühenduse kaudu.