Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Altia Eesti teeb jõulise kasvu
Alkoholitootja Altia Eesti kolmekordistab miljoniinvesteeringu järel ekspordi ja toodab varasemast 70% rohkem.
Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets ütles, et jõuline toodangu ja ekspordi kasv tuleneb Altia Corporationi otsusest tuua Eestisse grupi Baltimaade tootmise ja müügi keskus. Samuti hakatakse nüüd siin valmistama mitut Põhjamaade turule mõeldud Altia Corporationi toodet.
Tänu 0,9 miljoni euro suurusele investeeringule kasvab Altia Eesti aastane ekspordimaht praeguselt 1 miljonilt liitrilt 3 miljonile liitrile ehk 2 miljonilt eurolt 5,7 miljonile eurole. Altia ekspordiriigid on Läti, Rootsi, Soome, Taani, Armeenia, Hispaania ja Norra. Ettevõttesse tekib kümme uut töökohta.
Mets märkis, et Rootsist ja Taanist toodi Eestisse näiteks Xanté liköör-konjaki ja 1-Enkelti bitteri tootmine. “Nõudlikul Skandinaavia turul tuntud kaubamärkide tootmise Eestisse toomine on tunnustus Eesti tööstusele ning see annab panuse Eesti ekspordi suurenemisse,” rõhutas Mets.
Enam kui pool aktsiisiks. Metsa sõnul aitab ekspordimahu suurendamine vähendada ettevõtte riske, mis tulenevad Eesti aktsiisipoliitika määramatusest. “Juba praegu maksavad kange alkoholi tootjad müügitulust enam kui poole aktsiisiks,” ütles Mets. “Et tagada tehase pidev ja stabiilne töö, on eriti oluline omada piisavat ekspordi mahtu. Ootamatu aktsiisitõus jätaks ainult Eesti turule tootmise korral tehase- ja laotöötajad kaheks-kolmeks kuuks tööta.”
Altia Eesti müügitulu kasvas 2013. aastal ligi 6%, ulatudes 32,5 miljoni euroni, millest ettevõte maksis aktsiisi 17,6 miljonit eurot. Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitut rahvusvahelist kaubamärki, näiteks Meukowi ja Camparit. Ettevõte esindab näiteks Larseni ja Renault’ konjakit ja Ibise brändit.