Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aston Martin – luksuslik Briti rämpsreitinguga emitent
Briti luksusautode tootja Aston Martini arendusstrateegia põletab raha, mistõttu on analüütikud hakanud andma firma võlakirjadele müügisoovitusi, vahendab Bloomberg.
Ettevõte kulutab 500 miljonit naela, et arendada kütuseefektiivsuse tehnoloogiaid ja laiendada tootevalikut. Loodetakse, et 2016. aastaks suurendavad uued mudelid müüki kaks korda, lisaks tahetakse suurendada edasimüüjate hulka väljaspool Euroopat.
"Järgmisel paaril aastal viime ellu meie 101aastase ajaloo suurima investeerimisprogrammi, millega valmistame ette uute ja vaimustavate toodetega tuleviku," ütles ettevõtte finantsdirektor Hanno Kirner 28. aprillil.
Inglismaal Gaydonis tegutsev Aston Martin on üks väheseid luksusautotootjaid, mis ei kuulu mõnele suuremale autotootjale. Samal ajal arendavad Fiati Maserati ja Volkswageni Bentley linnamaastureid ning plaanivad nendega laieneda USAsse ja arenevatele turgudele nagu Hiina ja Venemaa.
Aston Martini 304 miljoni naelane 9,25% kupongiga 2018. aastal lõppev võlakirjaemissioon sai Societe Generale’ilt müügisoovituse. Võlakirja tootlus kasvas aprilli 1,71%-lt 3,47%-le.
Kuigi ettevõtte märtsis emiteeritud 165 miljoni dollariline 10,25% kupongiga 2018. aasta võlakirjade müük suurendas ettevõtte likviidsust, on see ka kasvatanud võlakoormat. See pani reitinguagentuuri Standard ja Poor’si alandama ettevõtte võlareitingut ühe pügala võrra tasemele B. Madalaimast investeerimisjärgust ehk kvaliteetvõlareitingust lahutavad Aston Martinit reitinguasemed B+, BB-, BB, ja BB+. Märtsikuine emissioon sai kaks astet madalama reitingu, CCC+.
Barclays prognoosis, et Aston Martini tänavune negatiivne rahavoog on 70 miljonit naela ja netovõla suhe EBITDAsse 4,7. Mullu kasvas Aston Martini müük 11%, 4200 autole.
Autotootjat on toetanud Londonis asuv erakapitali fond Investindustrial, kelle varasemate varade seas oli 2012. aastal Audile müüdud mootorrattatootja Ducati.
"Neil on väga tugev bränd, mistõttu leiavad nad endale alati ostja," ütles Barclaysi analüütik Christophe Boulanger. Mullu teatas Daimler kuni 5% osaluse ostust Aston Martinis – see oli vaid üks osa tehnoloogia jagamise koostööst. Boulangeri sõnul vajab ettevõte rohkem sellist tuge. "Neil on vaja, et Daimler nad ära ostaks."
Aston Martini sõidukitele on head turundustööd teinud James Bondi 11 filmis. Näiteks "Skyfallis" sõidab ta hõbedase DB5ga.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.