Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas Nintendo lips on läbi?
Kord mängukonsoolide turgu juhtinud Nintendo on nüüdseks mängumaailmast tagasi tõmbunud ning sörgib oma rivaalide Sony ja Microsofti sabas. Ettevõte loodab aga, et nende uued tooted toovad nad mängukonsoolide turule tagasi.
Nintendo, mis on tuntud ka oma Super Mario frantsiisi poolest, teatas 46,4 miljardi jeeni (457 miljonit dollarit) suurusest ärikahjumist ja 23,2 miljardi jeeni suurusest netokahjumist.
Kahjum tuleneb Wii U konsooli, populaarse Wii täiustatud versiooni, nõrgast müügist. Kuid Jaapani tehnoloogiafirma plaanib teha comebacki 93 miljardit dollarit väärt videomänguturule ning tulla turule uute mängudega, sh “Mario Kart 8 “ ja "Super Smash Bros" mängudega. Uute mängudega loodab Nintendo teenida 40 miljardi dollari suuruse ärikasumi sellel majandusaastal.
Wii U müügil on alates selle väljatulekust 2012. aasta detsembris halvasti läinud. Nintendo loodab, et uute mängude turuletulek kasvatab ka Wii U müüki, kuid analüütikud ei ole veendunud, et see lahendab ettevõtte probleemid.
“Nintendol tulevad küll mõned mängud välja, mis peaks inimesi tagasi Nintendo juurde meelitama, kuid see ei saa kindlasti olema sama populaarne, kui seda oli Wii,” sõnas Minteli tehnoloogia ja meedia analüütik Sam Gee.
Peale PlayStation 4 väljalaset 2013. aasta novembris, on konsoolide lahingut juhtinud Sony, mis müüs üle 7 miljoni mängukonsooli. Microsoft müüs aga 5 miljonit Xboxi konsooli samal perioodil, selgub turuuringu firma NPD raportist.
Võrdluseks müüs Nintendo ainult 2,27 miljonit Wii U mängukonsooli viimase 12 kuu jooksul ning 6,17 miljonit alates selle turuletulekust – seda hoolimata sellest, et Nintendo konsool tuli turule aasta varem kui Sony ja Microsofti mängukonsoolid.