Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti pankade madalad tasud ahvatlevad naaberriike
Mitmes riigis tegutsevate suurpankade makseteenustasud on Eestis märgatavalt odavamad kui lähinaabrite juures, mis ahvatleb tänu SEPA-le ka näiteks soomlasi Eesti kommertspankade kaudu arveldama, selgub Eesti Panga analüüsist.
Näiteks kontoris tehtavate pangasiseste ja pankadevaheliste maksete eest küsivad Eesti pangad 0,96 kuni 2 eurot, kuid Rootsis ja Soomes tegutsevad samad pangad küsivad sama teenuse eest 5 kuni 6 eurot. Kiirmaksete hinnavahemik on Eestis lai, 3 kuni 50 eurot, Lätis, Soomes ja Rootsis on kiirmakse keskmine hind 15 eurot.
Eesti Panga makse- ja arveldussüsteemide osakonna juhtivspetsialisti Rainer Oldi sõnul on Eestis kujunenud sellised hinnad pankadevahelises konkurentsis, sest kliendid on nõus just sellist hinda maksma. Kui üks pank muudaks oluliselt hinda, siis mõjutaks see suure tõenäosusega kliendi pangavalikut.
"Eesti Panga hinnangul on siinse lõpptarbija jaoks positiivne, kui teenuse hind on lähiriikidega võrreldes odavam. Konkurentsis teiste riikidega aitavad soodsamad ja internetipanga kaudu hästi ligipääsetavad võimalused pangateenuste kasutamiseks positiivselt eristuda ka Eestis tegutsevatel pankadel. Kui Euroopa Liidus, täpsemalt SEPA-maksete piirkonnas, on eesmärk, et terves Euroopa majanduspiirkonnas saaks toimetada oma kodumaise pangakontoga, siis teisalt on seal just võimalik valida endale sobivaim ja soodsaim teenusepakkuja ka teistest riikidest. See tähendab, et lätlane või soomlane võib oma arveldusi teha ka Eesti kommertspanga kaudu," selgitas Olt.
Eesti Swedbank otsustab hinnakirja üle ise
Swedbankis on pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul pankade hinnakirja otsused kohalikud, kuna kliendid on kohalikud ning parim teadmine iga riigi turuolukorra kohta on kohalikus riigis. "Hinna kujundamisel lähtume teenuse osutamisega seotud kuludest, kliendile loodavast väärtusest ning konkurentsisituatsioonist. Kui mõni neist komponentidest muutub, siis vaatame ka oma hinnakujunduse üle ning vajadusel teeme muudatusi," täpsustas ta.
Danske Banki tegevjuhi Aivar Rehe ütleb, et üle 90% Danske Banki aktiivsetest klientidest ei maksa täna Eesti ja kogu Euroopa majanduspiirkonna siseste euromaksete eest midagi, sest on liitunud panga kliendilojaalsusprogrammiga.
Makseteenuste hindu muutis Danske Bank viimati 3. märtsil, kuid see puudutas vaid väikest osa kliendisegmendist – privaatpangandust ja välismaksete teostamist. "Välismaksete puhul maksab tavaline makse edaspidi 6,39 euro asemel 6,5 eurot, kiirmakse maksab 12,78 euro asemel 15 eurot ja ülikiirmakse (EUR ja USD) 31,96 euro asemel 35 eurot," tõi Rehe näiteid uuest hinnakirjast.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.