Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tuntuks oma kaubamärgiga
ASi Wendre osalemine Eesti ettevõtete võimekuse ja ekspordipotentsiaali tõstmisele suunatud pilootprojektis Disainibuldooser muutis tublisti ettevõtte mõtlemis.
Pilootprojekti Disainibuldooser lõid Eesti Disainikeskus, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning EAS eesmärgiga tõsta Eesti ettevõtete võimekust ja ekspordipotentsiaali. Selle raames viidi kümme osalejafirmat kokku disainijuhtidega, kes abistasid ja toetasid ettevõtteid uute toodete või teenuste ülesehitamisel. ASi Wendre põhiline soov ja eesmärk Disainibuldooseriga ühinedes oli tuua disainijuhi abiga Baltimaade turule uus teki- ja padjabränd.
Wendre juhatuse liige Peep Armväärt selgitas, et nende esialgne plaan oli töötada välja uudne kontseptsioon, mis aitaks targalt magada. Ehk siis koolitada ja õpetada inimestele, kuidas tuleks magada - mis on oluline, kuidas ja millist tekki-patja valida.
Disainijuht Joel Volkoviga pandi pead kokku ning selle tulemusel jõuti lõpuks otsusele paluda abi OÜst Brand Manual, mis on kaubamärke ja teenusdisaini arendav konsultatsioonifirma. Armväärti sõnul oli koostöö Wendre jaoks üpriski silmiavav kogemus. "Me taipasime, et kõigepealt on oluline tegeleda organisatsiooni kui sellise korrastamisega ja alles seejärel saame mõelda targa magamise kontseptsiooni ning seda toetava brändi peale," tõdes ta. "Suurim saavutus projektis osalemise juures oligi see, et ettevõtte sees hakati mõtlema disainimisest kui suuremast protsessist, mitte ainult toote väljanägemise poole pealt," selgitas ta.
Tellimuste täitmise asemel oma kaubamärk
Praegu on Armväärti sõnul käsil tooteportfelli standardiseerimine ja vundamendi loomine oma brändi toodete loomiseks. Kui seni on patju ja tekke valmistatud teistele ettevõtetele, siis nüüd tahetakse saavutada seda, et teataks just Wendret. Et just nemad ise on need, kes suudavad lõpptarbijat teenindada ja teda ka nõustada-aidata. Selle kõige saavutamiseks on Wendrel plaanis Brand Manualiga koostööd ka edaspidi jätkata.
Armväärt tõdes, et ettevõtte tulemused üleöö ei muutu. "Suurem eesmärk on kindlasti vähendada allhanke sõltuvust, suurendada omatoodete hulka ja tõsta toodete kvaliteedi taset," kinnitas ta.
Reklaamiagentuur Tank juht Joel Volkov kinnitas, et koostöö Wendrega sujus väga kenasti. "Ma tundsin neid põgusalt juba varem, kuid koostööd me teinud ei olnud," ütles ta. "Disainibuldooser võimaldas mul süveneda Wendre teemadesse sügavamalt ja ma arvan, et me saime ühiselt selle disaini-Pandora laeka seni valdavalt tellimusi täitva toomisfirma jaoks lahti."
Volkov lisas, et koos õnnestus tekitada ühine arusaam disaini kui olulise mõttemudeli vajalikkusest organisatsioonis, mis võiks tagada süsteemse rakendamise tulemusena senisest palju suurema kasumlikkuse. "Samas tõdesime ka ühiselt, et uue paradigma juurutamine väga efektiivselt toimivasse tootmisettevõttesse ei ole lihtne ega ka odav teema," märkis Volkov. "See eeldab organisatsioonis väga suuri struktuurseid muutusi. See aga tähendab seda, et meie algsed plaanid muutusid, kuid mingis mõttes oli see muutus palju vajalikum Wendre tuleviku seisukohalt."
Volkov selgitas, et algselt mindi tegema Wendre bränditud targa magamise tooteseeriat, aga lõpetati sellega, et kaasati kolmas partner, et aidata esile kutsuda suuna muutust organisatsiooni sees. "Tegemist on väga pikaajalise ja kümnetes või isegi tuhandetes kordades kallima protsessiga, kui Disainibuldooser oleks suutnud võimaldada," oli Volkov veendunud. "Suur võit on tegelikult selles, et Wendre omanikud ja juhtkond mõistsid täie selgusega, et neid investeeringuid tegemata pole lähitulevikus lootustki teha kvalitatiivset hüpet parema tootluse suunas."
Volkov kinnitas, et tal on Wendre kohta ainult häid sõnu. "Oleks Eestis vaid rohkem selliseid meie mõistes väga suuri maailmaturule orienteeritud ettevõtteid, kes suudaksid leida sisemist motivatsiooni hiiglaslikeks muudatusteks oma olemuse moderniseerimisel," ütles ta. "Kui nii oleks, siis oleks Eesti majandus tervikuna mitu korda edukam." Ta lisas, et seda on tõestanud omal ajal nii Šveits ja Saksamaa kui ka viimastel kümnenditel mitu Aasia riiki, näiteks Korea. "Meil on, kuhu pürgida," sõnas Volkov veendunult.
ASis Wendre Disainibuldooseri käigus alustatud tegevused:
1. Wendre brändiarhitektuuri ja organisatsiooni kaardistamine, et näha suurt pilti ja kõiki omavahelisi seoseid.
Loodi struktuur, kus püüti leida vastuseid küsimustele, kuidas on omavahel seotud loodavad brändid, kuidas B2B brändid, kuidas need omakorda on seotud marketingi ja müügiga jne.
2. Sisekommunikatsiooni parandamine, kaasates inimesi läbi koolituste, ajurünnakute ja uue siselehe.
Koolitatakse inimesi, et harida neid omatoodete hulga suurendamise vajadusest. Uuendati siselehte, moodustati uus grupp, kes tegeleb järjepidevalt siselehe väljaandmisega.
3. Integreeritud müügitööriista loomine.
Loomisel on arvutipõhine müügitööriist müügimeestele, kes on nii turgudel kui ka Pärnus asuvas back-office'is. Ettevõttel on oma müügimehed Prantsusmaal, Inglismaal, Saksamaal, Poolas, Rootsis, Soomes, Baltimaades. Tööriist kiirendab pakkumiste tegemist klientidele.
4. Olemasolevate müügi- ja infomaterjalide standardiseerimine, et mõjuda tõsiseltvõetava ja usaldusväärsemana.
Jaanuaris osaleti Heimtextile messil Saksamaal, selleks töötati välja uued müügi- ja infomaterjalid uue kujunduse ja sisuga.
5. Tootearendus ja tegevusvaldkondade laiendamine, et tegeleda kõigega, mis paremat unekogemust mõjutab, sh voodipesu, madratsid, voodid.
Koostöös õdeettevõttega Stram OÜ töötatakse välja madratseid ja voodeid, et pakkuda terviklahendust klientidele - kogu magamiseks vajalik tooteseeria.
6. Identiteedisüsteemi kaardistamine ja värskendamine, et saavutada järjepidevus ja ühtsus.
Ühtlustatakse Wendre nägu. Terviklik väljanägemine eri valdkondades (müügitööriistad, toodete etiketid, toote pakendid, transpordi pakendid, kampaaniates ja poodides, kingitused) ehk töötatakse Wendre CVI ühtse ja koordineeritud kasutamise nimel.
Allikas: Peep Armväärt, Wendre
KOMMENTAAR
Aitas luua uue visuaalse identiteedi
Peeter Pappel, Decoreter OÜ juhataja
Meie liitumine Disainibuldooseri projektiga oli juhuste kokkulangemine. Sattusime Disainibuldooseri infopäevale, projekt tundus huvitav, pärast seda kohtusime Disainikeskuse inimestega, et selle sisust täpsemat ülevaadet saada. Huvi projektis osaleda oli mõlemapoolne.
Esimeseks sammuks olid kohtumised disainijuhi kandidaatidega, pärast mida valisime endale disainijuhiks Monika Järgi, kes on pikalt tekstiilidisainiga tegelenud. Lõppkokkuvõttes võib öelda, et koostöö Järgiga oli väga hea.
Pärast seda toimusid koolituspäevad, katsetasime erinevaid disainimetoodikaid ja tööriistu. Ettevõttes tehti disainiaudit kahe disainijuhi osavõtul, pärast seda koostasime tööplaani 1,5 aastaks. Kuna protsess oli uus nii ettevõttele, Disainikeskusele kui ka disainijuhile, siis tagantjärele oskaks kindlasti mõningaid asju teisiti teha, kiiremini ja paremini, kuid lõpptulemusega võib siiski rahul olla.
Kuna meil oli vaja nii või teisiti hakata disainiteemadega tegelema, võtsime projekti raames ette päris suure tüki - ALPAKA CVI. Eesmärgiks oli pakendite, näidiste, turundusmaterjalide ja osaliselt toodete disainimine ning ka uue kodulehe-veebipoe loomine. Meie tooted olid juba enne kvaliteetsed, kuid kogu taustsüsteem ei toetanud toodete kõrget hinda.
Eelkõige muutus ettevõttes mõtteviis - me ei müü enam tooteid, vaid häid emotsioone, mida ALPAKA toodete kasutamine annab.
Praeguseks oleme saavutanud selle, et meil on olemas korralikud müügimaterjalide kujundused, toodete pakendid, toodetel on täiustatud märgistusi (logod, labelid), uus tootekataloog, maikuus peaks valmima koduleht-e-pood. Lõime ALPAKA kaubamärgile terve visuaalse identiteedi, mille teise etapi juurutamine küll praegu veel käib - detailide viimistlemine, osaliselt ka materjalide kohandamine erinevate eksporditurgude jaoks (nt Jaapan ja USA).
Seni veel töö kõikide nende disainitud materjalide ja infokandjate tootmisega ning lansseerimisega käib, loodame sel aastal ALPAKA uuenenud brändi imago täielikult ka klientideni tuua. Uusi tooteid hakkab ka kindlasti rohkem tulema.
Edaspidi on kindel see, et disaineritega koostöö jätkub, planeerime ka omale disaineri palgata. Kui palju disaini investeeritud raha tagasi toodab, loodame näha lähiaastail.
Autor: Ketlin Rauk, kaasautor
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.