Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõbralik firma hoolib töötaja tervisest
Neljapäeval kuulutati välja Eesti pere- ja töötajasõbralikumate ettevõtete kolm parimat. Võitjate sõnul hindavad töötajad kõrgelt juhtide vastutulelikkust, hea tööandja panustab töötaja heale tervisele.
Konkursi “Pere- ja töötajasõbralik ettevõte” esikohta jäid jagama tehnoloogiaettevõtted Nortal AS ja Ericsson Eesti AS. Kolmandaks jäi veterinaartoodete hulgimüüja Dimela AS, kes valiti ka kõige töötajasõbralikumaks firmaks. Kõige peresõbralikumaks ettevõtteks pärjati Ericsson.
Eesti kõige sõbralikumad ettevõtted jagasid Estonia talveaias autasustamisel näpunäiteid, mida teha, et töötajad ettevõtet kõrgelt hindaksid. Nende arvates tuleb juhtidel olla piisavalt vastutulelik ja töötaja suhtes paindlik. Samuti panustavad võitjaettevõtted rohkelt töötajate tervisele.
Dimela tegevjuht Kadi Kulmann: mul on väga hea meel, et sellist konkurssi tehakse. Kahju vaid, et nii vähe osalejaid on. Võiks ju palju rohkem olla.
Ma arvan, et juhid tähtsustavad ennast liiga üle, seepärast on ettevõtetes ka liiga palju pingeid. Töötajat teeb õnnelikuks, kui neil on kindlustunne ja usaldus ning puudub hirm eksimise ees.
Näiteks panustame palju töötaja tervisele. Eestis on pahasti haigekassa hüvitistega. Paraku me elame ju sellises kliimas, kus tahes-tahtmata jäädakse tõbiseks. Praegune riigi suhtumine haiguslehe võtjate kohta pole jätkusuutlik. Meie Dimelas pakume töötajatele näiteks puuvilju ja vitamiine, töökohas on inhalaator. Seda kõike selleks, et haigestumise korral kohe jaole saada. Lisaks korraldame töötajatele veel terviseteemalisi koolitusi, näiteks toitumise kohta.
Asi ju pole töötajate eest hoolitsemises. Kui töötaja ja tööandja vahel on usaldus, siis lähevad minu arvates käima ka sellised asjad nagu loovus, inspiratsioon, intelligentsus. Sellistel juhtudel töötab nende aju ka täisvõimsusel, neil pole vaja ressursse raisata kartuse või stressi peale.
Ericsson Eesti personalijuht Ülle Matt: oleme suur tehas ja peame kõikidele teistele tehastele eeskujuks olema. Kiputakse arvama, et globaalsel ettevõttel tuleb kõik emafirmalt, kuid see pole nii. Töötajate saavutuste ja ootuste juhtimine toimub siiski kohapeal. Näiteks Eestis oleme võtnud tervisliku toitumise ja eluviisi suuna, võib-olla Rootsis ei pööratagi sellele nii palju tähelepanu. Püüame aasta läbi pingutada selle nimel, et töötajatel oleks tervislik keskkond.
Tihtipeale töötaja ise ei oskagi tähtsustada näiteks seda, et ta korralikult sööks. Meil on tööl oma söökla, nii et saame jälgida, mida inimesed söövad. Samuti on meil näiteks liikumiskampaania “Sinu sammud loevad”. Tööandjana võtame endale vastutuse, et töötajad oleksid terved.
Meil on hea tulemuse andnud töötajate arenemine. See ei ole tulnud ainult väliskoolitustelt, vaid just ettevõttesiseselt motivatsioonipakettide ja karjäärivõimalustega. Ei pea üldsegi paks rahakott olema, loovus tuleb tööle panna, jagada õpetusi, korraldada loenguid. Tuleb seada konkreetsed eesmärgid ja organiseerida nende täitmine. Kindlasti on kasulik ka inimlik suhtumine. Näiteks kui inimene haigestub, siis mõelda põhjustele, miks haigestuti ja kas saab midagi paremaks teha.
Eelmise aasta võitja Microsoft Eesti esindaja Tarmo Uba: meie saame ideid inimestelt. Konkreetsed asjad, motivatsioonipaketid ja soodustused on viiendad-kuuendad põhjused, mis ettevõttest töötajasõbraliku paiga teevad. Kõik algab suhtumisest. On suur pluss, kui inimesed soovivad esmaspäeval tööle tulla, kui neil on hea tuju ja kui töökeskkond ei tekita neile lisastressi. Üritame neid kuulata ja kuulda võtta nii palju kui võimalik. Töötajate soovid ja kommentaarid ei jää kuskile arvutifaili seisma, vaid need lähevad igal aastal konkreetsele juhile, kes tegeleb nendega aasta läbi ja püüab võimalikult palju töötajate muresid lahendada.
Ma ei usu, et suhtumine “hakkan toredaks siis, kui kasum tuleb” on võimalik. Kasum ei pruugigi tulla, eriti kui töötajad on tööl mossis näoga. Kõik on paksema rahakotiga tehtavam, aga töötajate jaoks mängib suuresti rolli hoopiski paindlikkus. Näiteks hinnatakse kodust töötamise lubamist, pandlikku tööaega ja -graafikut.
Eks igaüks leiab enda jaoks sobivad nupud, mida vajutada. Minu lemmikasi töökeskkonna paremaks muutmise juures on lastetuba. Firmadele üldisemalt mõeldes aga leian, et oluline on paindlik tööaeg. See, et saadakse töö aega ja kohta valida, annab palju juurde.
Nortali personalijuht Jüri Saarma: töötajate rahuloluks on vaja kolme asja. Need on huvitav töö, ühistegevused ja isiklikud arenguvõimalused.
Konkurss
Pere- ja töötaja-sõbralik ettevõte
Toimus sel aastal 14. korda.korraldasid sotsiaalministeerium, ajakiri Pere & Kodu ja ajaleht Äripäev.Ettevõtteid hindasid nii tegevjuht ja/või personalijuht kui ka ettevõtte töötajad. Pingeridades on personali- või tegevjuhi hinnangu kaal 40%, töötajate hinnangute kaal aga 60%.Osalemine oli vabatahtlik.