Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rail Balticu arutelu tagahoovist välja

    Selle asemel, et muretseda Rail Balticu trassi kulgemise pärast läbi mõne tagahoovi, tuleks selgeks teha raudtee tegelik kasu, arvab Riigiressursside Keskuse juht Teet Saarepera.

    Harjumaa valdade esindajad ja ettevõtjad arutasid möödunud reedel Rail Balticu kulgemise üle. Riigiressursside Keskuse juht Teet Saarepera lausus, et raudtee kasu pole mitte reisjate vedu ega transiit, vaid Eesti suurem roll Euroopa Liidu tootmisprotsessides.
    Saareperal on selge nägemus, kuidas Rail Baltic kulgema peaks: jaam Ülemistel ja kaubavedudeks eraldi tee Sakust Muuga sadamani.
    Mida Te Rail Balticust arvate? See on kasulik projekt ja selle tegelikku kasu pole üldse välja öeldud. Selle tegelik kasu pole mitte reisijate vedu ega transiit, vaid et Eesti saab osaleda tootmisprotsessides koos teiste Euroopa Liidu riikidega.
    Näiteks? Saksamaal on ekskavaatoritehas. Kuskil tehakse valmis raudosa, kuskil hüdraulika ja kuskil pannakse see aparaat kokku. Kui Eestis on Rail Baltic ja on võimalik Saksamaa tehastega regulaarselt ja odavalt konteinereid vahetada, on ka Eestil võimalik osaleda väärtusahelas ja selles tõusta. Inimeste palk tõuseb, nemad võidavad. Praegu aga räägitakse ainult sellest, et ärge jumala pärast seda minu tagahoovi tehke.
    Skeptikud on öelnud, et praegugi pole midagi vedada. Kuidas siis Rail Balticuga on? Kui võtta näiteks mõni Eesti linn, kus raudteed ei ole, ja küsida, kui palju seal veetakse, siis on vastus null. Seal, kus on raudtee, sinna tulevad aastatega ka investeeringud ja tootmine.
    Seega praegu tõesti polegi midagi vedada ja peaksime ootama kümme aastat? Kindlasti on, mida vedada. Üks transpordifirma esindaja rääkis, et tal sõidab iga päev Euroopa vahet 400 autot. Iga päev töötab seega 400 inimest ja töökorras on vaja hoida 400 mootorit. Seda saaks asendada nelja rongiga, kus oleks neli rongijuhti ja töötaks neli mootorit. Kokkuhoid on ilmne, pluss oleks vähem reostust, ummikuid ja efektiivsem majandus.
    Millist trassi olete siiani eelistanud? Kui vaadata Eesti Vabariigi suurust ja arvestada, et meil on lõuna poole Via Baltica, meil on vene laiusel raudtee, nüüd tuleb ka Rail Baltic, siis Eesti Vabariik ei suuda kolme suurt trassi üleval pidada. Üks nendest kaob kindlasti ära. Milline kaob? Loomulikult see, mis on tupik. Tupik on vene lausel raudtee.
    Kuidas võiks Rail Baltic kasulik olla Riigiressursside Keskusele? Kümne aasta pärast, kui see valmis ehitatakse, siis majandus elavneb ja meil tekib selle kaudu rohkem võimalusi äri teha.
    Kuidas ettevõttel praegu läheb? 2013. aasta aruanne pole väljas, 2012. aasta müügitulu kasv oli umbes 16%. Meil läheb enam-vähem. Praegu on laod täis, aga võib-olla on see sellest, et paljud logistikafirmad ei julge Venemaale kaupa vedada ja eelistavad jätta selle piiri taha. Kuna Venemaa veod vähenevad, tuleb järgmine aasta raskem.
    Venemaa on teie põhipartner? Venemaa on minu klientide partner. Kui minu klientidel läheb hästi, läheb ka minul hästi. Meil on kohalik logistika ja Venemaa suund pooleks, et riske hajutada.
    Kui rääkida Riigiressursside Keskusest, siis selle omanikering on olnud suhteliselt hämar. Kes on ettevõtte omanikud? Väidetavalt olete Teie. Kuidas hämar? (naerab) Te olete ju sellest palju kirjutanud.
    Kus siis tõde on, kas olete omanik või ei ole? (naerab) Ei ole.
    Kes omanikud on ja miks me neid Eestis ei näe? Omanikud on ameeriklased, Ameerika firma. Kas te tahate, et ma ütlen, et Jon ja Jim?
    Miks nad selle äriga tegelevad ja miks see neile huvitav on? Räägime parem Rail Balticust edasi.
    Teie toetate Rail Balticut ja olete valmis esinema skeptikutele? Muidugi. Washingtoni lähedal otsustati raudteed pikendada ja suund, kuhu raudtee pikenes, seal kasvas kinnisvara väärtus kaks-kolm korda. Praegu näevad inimesed negatiivset poolt, aga tegelikult on palju positiivset.
     
    Mis on mis
    Riigiressursside Keskus (RRK)
    Kuulub OÜ-le Estonia Capital ning aruanne konsolideeritakse ka emaettevõtte tasemel.Konsolideerib grupi logistika- ja tööstuskinnisvara arenduse ning selle korraldamisega tegelevad ettevõtted.Arendab logistika- ja tööstuskinnisvara ning üürib lao- ja tootmispindu.omanduses üle 150 000 m2 lao- ja tootmispinda ning ligi 900 000 m2 maad. Laopinnad paiknevad neljas suuremas logistikapargis Liival, Vana-Narva maanteel, Tapal ja Paldiskis. Lisaks omab ladusid ja arenduseks sobivaid krunte muudes piirkondades. Tõenäoliselt suurim Eesti laopindade omanik ja arendaja.
    Estonia Logistics
    Kuulub 100% Riigiressursside Keskusele.Osutab laoteenuseid RRK-le kuuluvates logistikaparkides nii tava- kui ka tollilaos. Põhilised teenused on kaupade vastutav hoidmine, laadimine, tollidokumentide vormistamine jms.Müügitulu 2012. aastal 4,07 miljonit eurot, kasv aastaga 15,5%.
     
    Äripäev kirjutas
    2011. aastal kirjutasime, et võileivahinna eest erastatud Riigiressursside Keskusest (RRK) on 10 aastaga kasvanud ligi miljard krooni väärt ettevõte, mille omanik end aga varjab.
    RRK omanikuks on tänaseni USAs Nevadas registreeritud firma. Osariigi ettevõtete registris on kõikide firmaga seotud ametite lahtrisse märgitud Teet Saarepera nimi, omanikke aga avalikus registris välja ei tooda.
    Rikaste TOP-is on Äripäev lugenud RRK omanikuks Teet Saarepera. Saarepera oli 41,8 mln ­eurole hinnatud varaga 2013. aasta Äripäeva rikaste edetabelis 56. kohal.
  • Hetkel kuum
Vootele Päi: Eesti väike seitsmik võib olla Brüsselis suur kaalukeel
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Hiina oodatust kiiremat majanduskasvu peetakse petlikuks
Hiina SKP kasvas eelmises kvartalis oodatust jõudsamalt, kuid täna avaldatud andmed näitavad, et tarbijate kindlustunne ja nõudlus ning seega ka sealse majanduse väljavaade on endiselt nõrgad.
Hiina SKP kasvas eelmises kvartalis oodatust jõudsamalt, kuid täna avaldatud andmed näitavad, et tarbijate kindlustunne ja nõudlus ning seega ka sealse majanduse väljavaade on endiselt nõrgad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.