Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paldiski Sadamad ootavad kosilast

    Aastaid kahjumis olnud Paldiski Sadamate AS ootab investorit, kes pingeid maha võtaks ja tahaks ettevõte hallatavat Põhjasadamat edasi arendada. Nõukogu esimehe Aleksei Mürisepa sõnul ei jõuta kasumisse tõenäoliselt ka sel aastal, ent samas tehakse uusi investeeringuid.

    Eelmise aasta lõpus avaldatud Paldiski Sadamate 2012. aasta majandusaruanne näitab, et varasemate aastate majandustegevusest on kokku saadud 39,2 miljonit eurot kahjumit. Samas kasvas müügitulu 2012. aastal pea üheksa miljoni euroni, mida on 5,5 miljonit enam kui aasta varem.
    Ettevõte konventeeris aktsiateks 10 miljonit ­eurot laene, mis võeti aastatel 2008–2010 Hollandi Antillidel registreeritud emaettevõttelt CNP ­Investment N.V.
    Ära müüa ei soovi. CNP ­Investment N.V. müüs eelmise aasta suvel tütarfirmade kaudu talle kuuluva osaluse ASis Baltic Marine Bunker. Ostjaks oli Gazpromneft Marine Bunker Ltd. Paldiski Sadamate müüki pidas Mürisep võimalikuks aga ainult siis, kui tehakse väga hea ja suur pakkumine. Pigem ollakse tema sõnul huvitatud sadama arendamiseks investorite kaasamisest.
    Äripäeva allika sõnul pakuti hulk aastaid tagasi sadamat ka riigile kuuluvale Tallinna Sadamale ning hinnaks olevat küsitud suurusjärgus poolteist miljardit krooni (ligi 96 miljonit eurot).
    Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles, et otsest pakkumist tollal ei tehtud. “Ma ei nimetaks seda pakkumiseks, kohtusime 7–8 aastat tagasi ja rääkisime potentsiaalsest võimalikust koostööst ja kaugemale see tegelikult ei jõudnud.”
    Tallinna Sadama juht imetleb Paldiski sadamaid. Kaljuranna sõnul on Paldiski Sadamate hallatav Paldiski Põhjasadam teinud väga tublit tööd, kuid neil pole küll praegu huvi sinna laieneda. Tallinna Sadamale kuuluvas Paldiski Lõunasadamas on ruumi piisavalt.
    Kaljurand ütles Paldiski Sadamate tegevust ja majandusseisu kommenteerides, et nad vaatavad seda ühelt poolt imestuse ja teisalt austusega, et neil on endasse usku. “Kui nende usk realiseerub, siis on ka meil lootust. Praegu on kõigil sadamatel keerulised ajad, eks me kõik peame otsima ­uusi lahendusi ja uusi lähenemisi sellele ärile,” märkis Kaljurand.
    Paldiskiga tihedalt seotud suurettevõtja Heiti Hääl ütles, et ei ole Põhjasadama investorite kaasamise huvist kuulnud. “Paldiski Põhjasadama investorite ringi laiendamisest kuulen Teie käest, mistõttu meil selle partnerluse kohta seisukohta ei ole,” sõnas Hääl.
    Mürisep: areng meil jätkub
    Paldiski Sadamate ASi nõukogu esimehe Aleksei Mürisepa sõnul on ettevõttel silme ees pikemaajalisem siht.
    “Ega Sillamäe sadamal ei olnud ka algus väga optimistlik,” ütles Mürisep, kellel on usku, et investeeringud end ära tasuvad.
    Kuidas on Ukrainas toimuvad sündmused teie ärile mõjunud? Ukraina sündmused ei ole meie äri negatiivselt mõjutanud.
    2012. aasta majandusaruanne näitab jätkuvalt kahjumit – üle viie miljoni euro. Kas siin on näha pööret paremusele? Paldiski Sadamate AS ei olnud kasumis 2013. aastal ning arvatavasti ei jõua kasumisse ka 2014. aastal, sest oleme teinud väga suuri investeeringuid ja juba amortisatsioonikulu sööb suure osa kasumist. Pluss meil on peal veel väga kallid laenud.
    Samas müügitulu kasvas jõudsalt? Kui ainult seda vaadata, siis on asjad korras, kuid amortisatsiooni- ja intressikulud on väga suured. (Ettevõttel oli 2012. aasta lõpus intressikandvaid võlakohustusi kokku 46 miljonit ­eurot – toim). Samal ajal meil areng jätkub. Panime tööle veel ühe kai ro-ro-laevade jaoks, lisaks ehitame ladusid juurde. Raha tuleb investeerida, et lahendus oleks kompleksne.
    Vaatate selles äris pikemat perspektiivi? Loomulikult.
    Kas sõiduautode veos Venemaale pole tagasilööke olnud? Ei, kaubad liiguvad ja raha neil on. Kui vanasti osteti väga kalleid Mercedeseid – S-klassi, siis nüüd on rohkem hakatud ostma ka väiksema ja keskmise klassi Mercedeseid. Raha hakkab Venemaal ka keskklassini jõudma.
    Majandusaasta aruandes kirjutate, et konventeerisite aktsiateks 10 miljonit eurot ­Briti Neitsisaartel registreeritud emaettevõttelt CNP Investment N.V. aastatel 2008–2010 võetud laene. Samuti käib laenuandjana läbi teine Briti Neitsisaarte firma CNP Financing B.V. Kas need on Aleksei Tšuletsi firmad? Jah, loomulikult.
    Liiguvad jutud, et nende firmade taga on hoopis Venemaa üks oligarhe Vladimir Lisin? Ma mäletan seda lugu 6–7 aastat tagasi küll.
    Need jutud ei vasta tõele? Ei-ei.
    Kas teil Põhjasadama müügi plaani ei ole? Igal asjal on oma hind. Kui pakutakse nii palju, et pea hakkab ringi käima, siis miks mitte (hakkab naerma). Need on nii haruldased tehingud.
    Ma olen kuulnud, et Tšulets elab nüüd rohkem Monacos ja võib-olla ühel hetkel ei viitsigi enam äriga tegeleda? Ma ei tea… See ei ole vist päris õige jutt. See on tema jaoks tähtis projekt, ta ütleb alati, et see on kõige suurem asi, mis ta on elus teinud. Loomulikult, hea meelega leiaksime investorid, kes võtaksid natuke pinget maha. Mitte sellist investorit, kes tuleb ja ostab kõik ära, vaid sellist, kellega saaksime sadamat edasi arendada. Projekt on ilus, sadam on funktsionaalne. Väga suureks plussiks on, et siin on veel palju arenguruumi ning see oleks väga hea investeering firmale, kes tahab töötavat sadamat.
    Te siis ei välista, et osa osalusest võiks kellelegi maha müüa? Jah, ma arvan, et praegusel kujul oleme me väga atraktiivsed.
    Kas otsite aktiivselt investorit? Ma ei ütle, et ma otsiks, aga loomulikult, mul on tutvusi terves maailmas ja miks mitte.
    Teie ettevõttega seoses tekib küsimus äriloogikast, et mille nimel te seda äri ajate, kui igal aastal saate ülisuuri kahjumeid? Elame-näeme. Ega Sillamäe sadamal ei olnud ka algus väga optimistlik. Tiit Vähi nägi seal ikka väga palju vaeva, enne kui sai selle asjaga hakkama. Sillamäele plaanitakse veel ehitada, järelikult on see muutunud atraktiivseks ja nad teenivad investeeringud tagasi.
    Paldiski Sadamate omanikfirmal, Hollandi Antillidel registreeritud CNP Investment ­N.V.-l, siis finantsvõimekust jätkub? Jah.
    Teil on olnud Venemaal Orenburgis Preobraženskneftis ka naftaäri? Jah. Te olete ikka vaadanud üht-teist. (Naerab.) Preobraženskneft oli päris huvitav projekt. See oli ammu.
    Kas Hollandi Antillide firmadesse on nendest aegadest siis kapital kogunenud? Jah.
    Praegu Teil Venemaal kütuseäri ei ole? Ega see Preobražensknefti projekt ei olnud kütuseäri, see oli rohkem geoloogiaga seotud. Nad tootsid toornaftat, aga see ei ole veel kütus.
    Teie andsite neile miljoneid dollareid laenu ja kas vastu saite kütust? See oli omaette projekt. Nagu Paldiski sadam, kus nullist ehitatakse midagi ilusat välja. Seal on lihtsalt teine tsükkel, sadama ehitamise tsükkel on palju pikem kui geoloogiaprojektidel.
    Praegu Te seal projektis enam ei ole sees? Ei, Preobraženskneftis ei ole enam ammu.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.