Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maavanem: riik peaks toetama Saaremaa-Läti laevaliini
Arvestades kunagise Saaremaa-Läti laevaliini osatähtsust maakonna majanduselus, peaks edaspidi liini töös hoidmist toetama Eesti riik, leiab Saare maavanem Kaido Kaasik.
"Kahtlemata on liini tööshoidmisel suur roll ka maakonna turismiettevõtjatel, kes läbi turundustegevuse ühendusi propageerivad ja võimalikke külastajaid kohale meelitavad," kirjutas ta
Saarte Hääles.
"Tänavu, mil laevaliini sulgemisest on möödumas juba kuus aastat, otsivad külastajad ikka veel täpsustavat teavet Läti-Saaremaa liini ajakava kohta," märkis Kaasik, kelle sõnul näitba see, et info liini kohta on kinnistunud ning pole hilja uute projektidega alustada.
Vjatšeslav Leedo Saaremaa Laevakompanii tütarettevõtte 63kilomeetrine liin Mõntu–Ventspils toimis aastail 2005–08, ent ei teeninud hoolimata kokku 60 000 reisijast ühelgi aastal kasumit.
Maavanema kinnitusel on Saaremaa turismisektori kõige pärssivam kitsaskoht rahvusvaheliste transpordiühenduste puudumine, seda nii lennu- kui ka laevaühendusi silmas pidades.
Rootsi lennufirma Skyways lendas liinil Kuressaare-Stockholm aastail 2005-09. Sügisel 2007 avas Estonian Air lennuliini Tallinn–Kuressaare–Stockholm. Kuressaarest viisid 2000ndate keskel rahvusvahelised lennuliinid ka Helsingisse (Finnair) ja Riiga (airBaltic). Praegu lendab Tallinn-Kuressaare liinil Avies, muid regulaarseid lennuühendusi Saaremaal pole.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.