Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Unistus Amuuri sillast

    Venemaa ja Hiina gaasitorujuhtme ja gaasi ekspordi leppe järel on taas meenunud unistus Amuuri ületavast sillast, kirjutab Bloomberg.

    Talvel sõidavad vene ostlejad autodega üle külmunud Amuuri, et külastada Hiina linna Heihe kaubanduskeskusi. Soojemal ajal kasutatakse piiriületuseks praami.
    Vene maagaasitehing taastas poepidaja Wu Haiou unistuse, et kaks riiki jõuavad lõpuks piire ületava silla ehituseni, mis tooks tema leti taha pideva ostlejate voo.
    Heihe kaupmehed tahavad suurendada oma osa piiriüleses kaubanduses.
    „Palju aastaid on räägitud sillast,“ ütles 40aastane kahe lapse ema Wu Haiou, kes on enam kui 20 aastat piirilinnas kaubandusega tegelenud. „Kui piiriülest kaubandust õigesti korraldada, saabub õitseng.“
    Hiina ja Venemaa on pidanud piirisõda.
    „Neil oli tõsine konflikt piirisõja näol 1969. aastal,“ ütles Euroopa Liidu kaubanduskoja president Hiinas Jörg Wuttke. „Uskumatu, kui palju on sellest ajast muutnud.“
    Amuuri jõekalda Heihe poolel ei ole märke punkritest ja valvepostidest, kus olid piirisõja ajal sõdurid.
    Wu müügikoht asub 30 000ruutmeetrises Big Black River Islandi kaubanduskeskuses, kus müüakse kõike alates mobiiltelefonidest ja autoosadest kuni naaritsakasukate ja täispuhutavate suplusbasseinideni. Paljud 1,7miljonilise elanikkonnaga Heihe elanikest räägivad vene keelt.
    Kuigi otsust kahe linna sillaga ühendamise kohta ei ole, on Heihe kohaliku omavalitsuse ja kompartei esindajad juba valinud välja silla asukoha. Nad on ka kontakteerunud Vene Blagoveštšenski linnavõimudega, et arutada kaubandussidemete tihendamist.
    Vene-Hiina investeerimisfond kinnitas 19. mail plaani ehitada 450 km kaugusele Heihest raudteesild. See on esimene sild, mis ühendab kahte riiki üle Amuuri.
    „Hiina meedia teatab, et leppeni on jõutud ja juba on ajakavagi koostamisel,“ ütles silla kohta Heihes 20 aastat karusnahku müünud Zhang Shailin. „Kuid kui me kuulame Vene raadiosaateid, siis nad lükkavad selle ümber, öeldes, et see on võimatu ja kasutu on ehitada Heihesse silda.“
    Heihe piiriülene kaubandus on kasvanud aastaga 53%. Heihe asub Heilongjiangi provintsis, mis on Hiina 31 provintsist aeglaseima majanduskasvuga. Esimeses kvartalis kasvas provintsi majandus 2,9% võrreldes Hiina 7,4% kasvuga.
    Kas Venemaa ka tegelikult tahab avada väravad Hiina investeeringutele Kaug-Idas, on ebaselge. See on üks väikseima rahvastikutihedusega piirkondi maailmas, kus elab kõigest 7 miljonit inimest. Vene peaminister Dmitri Medvedev väljendas 2012. aastal muret võimaliku Hiina immigrantide laine suhtes, öeldes, et Kaug-Ida tuleb kaitsta naaberriikide liigse laienemise vastu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.