Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Siduge keskkonnahoid ärieesmärkidega

    Aasta keskkonnasõbraliku ettevõtte konkursi üldvõitjaks nimetas keskkonnaministeerium tänavu kohalikest paberijäätmetest tselluvilla tootva OÜ Werrowool.

    Antslas tegutsev ettevõte on kogu oma äri ehitanud üles keskkonnasõbralikkust silmas pidades ning suutnud keskkonnajuhtimise integreerida üldisesse juhtimisse. Konkursilgi hinnati just nende terviklikku lähenemist – seda, et paralleelselt arendatakse nii keskkonnajuhtimist, tootmisprotsessi kui ka toodet.
    Werrowooli üks asutajatest, müügi- ja arendusjuht Ivar Heinola on tselluvilla propageerinud juba kuus aastat. “Alustasime tselluvilla maaletoomist 2007. aastal. Leidsime püsikliendid ja huvi toote vastu laienes – see andis julguse teha teadlik keskkonnasõbraliku toote tootmisse suunatud investeering. Tselluvill valmib jätkusuutlikkust toormest ning mõistagi tingib toode keskkonnasäästliku kuvandi loomist igal tasandil,” rääkis Heinola.
    Paigaldajate võrgustik üle Eesti. Ettevõttel on üle Eesti kujunenud võrgustik soojustusmaterjali paigaldajatest, majatehastest ja edasimüüjatest, kes ühtlasi on nii kliendid kui ka partnerid keskkonnajuhtimises.
    Heinola usub, et sarnasest mudelist võiks kasu olla teistelgi tootmisettevõtetel. “Meie oleme materjalitootja, ahela alguspunkt. Meie peamiselt väikeettevõtjatest paigalduspartnerid suhtlevad majaomanike ja ehitajatega ning sealtkaudu jõuab materjal laiemasse kasutusse,” selgitas Heinola ja lisas, et paraku on Eesti ehitusturg ning eelkõige riiklikud tellimused suunatud vaid hinnale. “Werrowooli toode pole mineraalvilladest ostuhetkel oluliselt kallim. Lõpptellija võiks algse maksumuse kõrval hinnata, kui palju aitab üks toode ja selle paigaldamise töökvaliteet rohkem energiat kokku hoida, tuues tasuvusaja juba näiteks ühe või kahe aasta peale. Ettevõtjana on väga kummaline mõista, et süsteem neid tegureid ei arvesta,” lisas ta.
    Partnerite võrgustikust on abi nii müügitööl kui ka ladustamisel. Werrowoolil on vaheladu Tartus ja lisaks üle Eesti klientide juures. Objekte vaatavad üle ja villa paigaldavad  partnerid, kes objektile lähemal. “Eestis on mitu paigaldusfirmat, Soomes, Rootsis, Lätis ka mõned – seega anname lisaks oma viiele palgatöötajale kaudselt tööd veel umbes 20 inimesele,” märkis Heinola.
    Toote transpordil jälgitakse, et ei veetaks õhku: “Tselluvill on kerge materjal. Tuleb pakendades toode võimalikult palju kokku pressida, et transpordil ruumiühiku kohta rohkem mahuks. Lisaks keskkonnasäästule kaasneb sellega majanduslik efekt. Tühikoormaid püüame samuti vältida: kui toote kuhugi saadame, organiseerime sõidud nii, et saaks tooret tagasi tuua.”
    Oluline energiasääst. Heinola kinnitas, et Antsla tehases on tselluvilla tootmine säästlik ja kompaktne nii energia kui ka kasutatava materjali osas. Energiakulu tooteühiku kohta on võrreldes konkureerivate tehnoloogiatega tema sõnul 30–100 korda väiksem.
    Vanapaberist kasutatakse tootmisprotsessis ajalehepaberit, muu mittesobiv paber saadetakse teistele ümbertöötlejatele. Paberipakke ümbritsev traat ja kilematerjal kogutakse kokku ning läheb metalli ümbertöötlejatele ja kile­granuleerijatele. “Prügikasti ei viska me peale olmeprügi midagi – see on saavutus, mille üle oleme uhked,” märkis ta. Werrowooli tootmispind on ligi 200 ruutmeetri suurune ning kütmiseks kasutatakse tootmise jääksoojust.
    Pakend sobib tooreks. “Oleme huvitatud sellest, et võimalikult suur osa pakendeist jõuaks meile tagasi – vähendame endapoolset koormust keskkonnale ja teisalt saame kasutada oma pakendeid toorainena. Paigalduspartneritega on pakendite kokku kogumist lihtne korraldada, sest meil on nagunii pidev transpordiühendus,” märkis Heinola.
    Tema arvates on vanapaberi taaskasutamisel Eestis veel palju arenguruumi ning kodumajapidamistest võiks märksa rohkem ajalehti-ajakirju töötlejate kätte jõuda. “Oleks vanapaberi kokkuostuväärtus teadvustatud ja kogukondlik kogumissüsteem paremini lahendatud, oleks motivatsioon seisma jäänud vanapaberit tagasi tuua ja võiksime oma ökoloogilist jalajälge veelgi vähendada. Praegu aga tuleb peale maksta, et vanapaberist lahti saada. Meie ostame tootmiseks vajaliku materjali jäätmekäitlejatelt, kes selle omakorda suuremate paberi ülejääkide tekitajate käest kokku korjavad, ära sorteerivad ja pakivad,” selgitas ta.
    Kolmas tootmisaasta. Tootmismahud on aasta-aastalt kahekordistunud ning sama trendi näitab ka käesolev aasta. “Tootmisse oleme investeerinud ligi 700 000 eurot. Mullu saime aastatulemuse nulli, eesmärk on tulevate aastatega investeering tagasi teenida. Tootmisettevõtte investeerimisvajadus pole kunagi lõplik, kui oled valinud arengutee. Mõnevõrra paneb piirid ette regioonist kättesaadava tooraine maht. Tootmismahud suurenevad, ent arvestame ikkagi seda, et meie tegevuse keskkonnamõju oleks positiivne. Meie tegevuse tulem – soojustamine tselluvillaga – toob keskkonna hoidlikkuse mõttes suuremat kasu kui ökoloogiline jalajälg, mille endast maha jätame,” on Heinola kindel.
    Edaspidi plaanib Werrowool laiendada toodete hulka ning uurib võimalusi, kuidas tselluloosikiul baseeruvaid materjale saaks kasutada ka teistes valdkondades, näiteks teedeehituses.
    Keskkonnasõbraliku tootearenduse eesmärk on erinevaid jäätmeid väärindada ja neid laiemalt ära kasutada. “Oleme algusest peale tahtnud keskkonnahoidlikku maailmavaadet jagada ning eriti just pärast konkursivõitu on erinevad huvigrupid, nii ettevõtjate organisatsioonid kui seminaride korraldajad, hakanud meie tegevuse vastu huvi tundma,” tunnistas Heinola.
    Keskkonnasõbralikkus on osa Werrowooli kultuurist. Heinola soovitab ettevõtjail siduda keskkonnahoid oma ärieesmärkidega: “Kui teed midagi sisulist keskkonna mõttes, tuleb see siduda pakendiga, toote kuvandiga ning see partneritele maha müüa. Tegemist on tootele lisandväärtuse andmisega,” sõnas ta.
    Lisaks peab ta oluliseks, et ettevõtjad teavet ja kogemusi omavahel jagaksid. “Eesti ettevõtjatele pole koostegutsemine eriti omane, ent uue põlvkonna tulekuga on see muutumas. Kogukondlik tegutsemine on jõudmas ärimaailma,” märkis Heinola.
     
    Mis on mis
    Werrowool OÜ
    Asutasid 2007. aastal Ivar Heinola ja Riivo Anton.Toodab tselluvilla, kuni 2011. aastani tõi tselluvilla maale Lätist ja Soomest, 2011 alustas Antslas tööd tselluvilla tehas. Lõviosa Werrowoolist läheb eramajade soojustamiseks, aga ka tööstus, põllumajandus- ja ühiskondlikesse hoonetesse.Liikmelisus Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu ja European Cellulose Insulation Associationi liige aastast 2013.Aidanud rajada üle-eestilist tselluvillapaigaldajate võrgustikku aastast 2008.tunnustati 2013. aastal kõige keskkonnasõbralikuma ettevõtte auhinnaga.käive 2013. aastal 343 000 eurot, toodangu maht 633,3 tonni (2012. a 320,7 tonni).Ekspordib 25% toodangust, sihtturud lisaks Eestile Soome, Rootsi, Läti ja Leedu, võimalik, et edas­pidi ka Venemaa.
     
    Tasub teada
    Vähem jäätmeid
    Werrowooli keskkonnaeesmärgid selleks aastaks
    Jäätmete vähendamineOma tootepakendi tagastamismäära tõstmineKaubaaluste ning pakkekile tagastamise organiseeritud korraldamineKasvava tootmismahu juures laiema sortimendi vanapaberi kasutuselevõtt
    Energiatõhususe suurendamineEnergiasäästliku ehitusmaterjali tootjana hoonete energiasäästu panustamineJääksoojuse tootmisruumis hoidmise parendaminePäikeseenergia kasutamine kontoritöös
    Keskkonnahoidlik tootearendusFiltersüsteemi täiustamine vanapaberi laiema sortimendi kasutuseksKoostöös teadusasutustega tselluloosi peenosakestest teedeehituses kasutatava sidusaine arendamine
    Keskkonnateadlikkuse tõstmineEMAS ja ISO 14001 keskkonnajuhtimissüsteemi sertifitseerimineKõige keskkonnasõbralikum ettevõtte 2013 sõnumi levitamine
    Avatus ekskursioonideleKampaaniate läbiviimisel partnerite kaasamine 
    Allikas: Werrowool
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.