Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode maksustamisel on võimatu konsensust leida

    Töösõitudeks kasutatavate isiklike sõiduautodega seotud kulude hüvitamises pole riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Rannar Vassiljevi sõnul võimalik täit konsensust saavutada, eelnõu punktide vastased ütlevad, et riik teeb praegu toimivast üldreeglist erandi.

    Eile oli riigikogus teisel lugemisel tulumaksuseaduse muutmise eelnõu ehk töösõitudeks kasutatavate isiklike sõidu­autode kompensatsiooni piirmäärade muudatused.
    Sellega käib kaasas ka käibemaksuseaduse muutmine, mis puudutab firma sõiduautodelt maha arvatava käibemaksu vähendamist.
    Käibemaksu- ja tulumaksuseaduse muutmise eelnõud seisavad küll eraldi, kuid kaubandus-tööstuskoja peadirektori Mait Paltsi sõnul võiks neid vaadata koos, nagu nad sügisel välja tulid.
    Eriluba ei täida eesmärke. “Kui praegu kehtib käibemaksu direktiivi järgi üldreegel, et kui ettevõtluses kasutatakse sõiduautot, peab saama sellelt käibemaksu täies ulatuses maha arvata. Rahandusministeerium soovib aga üldreeglit piirata ja teha sellest erandi, et käibemaksu saaks maha arvata vaid 50% ulatuses. Selleks aga on vaja saada Euroopa Komisjonilt eriluba, mida saab ainult tingimusel, et maksukogumine muutub lihtsamaks nii maksuhaldurile kui ettevõtjale, paranema peab ka maksupettustega võitlemine ehk maksuseaduse kuritarvitamine peab vähenema. Me ei näe, et see rahandusministeeriumi välja pakutud süsteem nendele eesmärkidele kuidagi kaasa ­aitaks,” kommenteeris Palts.
    Konsensusele pole mõtet loota. Riigikogu rahanduskomisjoni esimehe, sotsiaaldemokraat Rannar Vassiljevi sõnul pole mõtet loota täielikule konsensuslikkusele, sest ettevõtjad on selgelt väljendanud, et see on nende jaoks juba põhimõtteliselt ebameeldiv teema, aga kui seda eelnõu saab koostöö käigus paremaks muuta, on see loodetavasti kõikidele kasulik.
    Eelnõus on pakutud välja, et seaduse jõustumistähtaeg on 1. september, aga see on Paltsi sõnul vaid rahanduskomisjoni oletuslik hinnang, millal nad võiksid saada seaduse jõustamiseks vajaliku erandi sisseviimiseks Euroopa Komisjonist loa.
    “Teades, kui kaua Euroopa Komisjonis otsustusprotsessid aega võtavad, ei julgeks ma arvata, et suvel peaks see luba tulema ja 1. septembrist saaks seadus jõustuda. Kui see luba ka peaks tulema, oleks ju mõistlik selle seaduse rakendamiseks ettevõtjatele mõnevõrra aega jätta,” lisas Palts.
    Vastuolud aruteludes. Ettepanekuid, mida kaubandus-tööstuskoda koos tööandjate keskliiduga aprilli keskel rahanduskomisjonile seadusemuudatuse kohta tegi, Paltsi sõnul arutatud pole. “Need olid väga põhimõttelised ettepanekud, praegused arutelud on toimunud pigem väga konkreetsete punktide ja detailide üle, sest erinevatel valdkonna spetsialistidel, näiteks raamatupidajatel, on olnud väga palju detailseid küsimusi, mida need muudatused endaga kaasa toovad,” ütles Palts.
    Positiivne muutus on tema sõnul aga see, et maksimummäära, kui palju tööandja võib töötajale ühes kuus hüvitada, tõstetakse pisut, kuid siiski vähem, kui nad oleks tahtnud.
    Vassiljev: arutelusid on piisavalt olnud. “Oleme teinud riigikogus kaks ümarlauda, viimane neist oli väga tõsine töögrupp, tõstatati mitmeid küsimusi seoses käibemaksuga, tulumaks pole nii palju kirgi tekitanud. Jõudsime nii mitmeski küsimuses rahandusministeeriumiga ühisosani, nüüd on kõik rahandusministeeriumist tulnud muudatusettepanekud saadetud ka teistele osapooltele, ootame nende tagasisidet,” sõnas ta.
    Vassiljev ütles, kaalumisel oli ka suurem piirmäära tõus, aga praegu pole see võimalik. “Võib-olla tulevikus, kui see piir on jälle ajale jalgu jäänud,” lisas ta.
    Kui piirmäära veel rohkem tõsta, tähendaks see Vassiljevi sõnul ka suuremat kulu riigieelarvele.
     
    Kommentaar
    Meil on peamiselt postiautod
    Aavo Kärmas, Eesti Posti juhatuse esimeesMeil on küll väga suur autopark, kokku 500 autot, aga see muudatus mõjutab meid suhteliselt vähe, sest enamikku neist autodest kasutatakse vaid postisaadetiste laialiveoks.Nende autode pealt, mida kasutatakse meil ka erasõitudeks, maksame me juba nüüd korralikult erisoodustusmaksu. Ma saan riigist aru selle seaduse muutmisega, sest see on ju levinud praktika, et auto võetakse firma nimele ja tegelikult tehakse sellega erasõite.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.