Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laevalammutaja peab maailma ohtlikumat ametit
Laevade lammutamine on nimetatud maailma ohtlikumaks ametiks, kirjutas 17. juunil ilmunud Äripäeva eriväljaanne Logistika.
Paljudes suuremates laevalammutustes on olukord, kus töötajad saavad vaid mõne dollari päevas, kuid peavad igapäevaselt silmitsi seisma mürgiste aurude, kukkuvate esemetega, tulekahjuga, elektrišokiga ning suitsuga. Puudub igasugune turvavarustus, paljudel ei ole isegi kindaid või jalanõusid. Lisaks matab tihti hinge 40kraadine kuumus otsese päikese all.
Ligi pool kogu lammutatavatest laevadest jõuab Indias, Khambati lahes asuvasse Alangi linna, kus arvatakse olevat 25 000 töölist, kellel osadel ei ole mingisugust väljaõpet ega spetsiaalseid oskusi. Koordineerimist on üritanud korraldada Gujarati Veeteede amet, kelle põhiline valdkond on piirkonna merekaubanduse haldamine. Peamiselt viimastel aastatel on töötajatele tehtud koolitusi tuleohutuses, ohtlike jäätmete käsitluses ja üldises ohutuses.
Laevalammutus on suurenev majandussektor. Lisaks võimalusele palgata tuhandeid töölisi, leiab laia kasutust ka materjal, mis saadakse, eeskätt terase ümbertöötlemisest. Aina tihenev kaubavahetus soodustab uute laevade ehitamist. Laevade arvestuslik keskmine eluiga ulatub 25-30aastani, peale mida ootab neid lammutamine.
Artikkel ilmus 17. juuni Äripäeva eriväljaandes Logistika.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.