Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LNG-terminal Soome, keskendume torudele

    Euroopa Komisjon ei toeta plaani, mille järgi saavad 160 000 kuupmeetri suuruse LNG-terminali nii Soome Inkoo kui ka Paldiski.  ­Uus kava tuleb esitada 19. augustiks. Märgid näitavad, et kahte LNG-terminali sama toetusraha toel Läänemere äärde ehitada ei saa.

    Toimetuse arvates võiks Eesti loobuda veeldatud maagaasi (LNG) terminali ehitamiseks toetuse küsimisest põhjanaabrite kasuks. Eestile on olulisem kahe riigi vahelise gaasiühenduse kiire loomine ehk Balticconnectori rajamine.
    Euroopa Liidu toetusfondidest rahastatavate projektide üle otsustamine võtab alati ­aega, isegi kui toetus projektile on olemas. See pole ka ime, sest tegu on enamasti suurte projektidega. Kui aga pole isegi komisjoni toetust – nagu on juhtunud kahe LNG-terminali kavandamisega –, võib liigne kompromissitus viia ELi rahastusest ilmajäämiseni, või selle lükkumiseni kaugesse tulevikku, mis ei oleks samuti Eesti huvides.
    Pole mõtet jääda piike murdma. Äripäev on leidnud, et mõlema riigi huvides on Eesti ja Soome majanduse ühtesulamine. Konkurendi asemel Soome kui partnerisse suhtumine tähendab aga sedagi, et meil ei ole mõistlik jääda jäärapäiselt murdma piike selle üle, kummale poole Soome lahte pannakse ELi toetusega püsti LNG-terminal.
    Terminali asukohast olulisem on sarnaselt elektriturgu ühendanud Estlinkidega 1 ja 2 ühendustoru rajamine kahe riigi vahele. Seega võikski Eesti loobuda toetuse taotlemisest Eestisse rajatavale LNG-terminalile ning keskenduda Eestit ja Soomet ühendava gaasijuhtme Balticconnector võimalikult kiirele ehitamisele.
    ELi toetusraha minek Soome võib halvimal juhul tähendada, et Eestis jääbki seda mõõtu LNG-terminal ehitamata. See tähendab pikas plaanis mitutkümmet loomata töökohta ning ehitamata jäävat suurobjekti.
    Teisalt loodame, et Soome riik ei tee Eesti ehitusfirmadele LNG-terminali ehitamiseks hangetel osalemiseks takistusi. Siis võib ehitamisest kasu tõusta ka Eestile.
    Tulu tõotav projekt toetuse puudumise taha ei jää. Samas ei ole sugugi välistatud ühe või koguni mitme LNG-terminali kerkimine Eestisse ilma toetuseta. Majanduslikku tulu tõotav projekt selle taha kindlasti ei jää.
    Näiteks on Alexela Grupi suuromanik ­Heiti Hääl aastapäevad tagasi öelnud, et Paldiskis tehti projektiga algust juba 2008. aastal, mil Eestis oli üldse LNG-terminalist teadjate hulk väike. “Ettevõtja edu üks saladusi on olla ajast ees ja mõelda asjadele, mis tulevad mingi aja pärast,” rääkis Hääl. Vaevalt küll ELi toetusest ilmajäämine neid plaane nüüd seisma paneb. Seda enam, et ELi toetus terminali rajamiseks on võrdluses Balticconnectori toetusega märksa väiksem.
    Samm energiasõltumatuse poole. Spetsialistide hinnangul mängib Eesti energiajulgeolekus suurt rolli eeskätt ühendus teiste riikide ja sealse gaasituruga. Soome ja Eesti LNG-terminali asukoha vaidluse taga on seni suuresti oodanud ka gaasijuhtme rajamine Balti riikidest Poola.
    Euroopa Komisjoni Eesti esinduse infonõunik Heiki Linnamägi on kirjutanud, et lisaks LNG-terminalile ning Balticconnectorile lõpetaks Leedu ja Poola gaasivõrgu ühendamine Baltimaade ja Soome gaasituru eraldatuse ülejäänud Euroopast. See võimaldaks meile ligipääsu Norra gaasile, mis on üks suur samm edasi gaasisõltumatuse saavutamisel Venemaast.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.