Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode käibemaks muutub detsembrist

    Riigikogu rahanduskomisjon tegi täna ettepaneku lükata autode käibemaksustamise muutmist puudutava seaduseelnõu jõustumistähtaeg detsembrisse.

    Seni 1. juulist jõustuma pidanud käibemaksuseaduse muudatus, millega muuhulgas ei tagastata enam autode soetamisel kogu sisendkäibemaksu, hakkab rahanduskomisjoni ettepanekul kehtima 1. detsembrist. Põhjus selleks on asjaolu, et enne seadusemuudatuse jõustumist on vaja luba Euroopa Liidust.
    Rahanduskomisjoni esimehe Rannar Vassiljevi sõnul on lootust, et luba saadakse septembris-oktoobris. „Tänane seis on selline, et rahandusministeerium on pidanud Euroopa Komisjoniga pikalt kirjavahetust ja mõni nädal tagasi ühtegi küsimust komisjonilt ei laekunud, nad aktsepteerisid saadud vastuseid,“ rääkis Vassiljev. „Nüüd peab Euroopa Komisjon otsuse tegema, mis võib juhtuda juulis ja pärast peab Euroopa Nõukogu andma formaalse lõppkinnituse. Seda võib oodata optimistlikumalt septembris, pessimistlikumalt oktoobris, eks elu näitab.“
    Ettevõtjad vastu. Muudatusele on olnud ettevõtjaid esindavate organisatsioonide seas suur vastuseis. Peamiselt ei olda nõus sellega, et sisendkäibemaksu tagastatakse ametiautodelt edaspidi 50% ulatuses. Huvigrupid on väljendanud arusaamatust, kust on rahandusministeerium võtnud hinnangu, et Eesti ettevõtluses kasutatavate ametiautode eratarbimine on 50%.
    Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni saadetud arvamuses rahanduskomisjonile kirjeldati, kuidas liikmete seas tehtud küsitlusest selgus, et tegelikkuses on eratarbimise ulatus keskmiselt ligikaudu 14%. Vassiljevi hinnangul ei saa seda uuringut võtta kui objektiivset teaduslikku materjali. „Küsitletav on kindlasti teadlik oma vastuse potentsiaalsest mõjust iseendale ja ta ei pruugi anda päris adekvaatset vastust, isegi kui ta ei tee seda pahatahtlikult,“ põhjendas rahanduskomisjoni esimees oma seisukohta.
    Vassiljev kinnitas, et komisjon palus rahandusministeeriumil põhjendada, kuidas selle 50%ni jõuti. Ta rääkis, et ministeerium argumenteeris erinevate näitajatega ja oli kasutanud teiste riikide uurimusi. Komisjon jäi lõpuks ministeeriumi selgitustega rahule.
    „Kuna on üritatud võtta ühiskonna keskmist kasutust ja eeldatavat keskmist kasutust, siis kindlasti on sinna sisse jäänud mingisugune hinnangulisus. Mina isiklikult ei oska küll öelda, mis see täpselt õige keskmine kasutus erasõitude ja ettevõtte sõitude vahel on,“ kõneles Vassiljev.
    Juulis võetakse vastu. Rahanduskomisjon saatis eelnõu riigikokku teisele lugemisele ja tegi ettepaneku teine lugemine lõpetada. Pärast teist lugemist teeb komisjon ettepaneku kolmanda lugemise kohta ja Vassiljevi hinnangul on praeguse stsenaariumi järgi kõige realistlikum, et seadusemuudatuse võtab riigikogu vastu juuli alguses.
    „Ma arvan, et ideaalseks ei pea seda vist vast keegi. Kindlasti on nüansse, mis seal mingil kujul küsimusi tekitavad, aga me oleme üritanud rahanduskomisjonis leida osapoolte ja algataja ehk rahandusministeeriumi vahel seda ühisosa,“ kommenteeris Vassiljev. Ta leidis, et eelnõu on saanud komisjonis kindlasti paremaks ja protsess on olnud informatiivne mõlema osapoole jaoks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.