Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennutakso edu Baltimaadest

    Baltimaade lennundusmaastikul näeb selle valdkonna nõustamisfirma Mango Aviation Partnersi ärisuuna asepresident Andrew Hughes potentsiaali lennutaksodes.

    Tallinnas lennunduskonverentsil esinenud Hughesi hinnangul tuleks unustada Lõuna-Euroopa ning pigem keskenduda Põhja-Euroopale ja Baltimaadele. „Kõiki peamisi pealinnu saaks ühendada 1-1,5 tunniga. Turgu iseloomustab rohkem äri- kui erareiside suund. Tehnoloogia ja lennukid on selle jaoks olemas,“ ütles Hughes.
    Tema sõnul oleks igati loogiline, kui tuua kokku õige äriplaan, lennukid ja hinnatase, sest siis lennutakso töötaks. Mango esindaja lisas, et sellisest nišist võiks saada üks suuremaid lennundussuuna muutjaid, nagu varem olid odavlennufirmad ja veebipiletid. Lennutakso peamine sihtturg võiks olla tavalendude äriklassi reisijad.
    Hughes tõi näiteid varasematest katsetest USAs ja Saksamaal, kus lennutaksoga üritati pakkuda odavat otselennuga väikelennuki teenust. Ühe eelisena nähti võimalust vältida tavapäraste lendude ajagraafikutest tulenevaid piiranguid.
    Enne majanduskriisi ei saanud sellisest teenusest edulugu, sest Hughesi sõnul oleks olnud vaja suuremat lennuparki. Kui varem oli väikelennukite tarneaeg 3-4 aastat, siis tänaseks on see aga oluliselt lühenenud. Tarne paranemine aitaks kiirendada suurema masinapargi loomist, mis aitaks omakorda lennutakso ärimudelil ellu jääda.
    Mango esindaja mõttelendu hindas Airbus Corporate Jetsi turundusdirektor David Velupillai pigem optimistlikuks kui realistlikuks. „Lennunduses on kriitilise tähtsusega ohutus,“ ütles Velupillai. Ta lisas, et lennutaksode piloodid peaksid sarnaselt ärilennukite juhtidele tihti minema sihtkohtadesse esimest korda, liinilennukite juhid tunnevad kohalikke olusid paremini.
    „Samuti on väga oluline, et suures ärilennukis oleks palju tagavarasüsteeme ja abinõusid - et kõike oleks vähemalt kaks, kui mitte kolm. Väikestes lennukites seda pole,“ lisas Airbusi esindaja. Tema sõnul on suurematel tegijatel paremad ettevaatusabinõud.
    Velupillai hinnangul ei pruugi lennutaksod kõige efektiivsemalt kasutada senist infrastruktuuri. „Siin poleks see probleem, sest teil on palju parkimisruumi. Aga on ka selliseid kohti, nagu näiteks Hongkong, kus pole ruumi ärilennukite hoidmiseks,“ ütles ta.
    Velupillai sõnul peaks vaatama majanduslikult, kas tulusam oleks maa peal hoida väiksemaid või suuremaid ärilennukeid, sest tänase seisuga näeb Airbusi esindaja viimastest paremat tulu riigi jaoks. Velupillai teatel aitavad ärilennukid ettevõtetel oma äri kasvatada kiiremini ja tõhusamalt. Kui selliseid lennukeid kasutavate ettevõtete tegemised kokku liita, võivad need Airbusi esindaja sõnul riigi majandust elavdada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.